ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
«Υπάρχει ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις ενίσχυσης της ηλεκτρικής επάρκειας των νησιών και της Κρήτης» ανέφερε ο υπουργός υποστηρίζοντας τις σχετικές διατάξεις που έχουν ενταχθεί στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών « Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις» που συζητείται στην Ολομέλεια.
Υπογράμμισε ότι «το έλλειμμα των ΥΚΩ για το 2023 ανέρχεται στα 290 εκατ. ευρώ και η Eurostat το περνάει ήδη στα ελλείμματα του Κρατικού Προϋπολογισμού άρα η οποία δημοσιονομική επιβάρυνση εγγράφηκε στο προηγούμενο έτος και έκλεισε. Για το 2024 η μείωση των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι μεγαλύτερη από αυτή που είχαμε προβλέψει και οι καταναλωτές θα απολαύσουν δραστικά χαμηλότερες τιμές και επομένως θα είναι μικρότερα τα έσοδα των ΥΚΩ».
Σημείωσε ότι η λύση που προέκρινε το υπουργείο είναι να μπορεί η ΔΕΗ να κάνει σε 10 χρόνια την απόσβεση για να κάνει τις πρόσθετες αναγκαίες εργασίες που απαιτούνται ώστε να υπάρχει τα επόμενα χρόνια επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειες στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, αποφεύγοντας τις λύσεις ενοικίασης που είναι πολύ ακριβές. Με τον τρόπο αυτό ταυτόχρονα ελαχιστοποιείται η επιβάρυνση στα ΥΚΩ καθώς όταν γίνει η διασύνδεση των νησιών αυτή η επιβάρυνση θα μειωθεί πολύ σημαντικά. «Απλώνοντας στο χρόνο μιας δεκαετίας την απόσβεση της ΔΕΗ μειώνουμε πολύ την επιβάρυνση των ΥΚΩ που θα καλύψουν αυτά τα ποσά» είπε ο υπουργός χθες στη Βουλή.
Για τη ΔΕΗ ως επιλογή για τις μονάδες που θα τεθούν στα νησιά είπε ότι δεν υπάρχει κάτι «γαλαντόμο» προς την εταιρεία αυτή αλλά είναι η μόνη που έχει την δυνατότητα περιβαλλοντικών μελετών και η ΔΕΗ δεν αποκομίσει κάποιο υπερβολικό κέρδος. Στα μη διασυνδεμένα νησιά είπε ο υπουργός «λέμε στην ΔΕΗ- γιατί τεχνικά και οικονομικά είναι αδύνατον να υπάρχει άλλος πάροχος έως τα τέλη του 2028 ο οποίος θα μπορέσει να εγκατασταθεί σε αυτά- Και μόνο οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις θα απέκλειαν μια τέτοια δυνατότητα.
Για την Κρήτη, εξήγησε ο κ. Σκυλακάκης θα γίνει κάτι παρεμφερές «μια επείγουσα παρέμβαση, όπου πάλι ένα σημαντικό τμήμα της επιβάρυνσης των ΥΚΩ θα μοιραστεί στο 2026 και στο 2027 που θα έχει γίνει η διασύνδεση άρα θα υπάρχει μια μεγάλη μείωσή τους που είναι πολύ σημαντικό για την Κρήτη. Το κόστος, όπως είπε, ανέρχεται περίπου στα 60 εκατ. ευρώ για την Κρήτη και είναι θεμιτό να γίνει για να μην υπάρχει κίνδυνος διατάραξης του τουριστικού μας προϊόντος. Η παρέμβαση αυτή τόνισε, «είναι αναγκαία τώρα γιατί έχουμε αύξηση του τουρισμού από όταν προβλέπονταν καθώς και γιατί πράγματι γιατί έχουν υπάρξει τεχνικές καθυστερήσεις για τα υποθαλάσσια καλώδια της Κρήτης».
Ο υπουργός τόνισε ότι μπαίνει ως όρος ότι οι μονάδες που θα εγκατασταθούν στην Κρήτη δε θα μπορούν να μπουν στους διαγωνισμούς για την ψυχρή εφεδρεία ως καινούργιες μονάδες αλλά θα μπουν αποσβεσμένες μετά τη διασύνδεσή.
Έτσι όπως είπε δεν θα έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα είχαν αν έμπαιναν ως νέες μονάδες σε αυτούς τους διαγωνισμούς. «Μετά τη διασύνδεση θα χρειαστούν και τότε θα κάνουμε κανονικούς διαγωνισμούς και θα έχουμε το χρόνο να τους υλοποιήσουμε», τόνισε.