ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αγώνα δίνει ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, προκειμένου να μην κολλήσει ένα έργο πνοής για τη συμπρωτεύουσα, καθώς διασταυρώνει το ξίφος του με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, για το υπό υλοποίηση Flyover.
Το πιο πρόσφατο επεισόδιο στη διαμάχη του υφυπουργού με τον Στέλιο Αγγελούδη, αλλά και τα τοπικά συμφέροντα που επιδιώκουν να μπλοκάρουν το έργο μέσω των προσφυγών στο ΣτΕ, ήταν η αναφορά του Νίκου Ταχιάου στον… «παλαιοχριστιανισμό».
Δεν είναι κρυφό ότι ο υφυπουργός περνάει αρκετό χρόνο εκτός Αθηνών για να παρακολουθεί την πορεία των μεγάλων έργων του υπουργείου υποδομών και σε αυτό συνηγορούν και πλήθος αποφάσεων που αναρτώνται στη Διαύγεια και αφορούν τις μετακινήσεις του στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη.
Έχοντας πολύ καλή γνώση των δύο μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης που είναι το Μετρό και το Flyover, ο Νίκος Ταχιάος δε διστάζει, όπως έχει κάνει και στην περίπτωση του πριμ εγκαιρης υλοποιησης για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, να σηκώσει το γάντι και να δώσει τις δικές του αιχμηρές απαντήσεις.
Μία τέτοια απάντηση έδωσε και την προηγούμενη εβδομάδα όταν βρέθηκε στο ειδικό δημοτικό συμβούλιο για το Flyover κατά τη διάρκεια του οποίου άκουσε τις τοποθετήσεις φορέων και πολιτών για το έργο. Όταν ήρθε η σειρά του να μιλήσει ανέφερε αρχικά ότι: «Αρχίσαμε μια πολύ καλή συζήτηση με τον δήμαρχο και τον περιφερειάρχη, επέλεξα να έρθω γιατί έχω την αίσθηση ότι έχει αξία να συζητάμε στην πόλη, βεβαίως νομίζω ότι οι συζητήσεις αυτές να είναι επί συγκεκριμένου κι όχι μονόλογοι που από πίσω να έχουν ένα βάρος».
Ενώ ανάψαν τα αίματα όταν προσέθεσε: «Εκπλήσσομαι όταν ανακαλύπτω ότι ο παλαιοχριστιανισμός δεν κατοικεί μόνο στα σπήλαια της Κορίνθου».
Όσον αφορά τη στάση του Δημάρχου, αυτός φάνηκε να θεωρεί ότι το έργο δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στις οδικές μετακινήσεις στην πόλη, καθώς στην ίδια συνεδρίαση δήλωσε πως το Flyover «έχει αλλάξει τη ζωή μας, προφανώς προς το χειρότερο», επαναλαμβάνοντας τη θέση της παράταξής του πως οι εργασίες ήταν προτιμότερο να αναβληθούν μέχρι την έναρξη λειτουργίας του μετρό και την έλευση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Όταν έλαβα την απάντηση ότι το έργο θα συνεχιστεί, θεωρούμε ως διοίκηση πως πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες και να σταθούμε δίπλα στους δημότες της πόλης».
Αξίζει να αναφερθεί ότι μία ημέρα πριν ο Νίκος Ταχιάος παραδεχόμενος το κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στη συμπρωτεύουσα, το οποίο ωστόσο δεν οφείλεται κατά τον ίδιο στα εργοτάξια του Μετρό και το Flyover, σχολίασε:
«Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους συμπολίτες μας και αυτό που πρέπει να πούμε, είναι ότι «μαγικό ραβδάκι» το οποίο ξαφνικά θα ανατρέψει εντελώς τις επιπτώσεις ενός έργου το οποίο εκτελείται, δεν υπάρχει. Είναι σαφές ότι η πόλη θα βρίσκεται σε μια αναστάτωση για ένα χρονικό διάστημα αλλά είναι επίσης ξεκάθαρο ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να μπορέσει ο χρόνος να βραχυνθεί, αλλά κυρίως για να νιώσουν οι πολίτες ότι αυτό το οποίο έρχεται θα είναι κάτι καλύτερο για τους ίδιους και για την πόλη μας».
Οι αντιδράσεις και ο κίνδυνος των καθυστερήσεων
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω ΣΔΙΤ αξίας 478 εκατ. Ευρώ το έχει αναλάβει η κοινοπραξία Mytilineos – ΑΒΑΞ με τη σχετική σύμβαση να υπογράφεται στα τέλη του 2022 και τις εργασίες να ξεκινούν περίπου ένα χρόνο αργότερα, δηλαδή το Νοέμβριο που μας πέρασε.
Το εν λόγω έργο έχει δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στη συμπρωτεύουσα καθώς δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος σε συνδυασμό με τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης που θα παραδοθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο και το υπουργείο υποδομών επιχειρεί ήδη να δώσει λύσεις με έξι μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας.
Ωστόσο, υπάρχουν και αυτοί που θέλουν να μπλοκάρουν το έργο καθώς στρέφονται στη γνωστή φάμπρικα των προσφυγών με αποτέλεσμα να καταγράφονται καθυστερήσεις. Αυτό συμβαίνει διότι έχουν γίνει ήδη τρεις προσφυγές για το έργο στο ΣτΕ από 25 κατοίκους του Συνδέσμου Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, εκτός από την καθυστέρηση της παράδοσης ενός έργου πνοής, και την αύξηση του κόστους του καθώς η κατασκευαστική κοινοπραξία θα μπορεί να ζητάει αποζημιώσεις.
Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη δοθεί η πρώτη πεντάμηνη παράταση του έργου με απόφαση του υπουργού υποδομών, στην οποία όπως έχει ήδη γράψει το mononews, αναγράφεται ότι η υπαιτιότητα είναι του Δημοσίου, ενώ οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι θα ζητήσουν αποζημιώσεις, όπως έχουν δικαίωμα να πράξουν.
Τι αφορά το έργο και η σημασία του
Στα του έργου η διάρκεια του θα είναι 30 έτη και τα πρώτα τέσσερα θα αφορούν την κατασκευή του και εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν τουλάχιστον 1000 άτομα. Τα υπόλοιπα 26 έτη κοινοπραξία θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρησή του χωρίς να υπάρχουν διόδια.
Ο οδικός άξονας υψηλών προδιαγραφών θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης εξασφαλίζοντας τα εξής οφέλη:
- Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων (θανατηφόρα ατυχήματα).
- Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης με τη μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
- Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
- Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Διαβάστε επίσης