“Φρένο” ενδέχεται να αναγκαστεί να βάλει σε πτήσεις της κρίσιμης καλοκαιρινής σεζόν φέτος η Ryanair, καθώς η Boeing αδυνατεί να παραδώσει εγκαίρως τα αεροσκάφη που έχουν παραγγελθεί.

Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Michael O’Leary, η Boeing αρχικά ανέφερε στην αεροπορική εταιρεία με έδρα το Δουβλίνο ότι θα παραλάβει 57 Boeing Max 737-8200, μέχρι τα τέλη Απριλίου.

1

Ωστόσο, μόλις πριν από μία εβδομάδα η πρόβλεψη μειώθηκε σε 50 έως τα τέλη Ιουνίου.

Ο O’Leary επεσήμανε ότι ο αριθμός θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο, ενώ τόνισε ότι “Αν πάρουμε μόνο 40, μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ανακοινώσουμε κάποιες μικρές περικοπές στο πρόγραμμά μας.”

Επίσης, άσκησε έντονη κριτική στην Boeing και τη διοίκησή της, λέγοντας ότι έχει παραπλανήσει τη Ryanair σχετικά με τη σοβαρότητα της κρίσης της, υπογραμμίζοντας ότι η Ryanair θα ζητήσει αποζημίωση για τις καθυστερήσεις στην παράδοση.

Παράλληλα, σύμφωνα με τους Financial Times που επικαλούνται σχόλιο της εταιρείας, οι καλοκαιρινοί ναύλοι αιχμής στην Ευρώπη είναι πιθανό να αυξηθούν και φέτος έως και 10%, καθώς τα προβλήματα με τα αεροσκάφη στη Boeing και την Airbus αναγκάζουν τους πελάτες να αναζητούν θέσεις.

Η αύξηση θα προστεθεί στην απότομη μετά την πανδημία άνοδο των τιμών, όταν η περιορισμένη ζήτηση αντιμετώπισε περιορισμένη χωρητικότητα στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

Από πλευράς της η Boeing ανέφερε: «Επικοινωνούμε με τους πελάτες ότι ορισμένα χρονοδιαγράμματα παράδοσης ενδέχεται να αλλάξουν καθώς αφιερώνουμε τον απαραίτητο χρόνο για να βεβαιωθούμε ότι κάθε αεροσκάφος που παραδίδουμε είναι υψηλής ποιότητας και πληροί όλες τις απαιτήσεις των πελατών και των κανονισμών.

«Λυπούμαστε βαθύτατα για τον αντίκτυπο που έχει αυτό στον πολύτιμο πελάτη μας Ryanair. Εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες του και αναλαμβάνουμε δράση προς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της ποιότητας και των επιδόσεων παράδοσης του 737».

Σημειώνεται ότι η Boeing βρίσκεται υπό ελέγχους από τις ρυθμιστικές Αρχές, ενώ της απαγορεύτηκε να αυξήσει την παραγωγή των αεροπλάνων της 737 MAX από τον Ιανουάριο και μετά.

Υπενθυμίζεται ότι αφορμή για τους ελέγχους, αποτέλεσε ένα ατύχημα που σημειώθηκε τον Ιανουάριο, όταν ένα τμήμα της ατράκτου στην πόρτα εξερράγη κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Alaska Airlines, την ώρα που το σχεδόν ολοκαίνουργιο αεροσκάφος πετούσε στα 16.000 πόδια.

Η μετοχή της Ryanair έχει σημειώσει σοβαρή αύξηση τα τελευταία δύο χρόνια, καθιστώντας την την ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία με τις καλύτερες επιδόσεις κατά τη ταξιδιωτική “άνθηση” μετά την πανδημία.

Ωστόσο, περαιτέρω περιορισμοί χωρητικότητας θα μπορούσαν να κάνουν τον αερομεταφορέα λιγότερο ανταγωνιστικό έναντι άλλων εταιρειών χαμηλού κόστους όπως η easyJet.

Διαβάστε επίσης: 

Στέλιος Χατζηϊωάννου: Προτείνει διπλή εισαγωγή των μετοχών της EasyJet σε Λονδίνο και ΗΠΑ

Boeing: Γιατί οι αεροναυπηγοί απαιτούν αύξηση μισθού 40%

Celestyal: Προσφορά για κρουαζιέρα με 29 ευρώ!