Ένα αυτοκίνητο με μεγάλη ιστορία το οποίο διατηρεί την αίγλη και τον χαρακτήρα του από το 1993 μέχρι και σήμερα. Στην πρώτη γενιά του ήταν ένα μεσαίο σεντάν με πιο κάθετες ακμές. Στην πορεία των χρόνων, το σχήμα του γίνεται όλο και πιο αεροδυναμικό, σύγχρονο με πιο έντονες καμπύλες, ταυτόχρονα όμως μεγάλωσε ελαφρώς σε διαστάσεις. Η πίσω κίνηση είναι ένα χαρακτηριστικό που παρέμεινε αναλλοίωτο, με μόνη διαφορά πως προστέθηκαν και 4κίνητες εκδόσεις.
Ο εξωτερικός σχεδιασμός αποπνέει κομψότητα και δυναμισμό και αίσθηση πολυτέλειας συνδυάζοντας την παραδοσιακή εμφάνιση της Mercedes με σύγχρονες γραμμές. Εμπρός προφυλακτήρας με λεία περιγράμματα ενώ φαίνεται ξεκάθαρα πως η εταιρία έχει επενδύσει και στην αεροδυναμική, μειώνοντας αισθητά την μετωπική επιφάνεια.
Μάσκα με ενσωματωμένο αστέρι Mercedes και μια γρίλια χρωμίου, πλαίσιο επένδυσης ψυγείου σε χρώμιο, είναι μερικές από τις λεπτομέρειες της έκδοσης δοκιμής μας Avantgarde, όπως και τα φωτιστικά σώματα led High Performance όμορφης αισθητικής, ζάντες αλουμινίου 5-ακτινών 17 ιντσών, πλαίσιο χρωμίου στα παράθυρα.
Εντυπωσιακό και το πίσω τμήμα με διαιρούμενα φώτα led τα οποία ακτινοβολούν με τη μελετημένη λειτουργία τους, χάρη στην οποία η ένταση του φωτισμού προσαρμόζεται αυτόματα στη φωτεινότητα του περιβάλλοντος. Δύο απολήξεις εξάτμισης οι οποίες πλαισιώνονται από διακοσμητικό χρωμίου το οποίο τις συνδέει νοητά.
Με την είσοδο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, οι επιβάτες βυθίζονται σε έναν κόσμο από αίσθηση πολυτέλειας και τεχνολογίας. Υψηλής ποιότητας υλικά, όπως το δέρμα, το αλουμίνιο και τα βελούδινα πατάκια, συνδυάζονται με την εργονομία και την σχεδίαση εκλεπτυσμένης αισθητικής.
Κάθεσαι χαμηλά με σχεδόν τεντωμένα τα πόδια. Η θέση οδήγησης δίνει μια σπορ αίσθηση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η άνεση και η ευκολία χρήσης. Τιμόνι τριάκτινο με εργονομικές λαβές και χειριστήρια τα οποία επιτρέπουν την εύκολη διαχείριση της οθόνης του ψηφιακού πίνακα οργάνων, την απάντηση των τηλεφωνικών κλήσεων και την λειτουργία συστήματος ψυχαγωγίας.
Οι προηγμένες τεχνολογικές προσθήκες παρέχουν μια σύγχρονη εμπειρία οδήγησης, με μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα ενώ η απουσία του επιλογέα ταχυτήτων δημιουργεί έναν αποθηκευτικό χώρο ο οποίος έχει θήκες για ποτήρι-μπουκάλι και θέση ασύρματης φόρτισης του κινητού. Ασύρματη συνδεσιμότητα με το κινητό τηλέφωνο (Apple car play, Android auto) για να μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις εφαρμογές του.
Σύστημα διζωνικού κλιματισμού με επιπλέον αεραγωγούς στα πίσω καθίσματα και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός. Αρκετοί χώροι αποθήκευσης, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα με γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια τους, μεγάλωσε κατά 2 cm σε σχέση με το παρελθόν.
Η νέα γενιά της C Class έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με το μήκος της να φτάνει τα 4,751m (+6,5cm) και το μεταξόνιο τα 2,86m (+25mm).Στον χώρο του πορτ-μπαγκάζ τα 315 lt είναι ικανοποιητικά, αν αναλογιστούμε πως έχει δεσμευτεί αρκετός χώρος για την τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος.
Ένα από τα δυνατά σημεία της C300e είναι η υβριδική μηχανή που αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο θερμικό κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (95kW) με συνδυαστική ισχύς που φτάνει τα 313PS/240kW.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας στις 25,4 kWh, δίνει ηλεκτρική αυτονομία 103km – 116km σύμφωνα με την γερμανική εταιρία. Στην πράξη είδαμε 70km αμιγώς ηλεκτρικά Με μέγιστη ροπή στα 550Nm, το υβριδικό σύνολο δεν παρουσιάζει δυσκολία στην επιτάχυνση, ενώ προσφέρει γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις.
Σε ήπιους ρυθμούς επικρατεί γενικότερα μια ηρεμία-ησυχία. Άμα πιέσεις το γκάζι ακούγεται ένας ωραίος ήχος που σε προκαλεί να ανεβάσεις ρυθμό, κάτι το οποίο δεν ταιριάζει και τόσο με τον χαρακτήρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου.
Βέβαια για αυτόν ακριβώς τον λόγο υπάρχουν και τα 5 προγράμματα οδήγησης:
Battery hold όπου ουσιαστικά συντηρεί την φόρτιση της μπαταρίας για αξιοποίησή της κάποια άλλη στιγμή.
Electric για κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά.
Hybrid όπου γίνεται η μέγιστη δυνατή διαχείριση για οικονομία καυσίμου.
Sport όπου ο βενζινοκινητήρας είναι σε συνεχή λειτουργία αξιοποιώντας παράλληλα και την δύναμη του ηλεκτροκινητήρα.
Individual που ο οδηγός παραμετροποιεί τις ρυθμίσεις σύμφωνα με τις ανάγκες του. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων 9G-TRONIC επιτυγχάνονται εξαιρετικές επιδόσεις, επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1 sec και τελική ταχύτητα 245 km/h, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι σχεδόν μηδενικές (12 g/km). Οι αλλαγές σχέσεων είναι ανεπαίσθητες παρόλο που είναι συνεχείς.
Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή με την βελούδινη αίσθηση που προσφέρει η καλορυθμισμένη ανάρτηση (4 συνδέσμων εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με σύστημα self-levelling όπου «διαβάζει» τις συνθήκες οδοστρώματος-φορτίου και ανάλογα επαναφέρει το αυτοκίνητο σε ισορροπία. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει εξαιρετικό «πάτημα», με περιορισμένες κλίσεις, επιτρέπει να σημαδέψεις με το στιβαρό-ακριβές τιμόνι με ελάχιστη υποστροφή σε συνθήκες πίεσης και αθόρυβη απόσβεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Με πολύ καλό κράτημα, ουδέτερη συμπεριφορά, άμεση απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού, αρχίζει να υποστρέφει όταν πιεστεί πέρα από τα όρια ενώ αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή, το αυτοκίνητο δεν εμφανίζει καμιά περίεργη αντίδραση ή τάση υπερστροφής, απλώς κλείνει την τροχιά του και συνεχίζει.
Σε γενικές γραμμές προσφέρει αυτή την αρχοντική αίσθηση που χαρακτηρίζει την εταιρία για άνετα και ξεκούραστα ταξίδια. Η πισωκίνητη πλατφόρμα το καθιστά απολαυστικό στην οδήγηση αν και στην εξίσωση άνεσης – απόδοσης επιδρά ο παράγοντας του βάρους (2.105 kg) που θυμίζει τον υβριδικό χαρακτήρα του οχήματος.
Συνολικά η οδηγική εμπειρία συνδυάζει την σπορ αίσθηση με την τεχνολογική εξέλιξη και την άνεση του πολυτελούς αυτοκινήτου. Ξεχνάς για λίγο τους έντονους εξωτερικούς ήχους λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης, νιώθεις πως ξαφνικά δεν υπάρχουν κακοτεχνίες στους δρόμους, ενώ φτάνεις στον προορισμό σου ξεκούραστος και άμεσα παραγωγικός. Σε αυτό συνεπικουρεί και το πακέτο Driving Assistance Plus (σύστημα υποβοήθησης οδηγού) το οποίο παρέχει σε αφθονία όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας.
Προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (adaptive cruise control), σύστημα διατήρησης εντός της λωρίδας με ήπια επέμβαση στο τιμόνι, ηχητική προειδοποίηση για εμπόδιο εμπρός, αυτόματο φρενάρισμα σε έκτακτες περιπτώσεις, ειδοποίηση για το τυφλό σημείο με φωτεινή ένδειξη που αναβοσβήνει στους εξωτερικούς καθρέπτες, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας (π.χ. όριο ταχύτητας), προσαρμοζόμενο ύψος δέσμης φωτός, κάμερα οπισθοπορείας με απεικόνιση υψηλής ευκρίνειας και πολλά άλλα συστήματα που παρέχουν κυρίως ασφάλεια αλλά και άνεση.
Τα φρένα προάγουν το αίσθημα ασφάλειας που δημιουργεί το αυτοκίνητο, παρά την αίσθηση που έχει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα για την φόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας μεταβάλλεται και στην επιλογή της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας, δίνει μια επιπλέον υποβοήθηση. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά (225/45 18 εμπρός και 255/40 18 πίσω) που δεν επηρέαζαν την άνεση της Mercedes, που αποτελεί σημείο αναφοράς σε αυτόν τον τομέα.
Σε μια εποχή όπου η κατηγορία της «μικρής» λιμουζίνας υποσκιάζεται από αυτή των SUV, οι πιο ρομαντικοί, οικογενειάρχες, επαγγελματίες οδηγοί αλλά και κάποιοι που δεν ελκύονται από τα ψηλά αυτοκίνητα αλλά ψάχνουν ένα plug-in υβριδικό άνετο αυτοκίνητο με χώρους, θα περιοριστούν στις λίγες προτάσεις που η αγορά προσφέρει αυτή τη στιγμή. Οι επιλογές του ανταγωνισμού είναι η BMW σειρά 3 και το Volvo S60. Η C300e απευθύνεται και στους φανατικούς της εταιρίας, ενώ οι επιλογές εξοπλισμού εσωτερικού-εξωτερικού θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes C300e plug–in hybrid
Κυβισμός: 1.999 cc
Ισχύς: 313 PS /230kW (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή: 550 Nm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων 9G-TRONIC
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.751 / 2.033 / 1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.865 mm
Χώρος αποσκευών: 315 lt
Βάρος: 2.105 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 245 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 12 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 73.766 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης:
Κακούργημα η παραβίαση κόκκινου!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος