Ο Νικόλας και η Ειρήνη Νοτιά, τα δύο αδέλφια, παιδιά του Κωνσταντίνου Νοτιά, είναι η συνέχεια μιας παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας που έλκει την καταγωγή της από τη Χίο, που για πολλές δεκαετίες δραστηριοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, και κοσμεί την ναυτιλία των Ελλήνων.

Πριν λίγες ημέρες, η ναυτιλιακή εταιρεία του Νικόλα Νοτιά, όπως διαβεβαίωσαν ναυλομεσιτικές πηγές, πούλησε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια σε υψηλότερο τίμημα από την τιμή που συμφώνησε στα μέσα του περασμένου έτους με το ναυπηγείο που τα κατασκευάζει.

1

Μάλιστα, λέγεται, ότι από την πώληση των δύο νεότευκτων πλοίων, ο Νικόλας Νοτιάς, θα αποκομίσει ένα ποσό 8 εκατομμυρίων δολαρίων, δεδομένου ότι από το κάθε πλοίο θα βάλει στα ταμεία του από 4 εκατομμύρια δολάρια.

Τα δύο πλοία ν MR2 ναυπηγούνται στο ναυπηγείο K Shipbuilding. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η SteelShips πλήρωσε περίπου 46,3 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα για τα δύο πλοία, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubber και θα λειτουργούν με πρόωση LNG όταν παραδοθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Η βάση δεδομένων S&P Global αναφέρει ότι τα υπό κατασκευή πλοία, είναι χωρητικότητας 49.700 dwt με αριθμούς Hull K1952 και K1953.

Η εταιρεία έχει έδρα στην οδό Κανθάρου στον Πειραιά και διαχειρίζεται 7 πλοία που το πρώτο συνθετικό τους αρχίζει πάντα από Steel. Τα έξι πλοία είναι νηολογημένα στη σημαία Λιβερίας και το έβδομο στη σημαία των Μάρσαλα Άιλαντ.

Διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι ο Νικόλας Νοτιάς θα επενδύσει τα χρήματα από τις πωλήσεις πλοίων σε αγορά φορτηγών πλοίων στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του στόλου του.

Η SteelShips, η εταιρεία του Νικόλα Νοτιά, ιδρύθηκε το 2013, επενδύοντας και διαχειρίζοντας πλοία bulkers.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η εταιρεία είναι ένας διεθνής πάροχος θαλάσσιων υπηρεσιών μεταφοράς ξηρού φορτίου, που μεταφέρει χύδην φορτία, όπως σίδερα, άνθρακα, σιτηρά, σιδηρομετάλλευμα, petcoke, τσιμέντο.

Η επιχειρηματική της στρατηγική επικεντρώνεται στην οικοδόμηση και διατήρηση μόνιμων σχέσεων με τους ναυλωτές εμπορευμάτων ξηρού φορτίου και στην παροχή ασφαλών και αξιόπιστων υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς με ανταγωνιστικό κόστος.

“Είμαστε υπερήφανοι για τις στενές σχέσεις που απολαμβάνουμε με πολλά σημαντικές οντότητες, όπως η Glencore Grain B.V., η Sims Group Global Trade Corporation, η Transgrain Shipping B.V. και η Richstone”, επισημαίνει η εταιρεία του Νικόλα Νοτιά.

“Οι στενοί μας δεσμοί με τέτοιες αξιόλογες εταιρείες συμβάλλουν σημαντικά στην ικανότητά μας να ανταποκρινόμαστε στην πλήρη αξιοποίηση του στόλου. Αυτές οι στενές σχέσεις χρησιμεύουν επίσης για να παρέχουν την άνεση της ομαλής διακίνησης του φορτίου. Αυτό μας παρέχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, απέναντι από τους ανταγωνιστές μας”.

Η εταιρεία Grace Trading λειτουργεί ως ο επιχειρησιακός βραχίονας ξηράς μεταφοράς χύδην της SteelShips. Η Grace Trading ναυλώνει πλοία χύδην ξηρού φορτίου μεταξύ 36.000 dwt έως 82.000 dwt, κυρίως για να προσφέρει στους πελάτες της εταιρείας, ευελιξία για τις διαφορετικές απαιτήσεις φορτίου, καθώς και για να τους παρέχει έναν οικείο και ασφαλή συνεργάτη.

Ειρήνη Νοτιά

Η αδελφή του Νικόλα Νοτιά, Ειρήνη Νοτιά, ασχολείται στον ευρύτερο τομέα της ναυτιλίας από το 1999, ως μεσίτης καυσίμων.

Όπως, έχει ειπωθεί, ήταν η πρώτη που αποφάσισε να συνδέσει τους αξιόπιστους πλοιοκτήτες πελάτες της απευθείας με τους διεθνείς προμηθευτές καυσίμων Bunker. Η εταιρεία της, εξασφαλίζει ποιότητα στις καλύτερες τιμές 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 365 ημέρες τον χρόνο.

Ξεκίνησε την επιχειρηματική της δράση τον Φεβρουάριο του 2002 με 7 πιστούς πελάτες και μέσα σε ένα χρόνο η επιχείρησή της μεγάλωσε και έγινε μια οικογένεια 28 πελατών.

Η εταιρεία της. με το όνομα Prime Petroleum Services, προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες μεσίτη, από άποψη ποιότητας και τιμών.

Το 2018, μετά την προσχώρηση δύο ακόμα ειδικών του κλάδου, μετονόμασε την εταιρεία της σε Prime’s Bunkersplus Services.

Η Ειρήνη Νοτιά, μεγάλωσε στην Αμερική, όπου η οικογένεια της ασχολήθηκε με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες. Κατέχει πτυχίο στη Διεθνή Διοίκηση, Μάρκετινγκ & Πολιτικές Επιστήμες του Πανεπιστημίου Pace της Νέας Υόρκης, το 1984. Επιπλέον παρακολούθησε μεταπτυχιακό πρόγραμμα στις Ανθρώπινες Σχέσεις στο Πανεπιστήμιο του Μπρούκλιν, στο τμήμα Ψυχολογίας και παράλληλα δημιούργησε και διηύθυνε τη δική της μπουτίκ στη Νέα Υόρκη από την ηλικία των 24 ετών.

Πριν από αυτό, κατείχε αρκετές Διοικητικές θέσεις στις Bear Stearns, IBM, Nichiman America, Independent Maritime Agency, Κυπριακό Ταμείο Παιδιών στην Κυπριακή Πρεσβεία.

Στην Ελλάδα, εργάστηκε για πρώτη φορά στην CERES Hellenic Flying Dolphins Hydrofoils – ως μέλος ομάδας 5 ατόμων που εφάρμοσε, εκπαίδευσε σε αυτό και υποστήριζε το πρώτο on-line σύστημα έκδοσης εισιτηρίων στην Ελλάδα.

Η Ειρήνη Νοτιά, συμμετείχε σε διάφορα χρονικά διαστήματα, σε διάφορα διοικητικά συμβούλια ως αιρετός εκπρόσωπος των φοιτητών που αναφέρεται απευθείας στον κοσμήτορα στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου του Pace.

Υπήρξε αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ορθόδοξης Ένωσης Νεολαίας (GOYA), «Maid of Athena» του παραρτήματος της Νέας Υόρκης των AHEPA, μέλος του Sunday School Teacher & Parish Council της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Τιμίου Σταυρού της Νέας Υόρκης, Αντιπρόεδρος & Μέλος της WISTA Hellas, του Συλλόγου Alzheimer’s και Συναφών Διαταραχών της Αθήνας και του Ιδρύματος Καρδαμύλων. Είναι επίσης μέλος της Διεθνούς Ένωσης του κλάδου Bunker IBIA και Governor του International Propeller Club Port of Piraeus.

Όμως, ένα γεγονός που συνέβη το 2012 την συγκλόνισε. Αυτό το γεγονός το διάβασε στους New York Times που έγραφε για την αυτοκτονία ενός νέου Έλληνα 26 ετών επειδή δεν μπορούσε να βρει δουλειά.

Επίσης, μιλώντας με αποφοίτους ναυτιλιακών κολλεγίων διαπίστωσε ότι ήταν απελπισμένοι γιατί δεν τους προσλάμβαναν για πρακτική άσκηση και είχαν προβλήματα εύρεσης μόνιμης θέσης εργασίας στην ναυτιλία.

Με αφορμή αυτά τα γεγονότα ίδρυσε το μη κερδοσκοπικό σωματείο Project Connect το 2015 για να αποτρέψει περισσότερη απελπισία και αυτοκτονίες νέων.

Το Project Connect εξελίχθηκε παράλληλα και συνεργάστηκε με τα προγράμματα ReGeneration και The Libra Group & The Hellenic Initiative’s Internship.

Το ίδιο μη κερδοσκοπικό σωματείο είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή και υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Υιοθετήστε ένα πλοίο» στα ελληνικά δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και ναυτικά λύκεια (ΕΠΑΛ) το οποίο τώρα διανύει την 6η χρονιά του. Σήμερα περισσότερες από 170 σχολικές τάξεις και 120 πλοία  συμμετέχουν στο πρόγραμμα, και περοσσότερα από 12.000 μαθητές έχουν ήδη «ταξιδέψει» με αλληλογραφίες σε πλοία όπου έμαθαν για το διεθνές εμπόριο, τη ζωή στη θάλασσα αλλά και τις τεράστιες δυνατότητες που ανοίγει επαγγελματικά η ενασχόληση με τη Ναυτιλία μας.

Ήταν μια πρωτοβουλία, που την ώθησε να την πραγματοποιήσει ο εφοπλιστής Γιώργος Τσαβλίρης, όπως ομολόγησε σε μια δημόσια εξομολόγηση της.

Ο Νικόλας Χ. Νοτιάς

Ένας άλλος εφοπλιστής της οικογένειας Νοτιά, είναι ο Νικόλας Νοτιάς, γιος του Χαράλαμπου Νοτιά και της Φύλλις Θραβάλου, που γεννήθηκε το 1966.

Δραστηριοποιείται μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας Seabridge Chartering LLC. Είναι επίσης, Αντιπρόεδρος και Διευθυντής της Independence Maritime Agency και της Trojan Maritime Inc.

Συμμετέχει ως μεγαλομέτοχος στην εταιρεία Notias Constructions Company, Διευθυντής της Cardiff Holdings Inc., Διευθυντής της Liverpool Holdings Inc.,

Μέχρι τον Ιούνιο του 2013, ήταν μεγαλομέτοχος και Αντιπρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΚ. Κατείχε τότε το 25,77% των μετοχών και την χρηματοδότησε με ένα ποσό 15 εκατ. ευρώ. Με την ΑΕΚ, ασχολήθηκε με παρότρυνση του Ντέμη Νικολαΐδη και συμμετείχε σε μια προσπάθεια μαζί με άλλους επιχειρηματίες και εφοπλιστές.’

Νίκος Χ. Νοτιας
Νίκος Χ. Νοτιας

Από το 2001 είναι Ναυτικός Διαιτητής – Society of Maritime Arbitrators, Inc. και μέλος του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας.

Το 2016 ο Νίκος Χ. Νοτιάς νυμφεύθηκε στο Μανχάταν με τη Μαρία Λω, της γνωστής ναυτικής οικογένειας από τη Χίο.

Ο πατέρας του Χαράλαμπος (Χάρης) Νοτιάς, μετανάστευσε σε νεαρή ηλικία στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε εμποροπλοίαρχος και κατετάγη στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.

Όταν τελείωσε ο πόλεμος το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ του παραχώρησε το φορτηγό πλοίο το οποίο κυβερνούσε.

Στις αρχές του 1960 δημιούργησε την ναυτιλιακή εταιρεία Apollo Shipping, από κοινού με τα ξαδέρφια του Τάκη και Γιώργο Λιγνό.

Ο Χαράλαμπος Νοτιάς ίδρυσε τις εταιρείες TROJAN MARITIME INC και INDEPENDENCE MARITIME INC. και τις διηύθυνε έως τον θάνατο του το 2008.

Διαβάστε επίσης

SteelShips (Νικόλαος Νοτιάς): Πούλησε δύο πλοία με κέρδος 8 εκατ. δολάρια

Κερδοφορία για τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες με πωλήσεις πλοίων και αναδιάρθρωση στόλων

Πέτρος Παναγιωτίδης (Castor Maritime): Πουλά πλοία στην Ισμήνη Παναγιωτίδη (Pavimar)