ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η κατακόκκινη τουαλέτα, που φορούσε η Μαντόνα ως Εβίτα Περόν στην ομώνυμη ταινία. Το προκλητικό, βρεγμένο πουκάμισο του Κόλιν Φερθ από το «Περηφάνεια και Προκατάληψη». Ή το φόρεμα της Μέριλ Στριπ στην «Ερωμένη του γάλλου υπολοχαγού».
Μια σειρά από εμβληματικά κοστούμια του κινηματογράφου, που φόρεσαν μεγάλοι ή και μικρότεροι ηθοποιοί αλλά ήταν σημαντικά για το ρόλο τους, δημιουργίες του βρετανού σχεδιαστή Τζον Μπράιτ βγαίνουν σε δημοπρασία στις 5 Μαρτίου στο Λονδίνο με τίτλο «Φώτα, Κάμερα, Δράση». Προσφέροντας μια σαρωτική εικόνα για το έργο του ενδυματολόγου, που έντυσε πολλά από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ έχει ταυτόχρονα φιλανθρωπικό χαρακτήρα.
Πρόκειται για συνολικά 69 κοστούμια από την τεράστια συλλογή του Μπράιτ, όλα από ταινίες εποχής, τα οποία αφηγούνται με το δικό τους τρόπο περί τα 60 χρόνια κινηματογράφου αυτού του είδους. Γιατί από την Νικόλ Κίντμαν στο «Πορτρέτο μιας κυρίας» (1996) ως την Έμα Τόμσον στην «Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ» (1992) ή τον Τζόνι Ντεπ στο «Ψάχνοντας τη Χώρα του Ποτέ» (2004), ο Τζον Μπράιτ έχει ντύσει με τα μοναδικά και εξαιρετικά σχεδιασμένα κοστούμια του σπουδαίους ερμηνευτές. Ενώ ταυτόχρονα ο ίδιος είναι συλλέκτης δημιουργιών μεγάλων σχεδιαστών, όπως του Christian Dior.
Το σέξι πουκάμισο
Το διαβόητο πουκάμισο του Κόλιν Φερθ στη σειρά του BBC «Περηφάνια και Προκατάληψη» (1995) έχει τη δική του ιστορία: Μία αποπνικτική, καλοκαιρινή μέρα, ο κύριος Ντάρσι, βασικός ήρωας του μυθιστορήματος της Τζέιν Όστεν, βουτάει στα νερά μιας λίμνης και στη συνέχεια διασχίζει ένα χωράφι φορώντας ένα μουσκεμένο, λινό πουκάμισο. Κι αυτή ήταν μία στιλιστική επιλογή του σκηνοθέτη, προκειμένου να παρακαμφθούν οι νόμοι για το ανδρικό γυμνό στην οθόνη, αυστηροί στην δεκαετία του ΄90. Κάτι όμως, που είχε μετατρέψει άθελά του τον ηθοποιό σε σύμβολο του σεξ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Το πουκάμισο (στεγνό τώρα) μαζί με το γιλέκο, τις μπότες και μία υπογεγραμμένη φωτογραφία εκτιμάται μεταξύ 8.800 και 12.600 δολαρίων.
Το πράσινο φόρεμα με κουκούλα που φορούσε εξάλλου, η Μέριλ Στριπ ως μία κοινωνικά απόβλητη γυναίκα στην «Ερωμένη του γάλλου υπολοχαγού» (1981) υπολογίζεται μεταξύ 5.050 και 7.575 δολαρίων. Ενώ ένα αξεσουάρ, που έφερε η ηθοποιός ως Κάρεν Μπλίξεν στο «Πέρα από την Αφρική» (1985), ένα καπέλο συγκεκριμένα εκτιμάται από 505 έως 757 δολάρια.
Ελισάβετ και Εβίτα
Μοναδικά εκτελεσμένο, με βάση πορτρέτα της Ελισάβετ Α΄ της Αγγλίας είναι το γυαλιστερό, πορτοκαλί φόρεμα, που φορούσε η Κέιτ Μπλάνσετ στην ομώνυμη βιογραφική ταινία, παραγωγής 1998 σε σκηνοθεσία Σεκάρ Καπούρ. Η εκτίμησή του κυμαίνεται μεταξύ 885 έως 1515 δολαρίων. Στα χρώματα του παγωνιού, σε εκτυφλωτικό πράσινο-μπλε δηλαδή, ήταν εξάλλου, το κοστούμι της Ελίζαμπεθ Τέιλορ στον «Νεαρό Τοσκανίνι» (1988) του Φράνκο Τζεφιρέλι. Συμπεριλαμβανομένου ενός αξεσουάρ κεφαλής με φτερά στρουθοκαμήλου έχει εκτίμηση που φθάνει στα 6.300 δολάρια.
Αλλά το ακριβότερο στη δημοπρασία είναι το πρωτότυπο φόρεμα χορού του Christian Dior (περίπου το 1953), που φορέθηκε από την Μαντόνα στην «Εβίτα» (1996). Σε βαθύ κόκκινο χρώμα, από μεταξωτό ταφτά έχει υψηλή εκτίμηση 75.000 δολάρια. Συνοδεύεται μάλιστα, από τους χειρόγραφους στίχους του “Don’t Cry for Me Argentina” υπογεγραμμένους από τον στιχουργό σερ Τιμ Ράις.
Φιλανθρωπικοί στόχοι
Από τη δημοπρασία όμως, δεν λείπουν και βραβευμένα κομμάτια, με Όσκαρ και BAFTA, όπως το ιβουάρ μεταξωτό μπούστο με λουλούδια και μια αυθεντική πόρπη από μαργαριτάρι του 1900, που φορούσε η Ελένα Μπόναμ Κάρτερ στο «Δωμάτιο με θέα» (1985) του Τζέιμς Άιβορι. Εντυπωσιακό και το κοστούμι της Κίρα Νάιτλι ως Τζορτζιάνα, δούκισσα του Ντέβονσαϊρ στην ταινία «Η δούκισσα» (2008). Επίσης τα κοστούμια του Χιθ Λέτζερ και της Σιένα Μίλερ στον «Καζανόβα» (2004), μία ομάδα κοστουμιών από το «Downton Abbey» (2010–15) και της Ντρου Μπάριμορ στο «Ever After: A Cinderella Story» (Παραμυθένιος έρωτας) του 1998.
Η δημοπρασία διενεργείται από την Kerry Taylor Auctions και τα έσοδα θα ωφελήσουν το Ίδρυμα Bright με φιλανθρωπική δράση, που στοχεύει να εμπνεύσει νέους, που δυσκολεύονται να έχουν πρόσβαση στις τέχνες. Όπως λέει άλλωστε, ο ίδιος ο Μπράιτ «Αφιερώθηκα μέσα από τη δουλειά μου στη σχεδίαση κοστουμιών για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το θέατρο. Πιστεύω ακράδαντα, ότι οι τέχνες και η δημιουργικότητα μπορούν να διαμορφώσουν πιο ευτυχισμένα και υγιή παιδιά και να βοηθήσουν τους νέους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους».
Διαβάστε επίσης
Στο επίκεντρο η γυναίκα – Τέχνη για έναν καλύτερο κόσμο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα