ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εταιρεία εμφάνισε υποκείμενα λειτουργικά κέρδη 1,6 δισεκατομμυρίων στερλινών (2 δισ. δολάρια) το 2023, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg, και προέβλεπαν για 1,4 δισ. στερλίνες.
Έθεσε επίσης για πρώτη φορά στόχους για το 2024, επιδιώκοντας υποκείμενα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 1,7 και 2 δισεκατομμυρίων στερλινών και ελεύθερες ταμειακές ροές από 1,7 έως 1,9 δισεκατομμύρια στερλίνες, υπερβαίνοντας επίσης τις εκτιμήσεις.
Η Rolls-Royce βρίσκεται εν μέσω ενός σχεδίου ανάκαμψης υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Tufan Erginbilgic, ο οποίος έχει δεσμευτεί να εξορθολογίσει τις λειτουργίες και να ενισχύσει την κερδοφορία.
Η αεροδιαστημική μονάδα της εταιρείας επωφελήθηκε από την ανάκαμψη των πτήσεων, ενώ η αμυντική δραστηριότητα της ενισχύεται από τις αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή.
«Ο μετασχηματισμός μας απέφερε επιδόσεις ρεκόρ το 2023, με γνώμονα την εμπορική βελτιστοποίηση, την αποδοτικότητα του κόστους και την πρόοδο στις στρατηγικές μας πρωτοβουλίες», δήλωσε ο Erginbilgic.
Υπό την ηγεσία του Erginbilgic, η Rolls-Royce έχει υιοθετήσει μια πιο σκληρή γραμμή όσον αφορά τις τιμές και έχει επισημάνει ότι θα επικεντρωθεί στην κερδοφορία αντί να προσφέρει μεγάλες εκπτώσεις για να κερδίσει τις επιχειρήσεις.
Αυτό οδήγησε σε κάποιες χαμένες ευκαιρίες πωλήσεων — και σε ένταση με τον συνεργάτη Airbus SE, ο οποίος βασίζεται αποκλειστικά στους στρόβιλους της εταιρείας για τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου που κατασκευάζει.
Ωστόσο, οι παραγγελίες μεγάλων κινητήρων ήταν οι υψηλότερες σε πάνω από 15 χρόνια, με τις κυριότερες παραγγελίες να προέρχονται από αερομεταφορείς όπως η Air India και η Turkish Airlines. Οι ώρες πτήσης αεροπλάνων μεγάλων κινητήρων στην πολιτική αεροδιαστημική ανέκαμψαν στο 88% των επιπέδων του 2019, από 65% το 2022.
Τον Νοέμβριο, η Rolls-Royce έθεσε μεσοπρόθεσμους οικονομικούς στόχους, συμπεριλαμβανομένων λειτουργικών κερδών έως και 2,8 δισεκατομμυρίων στερλινών και ελεύθερων ταμειακών ροών έως 3,1 δισεκατομμυρίων στερλινών μέχρι το 2027.
Η εταιρεία στοχεύει σε λειτουργικό περιθώριο 13-15%, καθώς και απόδοση κεφαλαίου 16-18% την ίδια περίοδο.
Με ορισμένους αναλυτές να αναμένουν από την εταιρεία να επαναφέρει τα μερίσματα, η Rolls είπε ότι «δεσμεύτηκε» να επιστρέψει στις πληρωμές των μετόχων μόλις εξασφαλίσει την επενδυτική βαθμίδα και βεβαιωθεί για την ισχύ του ισολογισμού της.
Η εταιρεία πλήρωσε για τελευταία φορά μέρισμα στους μετόχους στα τέλη του 2019, προτού η πανδημία επιφέρει καταστροφικό πλήγμα στην επιχείρησή της.
Διαβάστε ακόμη:
Danone: Πουλά τις ρωσικές της δραστηριότητες σε Τσετσένο επιχειρηματία
Alphaliner: H MSC κατέχει το 20% της παγκόσμιας διακίνησης κοντέινερ
Nvidia: Τα ισχυρά αποτελέσματα τροφοδοτούν νέο ράλι στη μετοχή της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα