Υποβάλαμε σε εκτενή δοκιμή το νέο Corsa στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση «Εdition» των 100 PS.
Δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τυχαία η επιτυχία του, καθώς η ιστορία του Corsa ξεκινά το μακρινό 1982. Πλέον φτάσαμε να οδηγούμε την 6η γενιά (F), γεγονός που από μόνο του μαρτυρά το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, παρόλο που δεν πρόκειται για SUV. Σίγουρα η Opel (μέλος του PSA Group πλέον) κάτι κάνει πολύ σωστά και οι πωλήσεις το αποδεικνύουν σταθερά όλα αυτά τα χρόνια. Το Corsa ήταν best seller της Ελληνικής αγοράς το 2023 με 5845 ταξινομήσεις. Με την τελευταία ανανέωση (facelift) διατηρείται ο βασικός χαρακτήρας του μοντέλου, ενώ μερικές πινελιές ανανεώνου δυναμικά το Corsa στην ανταγωνιστική και πολύ δημοφιλή κατηγορία Β των αυτοκινήτων πόλης.
Ακολουθώντας τη νέα γραμμή των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρίας, η μάσκα σε χρώμα piano black γύρω από το σήμα στο εμπρός μέρος, καθρεπτίζει και δίνει μια λάμψη στο αυτοκίνητο, ενώ με τα φώτα IntelliLux LED Matrix στην ίδια ευθεία μοιάζει δυναμικό, ταυτόχρονα σοβαρό και επιθετικό θυμίζοντας την μάσκα του Ζορό. Αρμονικές καμπύλες σε όλο τον εμπρός προφυλακτήρα ενώ στις άκρες χαμηλά δεξιά και αριστερά δύο όρθια διακοσμητικά σε σχήμα μπούμερανγκ δίνουν μια αίσθηση κίνησης. Διακριτικά τοποθετημένοι οι προβολείς ομίχλης κάνουν αντίθεση όπως και οι πλαϊνοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, με το kristal silver χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας.
Περνώντας στο πίσω μέρος συνεχίζεται το μοτίβο με τις στρογγυλεμένες ακμές στον προφυλακτήρα, ενώ στο κάτω μέρος του και στη μέση το φως ομίχλης σε σχήμα τραπέζιο θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο rally. Στην προέκταση της οροφής υπάρχει μια μικρή αεροτομή σε μαύρο χρώμα που θεωρητικά η προσθήκη της είναι περισσότερο αισθητικής φύσης.
Οικείο, φωτεινό, άνετο, σύγχρονο και με εύκολη πρόσβαση το εσωτερικό του παραμένει λιτό, καθώς η εταιρία συνεχίζει να δίνει μεγάλη σημασία στην εργονομία ώστε η καθημερινή χρήση να είναι εύκολη και ευχάριστη. Σημαντική βελτίωση στα υφασμάτινα καθίσματα όπου η πλάτη τους είναι μαλακή, αγκαλιάζοντας και ταυτόχρονα στηρίζοντας άψογα το σώμα οδηγού και συνοδηγού, ενώ οι ρυθμίσεις του καθ΄ ύψος η κλίση πλάτης και η μετατόπιση της έδρας εμπρός πίσω δεν υπάρχει περίπτωση να μην φέρουν τον κάθε οδηγό στην επιθυμητή θέση. Το τιμόνι με flat bottom, στεφάνη πάχους που ταιριάζει στους περισσότερους οδηγούς και κουμπιά για την λειτουργία του ραδιοφώνου, την απάντηση τηλεφωνικών κλήσεων και το χειρισμό του διατηρητή ταχύτητας (cruise control) καθιστούν εφικτό τα χέρια μας να είναι συνέχεια συνδεδεμένα μαζί του, με εξαίρεση όταν χρειάζεται το δεξί μας χέρι να αποχωριστεί το τιμόνι για την αλλαγή σχέσης στο 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η ορατότητα είναι καλή καθώς οι κολώνες αφήνουν πολύ μικρά νεκρά σημεία ενώ το βλέμμα μας δεν χρειάζεται να αποσπάται, με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού να είναι ορατές σε μια μικρή οθόνη 3,5’’ στην μέση του αναλογικού πίνακα οργάνων. Οθόνη αφής 10 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι μάλιστα ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ώστε να είναι πιο εύκολο να την χειριστεί.
Ασύρματη συνδεσιμότητα με το κινητό (Apple car play, Android auto), δίνοντας την δυνατότητα αξιοποίησης των εφαρμογών του κινητού μας (χάρτες, μουσική κ.α.). Αρκετός διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των επιβατών τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα. Οι αποθηκευτικοί χώροι δεν λείπουν σε καμία περίπτωση ενώ το χρώμα εσωτερικά της οροφής, σε ανοιχτό γκρι δίνει μια ψευδαίσθηση ευρυχωρίας «μεγαλώνοντας» την καμπίνα επιβατών.
Την κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταφέρει ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.2 lt/100PS και μέγιστης ροπής 205Nm, στο αυτοκίνητο δοκιμής μας. Υπάρχουν διαθέσιμες και άλλες 2 εκδόσεις με 75PS και 130PS αντίστοιχα. Η μεσαία έκδοση κινητήρα (των 100PS) θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χρυσή τομή, καθώς η απόδοση (0-100km/h: 9,9 sec) συναντάει την οικονομία καυσίμου (6,1 lt/100km κατά την διάρκεια της δοκιμής μας) ενώ τα επίπεδα εκπομπής ρύπων παραμένουν πολύ χαμηλά (114 gr/km). Το Corsa της δοκιμής μας έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Ο ήχος του τρικύλινδρου συνόλου είναι χαρακτηριστικός (πιο τραχύς), δεν είναι ενοχλητικός όμως. Είναι ζωηρός σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα και συνεργάζεται άριστα με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων το οποίο, όπως σε κάθε γενιά του μοντέλου, συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την ακρίβεια και την αίσθηση σίγουρου «κουμπώματος». Η ροπή του κινητήρα επιτρέπει να κινηθούμε με μια σχέση πάνω εντός πόλης χωρίς να απαιτείται κατέβασμα και εκτός πόλης σε αυτοκινητόδρομο αβίαστα – σταθερά – σύννομα ανεξαρτήτως της κλίσης του δρόμου (ανηφόρα – κατηφόρα).
Το νέο Opel Corsa είναι ευκολοδήγητο, ο οδηγός προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα. Με βάρος μόλις 1.165 kg, γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η ανάρτηση είναι ενδοτική, καθώς πρόκειται κυρίως για αυτοκίνητο πόλης. Είναι ευέλικτο και παρόλο που στο εσωτερικό δεν μεταφέρεται ταλάντωση, ούτε τριγμός από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εντοπίσαμε μικρής έντασης θόρυβο κατά την απόσβεση. Ενώ η ανάρτηση δεν είναι σκληρή, οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το πλαίσιο είναι αρκετά άκαμπτο. Υπάρχει σωστή πληροφόρηση στο τιμόνι και γενικότερα ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο άμεσα χωρίς ασάφειες.
Το Corsa διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ακόμη κι από την βασική του έκδοση. Όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και η τεχνολογία καθιστούν την οδήγηση πιο ευχάριστη και πιο ξεκούραστη.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του: προβολείς LED με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος, σύστημα υποβοήθησης οδηγού (Opel Drive Assist) όπου ελέγχει διαρκώς την πορεία του αυτοκινήτου και επεμβαίνει με απαλές κινήσεις στο τιμόνι κάνοντας την οδήγηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ασφαλέστερη, προσαρμοζόμενο διατηρητή ταχύτητας (adaptive Cruise Control) με το οποίο επιταχύνει και επιβραδύνει αυτόματα διατηρώντας την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σταθερή, αναγνώριση πινακίδων ορίων ταχύτητας όπου το προηγμένο σύστημα κάμερας αναγνωρίζει πινακίδες ορίων ταχύτητας και τις εμφανίζει στην οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης το οποίο είναι ενεργό σε ταχύτητες μεταξύ 5km/h – 140km/h και είναι σε θέση να ανιχνεύει κινούμενα και σταματημένα αυτοκίνητα/ποδήλατα/πεζούς, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου το οποίο διαθέτει αισθητήρες που παρακολουθούν τα τυφλά σημεία του οχήματος και είναι ενεργό σε ταχύτητες μεταξύ 12km/h και 140 km/h, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.α..
Το μικρό της Opel έχει ιδανικό μέγεθος για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ διαθέτει τεχνολογίες από αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Είναι το αυτοκίνητο που εξυπηρετεί άριστα τις ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης, δεν απογοητεύει όμως και στις μετακινήσεις σε αυτοκινητόδρομο. Οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου, ευέλικτο, εύκολο στο παρκάρισμα, άνετο σε χώρους για την κατηγορία του, ευχάριστο, στιλάτο και φρέσκο έχει χαρακτηριστικά που το καθιστούν ανταγωνιστικό ανάμεσα σε μια πληθώρα αξιόλογων επιλογών: Toyota Yaris, Citroen C3, Peugeot 208, Hyundai i20, Mitsubishi Colt, Skoda Fabia, Renault Clio, Seat Ibiza.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Opel Corsa 1.2lt Turbo 100PS
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 205 Nm
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.061/1.765/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2.538 mm
Χώρος αποσκευών: 309 lt (1.081 lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.165 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 19.700 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μπάιντεν για τα μυστηριώδη drone: Το παρακολουθούμε, μην ανησυχείτε
- Γεωργιάδης: Να καταδικαστεί ο Παναγιωτόπουλος για παραβίαση του ΚΟΚ – Παναγιωτόπουλος: Ήμουν έξω από το σπίτι μου
- Galaxy Cosmos Mezz: Με ποσοστό 10,4% η Hellenic Prosperity Master Fund
- Εφετείο Αθηνών: Από σήμερα διαθέτει το δικό του ιατρείο