Η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation, διαμόρφωσε κέρδη κατά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους 149,921 εκατ. δολάρια.

Η κερδοφορία της εταιρείας για όλο το 2023 ανήλθε σε 576,299 εκατ. δολαρίων, έναντι 559,210 εκατ. δολαρίων το 2022.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο και ειδικότερα τον μήνα Δεκέμβριο, η εταιρεία Danaos πρόσθεσε στον στόλο της το έβδομο Capesize, με αποτέλεσμα η συνολική χωρητικότητα του στόλου Capesizes να προσεγγίσει σε χωρητικότητα 1.231.157 dwt.

Επισημαίνεται ότι τον μήνα Φεβρουάριο του 2024 εξασφαλίστηκε συμφωνία για την απόκτηση επιπλέον δύο Capesizes συνολικής χωρητικότητας 354.579 dwt.

Επίσης, το ίδιο μήνα, η εταιρεία του Γιάννη Κούστα, προχώρησε στην προσθήκη δύο containerships, μεταφορικής ικανότητας 8.258 TEUs, στο υπάρχον orderbook, που σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα παραδοθούν το δεύτρο τρίμηνο του 2006 και το πρώτο τρίμηνο του 2007. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από τα ναυπηγεία Yangzijiang.

Τα υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας ανέρχονται σε δώδεκα, με συνολική μεταφορική ικανότητα 91.430 TEUs. Από τα δώδεκα πλοία, τα έξι πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2024, δύο το 2025, τρία πλοία το 2026 και ένα το 2027.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, ο Γιάννης Κούστας, είπε:

«Η Danaos συνέχισε να αποδίδει ισχυρά αποτελέσματα το τέταρτο τρίμηνο του 2023, καθώς τα γεωπολιτικά γεγονότα συνέχισαν να επηρεάζουν τις παγκόσμιες ναυτιλιακές αγορές. Κυρίως πρόσφατα, η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή επεκτάθηκε και με επιθέσεις σε πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Αυτό άλλαξε δραματικά τις εμπορικές διαδρομές και την απόδοση των εταιρειών τακτικών γραμμών, καθώς οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ, διανύοντας μεγαλύτερες αποστάσεις γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας για να φτάσουν στην Ευρώπη. Αυτό με τη σειρά του αύξησε τη ζήτηση τονομιλίων, οδηγώντας σε έλλειψη χωρητικότητας που οδήγησε τις τιμές στη διακίνηση των κοντέινερ σε σημαντικά υψηλότερες έως και 300%, ενώ αναμένεται ότι οι τιμές κιβωτίων θα παραμείνουν υψηλές όσο συνεχίζεται η διακοπή. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε εξασφαλίσει ορισμένες επιπλέον ναυλώσεις για τα πλοία μας σε πολύ υγιή επίπεδα.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Danaos ολοκλήρωσε την παράδοση και των επτά πλοίων Capesize που είχαμε συμφωνήσει να αποκτήσουμε νωρίτερα το 2023. Μετά από το τέλος του έτους, συνάψαμε συμφωνίες για την απόκτηση δύο επιπλέον πλοίων Capesize καθώς συνεχίζουμε να διαφοροποιούμε τα έσοδά μας και κοιτάξτε να κερδίσετε τα θετικά αποτελέσματα από μια υγιή αγορά ξηρού χύδην όγκου.

Η αγορά για τα πλοία Capesize παρουσιάζει ασυνήθιστη εποχιακή ισχύ καθώς οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας αυξάνονται, το εμπόριο άνθρακα παραμένει αυξημένο και η ζήτηση για μικρές ποσότητες χύδην όπως ο βωξίτης και τα γεωργικά προϊόντα ακολουθεί μια παγκόσμια ανάκαμψη.

Τα πρόσφατα μέτρα τόνωσης στην Κίνα που στοχεύουν στη στήριξη των κατασκευών, των έργων υποδομής και της καταναλωτικής ζήτησης αναμένεται να διατηρήσουν τη ζήτηση σταθερή καθώς η ανάπτυξη του στόλου αρχίζει να επιβραδύνεται τα επόμενα δύο χρόνια. Συνεχίζουμε να διερευνούμε ενδιαφέρουσες ευκαιρίες στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου.

Η Danaos παρήγγειλε επίσης πρόσφατα δύο ακόμη πλοία 8.258 TEU στο ναυπηγείο Yangzijiang και τώρα έχουμε συνολικά τέσσερα πλοία υπό κατασκευή σε αυτό το ναυπηγείο με προγραμματισμένες παραδόσεις για το δεύτερο εξάμηνο του 2026 και το πρώτο τρίμηνο του 2027. Και τα δώδεκα πλοία στα υπό κατασκευή νεότευκτα θα χρησιμοποιούν μεθανόλη και έχουν σχεδιαστεί με τα πιο σύγχρονα οικολογικά χαρακτηριστικά. Η ζήτηση για χρονοθυρίδες παράδοσης ναυπηγείων είναι πολύ υψηλή, καθώς η βιομηχανία κινείται γρήγορα προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα με τη λειτουργία πράσινων πλοίων.

Καθώς συνεχίζουμε να εκτελούμε τη στρατηγική μας, παραμένουμε προσηλωμένοι στην ανάληψη ενεργειών που θα ωφελήσουν τελικά τους μετόχους μας. Η Danaos βρίσκεται σε καλή θέση με έναν πολύ ισχυρό ισολογισμό και σημαντική προβολή εσόδων για το 2025. Αυτό μας παρέχει την ευελιξία να επιστρέψουμε αξία στους μετόχους μας μέσω μερισμάτων και επαναγορών μετοχών και επίσης να επιδιώκουμε ευκαιρίες για να διασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα της εταιρείας».

Διαβάστε επίσης

Γιάννης Κούστας (Danaos): Επενδύσεις 241 εκατ. δολ. για δύο νεότευκτα containerships και δύο capesize

Συνεργασία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Moore Greece για το «Guide to ESG Reporting»

Σωτήρης Ράπτης: Έχουμε έλλειμμα στις κρατικές και ιδιωτικές επενδύσεις για την μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία