ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η συμφωνία αφορά τις εργασίες συντήρησης ενός πλοίου και τις εργασίες πλήρους ανακαίνισης ακόμη ενός στα ναυπηγεία της Ελευσίνας.
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που η Αλγερία επισκευάζει πλοία της σε ελληνικά ναυπηγεία και ο προϋπολογισμός των παραπάνω εργασιών αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ.
Η συμφωνία υπεγράφη από τον πρόεδρο και CEO του Ομίλου ONEX Shipyards & Technologies, Παναγιώτη Ξενοκώστα και τον CEO και ENTMV της Algerie Ferries, Αμπντελχακίμ Μπουζάχερ.
Μετά την υπογραφή, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Η συμφωνία αυτή εγκαινιάζει νέους ορίζοντες για την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
Οι συντονισμένες ενέργειες της κυβέρνησής μας μας την τελευταία πενταετία, έχουν φέρει ξανά την ελπίδα σε χιλιάδες εργαζόμενους ενός σημαντικού κλάδου της οικονομίας μας. Η χώρα μας αναδεικνύεται σε ναυπηγικό κόμβο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η δυναμική επαναφορά και αναβίωση του ναυπηγικού τομέα η οποία υλοποιείται μετά από δεκαετίες απαξίας, αποτέλεσε εξαρχής δέσμευση της κυβέρνησής μας. Ό,τι λέμε, το κάνουμε πράξη».
Υπενθυμίζεται ότι έχει προηγηθεί η κατακύρωση στην ΟΝΕΧ Technology Systems & Business Solutions, ως εκπροσώπου των Ναυπηγείων του Ομίλου ONEX Shipyards & Technologies, των δύο διεθνών ανοικτών διαγωνισμών που πραγματοποιήθηκαν από την κρατική ακτοπλοϊκή εταιρεία της Δημοκρατίας της Αλγερίας της ENTMV (Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs) – ευρύτερα γνωστής ως Alegerie Ferries – για δύο από τα πλοία του στόλου της, τα οποία δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές γραμμές που συνδέουν την Αλγερία με την Γαλλία (το λιμάνι της Μασσαλίας) και την Ισπανία (τα λιμάνια της Βαρκελώνης και του Αλικάντε).
Οι διεθνείς διαγωνισμοί πραγματοποιήθηκαν με τη διαδικασία υποβολής κλειστών τεχνικών και οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τη νομοθεσία της Δημοκρατίας της Αλγερίας και τα αποτελέσματα των διαγωνισμών κοινοποιήθηκαν σε όλους τους συμμετέχοντες, που περιλάμβαναν ναυπηγεία από την Ιταλία, Γαλλία, Μάλτα και Τουρκία, των οποίων επικράτησε με σημαντική διαφορά η τεχνικο-οικονομική προσφορά των ναυπηγείων του Ομίλου ΟΝΕΧ.
Όπως αναφέρεται σε πρόσφατη ανακοίνωσή του Ομίλου ONEX, «η Ελλάδα εκτιμάται ότι θα έχει πολλαπλά οφέλη από τη συγκεκριμένη διεθνή συνεργασία που εξασφάλισε ο όμιλος».
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ήδη έχει ελλιμενιστεί στα ναυπηγεία του Ομίλου ONEX στην Ελευσίνα, για εργασίες συντήρησης και πλήρους ανακαίνισης το οχηματαγωγό πλοίο TARIQ IBN ZYAD, μήκους 153m, κατασκευής έτους 1995, που είναι και το πρώτο αλγερινό πλοίο που εισέρχεται σε ελληνικό ναυπηγείο, διαχρονικά, ενώ άμεσα θα πραγματοποιηθεί και η γενική επισκευή του οχηματαγωγού πλοίου BADJI MOKHTAR III, μήκους 200m, κατασκευής έτους 2021.
Διαβάστε επίσης:
Οι δολοφονίες Ελλήνων εφοπλιστών που έμειναν στην ιστορία: Ζυγομαλάς, Τεργιάζος, Περατικός, Καρνέση
Συνεργασία WIMA και Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ