Σε μια αγορά που οι εταιρείες startup γεννούνται διαρκώς το τελευταίο διάστημα, σίγουρα η StiQ είναι μία από αυτές με την μεγαλύτερη ανάπτυξη, αφού ξεκίνησε μόλις το 2022 και ήδη φτάνει να αποτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ.

Η ιδέα των Κωνσταντίνου Δάβαρη και Νίκου Θεοδωρόπουλου που μέσα σε λίγο χρόνο έγινε πράξη, έχει ήδη μπει δυναμικά στην αγορά του delivery και βλέπει μεγάλα περιθώρια κέρδους. Μάλιστα ήδη έχει συγκεντρώσει επενδύσεις άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ από διεθνή funds και family offices, έχει δημιουργήσει πάνω από 200 θέσεις εργασίας και στοχεύει να γίνει το πρώτο μεγάλο cloud kitchen στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η STIQ είναι η πρώτη startup εταιρία που φέρνει σε μεγάλη κλίμακα με χρήση υπερσύγχρονης τεχνολογίας και ΑI, το μοντέλο των cloud kitchens στην Ελλάδα, όπου σε ειδικά διαμορφωμένους πολυχώρους, παρασκευάζονται περισσότερα από 20 brands φαγητού, στοχευμένα εξ ολοκλήρου στο delivery.

Μάλιστα αυτό είναι νέο επιχειρηματικό εγχείρημα για τον Κωνσταντίνο Δάβαρη, καθώς πριν λίγα χρόνια μαζί με τον Γιώργο Δεσύλλα, ίδρυσαν την Flex Car.

Τι είναι η Cloud Kitchen

Η Cloud Kitchen συχνά αναφέρεται ως «εικονική κουζίνα» ή «κουζίνα φάντασμα» (ghost kitchen) και είναι ένας χώρος που εστιάζει στην προετοιμασία γευμάτων μέσω διανομής. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές κουζίνες εστιατορίων, οι Cloud Kitchens ετοιμάζουν και διανέμουν μεγάλη ποικιλία γευμάτων προς τον καταναλωτή από διαφορετικές κουζίνες.

Στον πυρήνα της, η Cloud Kitchen πρόκειται για μια κουζίνα που διαχειρίζεται ψηφιακές παραγγελίες από διαφορετικές online πλατφόρμες παράδοσης. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να συνυπάρχουν διαφορετικά brands κάτω από την ίδια στέγη, η σωστή οργάνωσή τους διασφαλίζει γρήγορη παράδοση και άριστη εξυπηρέτηση στον καταναλωτή.

Το επιχειρηματικό concept του Cloud Kitchen δεν είναι κάτι καινούργιο στο εξωτερικό. Φυσικά, οι προοπτικές εξέλιξης είναι τεράστιες και σίγουρα είναι μια μεγάλη πρόκληση για τα έως τώρα ελληνικά δεδομένα.

Οι στόχοι

Εκτός από τον Κωνσταντίνο Δάβαρη, που είναι Founder και CEO της εταιρείας και τον Νίκο Θεοδωρόπουλο, που έχει θέση Vice President, η StiQ πλαισιώνεται από ικανά και έμπειρα στελέχη της αγοράς όπως ο Στέλιος Γρηγοριάδης (Chief of Product), η Ελεάννα Παπαδημητρίου (Chief of Marketing), ο Θάνος Τερζίδης (Chief of Growth), η Μαρίνη Φιλιπποπούλου (Chief of Accounting) κ.α.

Ένας εκ των επενδυτών της StiQ, ο κ. Μιχάλης Μπούσης δηλώνει «εγώ και η οικογένεια μου πιστέψαμε από την αρχή στην τεράστια προοπτική της εταιρίας, επενδύσαμε στους ανθρώπους της και θα είμαστε πλάι τους ώστε να στηρίξουμε τα επόμενα βήματα τους».

Προτεραιότητες της STIQ είναι το γρήγορο και αποτελεσματικό delivery φαγητού χωρίς συμβιβασμούς στην πληθώρα επιλογών ή την ποιότητα, η κάλυψη των εξελισσόμενων αναγκών των καταναλωτών και η μεγιστοποίηση της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Πρώτος στόχος της StiQ είναι η επέκταση σε ολόκληρη την Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα και στη συνέχεια η επιτυχημένη επέκταση στο εξωτερικό.

Διαβάστε επίσης:

Βίκτωρ Τροκούδης (Plum): Οι σπουδές στο Χάρβαρντ, η θητεία στη Morgan Stanley και το deal με τον Φ. Καραβία

Μαριάννα Λάτση: Σε ποιες ελληνικές startup εταιρείες επενδύει