• LIFE&STYLE

    Το να είσαι γυναίκα κοστίζει πολύ περισσότερο από το να είσαι άνδρας, σύμφωνα με νέα μελέτη


    Αυτά τα Χριστούγεννα, ίσως να θέλατε να πάρετε στο αγοράκι σας – ας τον ονομάσουμε Johnny, ένα σκούτερ. Ίσως να θέλατε να κάνετε το ίδιο για το κοριτσάκι σας, ας την ονομάσουμε Susie. Αν τα είχατε αγοράσει και τα δύο, θα έφταναν περίπου τα $ 75 – αλλά όχι δια δύο, δηλαδή $ 37.50 το ένα. Το κόκκινο σκούτερ που προορίζεται για αγόρια και απεικονίζεται παρακάτω, κάνει $ 25, ενώ το λαμπερό ροζ σκούτερ κάνει $ 50. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη του Τμήματος Καταναλωτών της Νέας Υόρκης, «από την κούνια μέχρι το μπαστούνι: Το κόστος του να είσαι Καταναλώτρια», η τιμολόγηση που βασίζεται στη διάκριση των δύο φύλων θα ακολουθήσει ένα κορίτσι ή μία γυναίκα σε όλη τη ζωή της.

    shsy

    Για να βρει τη διαφορά στην τιμολόγηση, το Τμήμα Καταναλωτών ανέλυσε 794 προϊόντα σε 24 διαφορετικά καταστήματα σε πέντε κλάδους: στα παιχνίδια και αξεσουάρ, στα παιδικά ενδύματα, στα είδη ένδυσης ενηλίκων, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και στα προϊόντα οικιακής φροντίδας υγείας για τους ηλικιωμένους. Σε σύνολο, από τις 397 συγκρίσεις που έγιναν – συνολικά 794 προϊόντα – οι γυναίκες πλήρωσαν περισσότερο στο 42% των αγορών τους, ενώ οι άνδρες πλήρωσαν περισσότερο μόνο στο 18%. Τις υπόλοιπες φορές, πλήρωσαν το ίδιο.

    shth

    Όταν έφτασε στα παιχνίδια και τα αξεσουάρ, διαπίστωσε ότι τα προϊόντα για τα κορίτσια κοστίζουν 7% περισσότερο. Τα κοριτσίστικα ρούχα κοστίζουν 4% περισσότερο από ό,τι τα αγορίστικα και τα γυναικεία ρούχα κοστίζουν 8% περισσότερο από ό,τι τα ανδρικά. Η μεγαλύτερη διαφορά ήταν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής των γυναικών, τα οποία κοστίζουν 13% περισσότερο από ότι των ανδρών, ενώ τα προϊόντα για την υγιεινή των ηλικιωμένων γυναικών κοστίζουν 8% περισσότερο από ό,τι τα προϊόντα για τους ηλικιωμένους άνδρες. Εδώ είναι μερικά μόνο παραδείγματα, που επεσήμανε η μελέτη:

    shshhg

    Είτε με κανονική τιμή είτε με έκπτωση, αυτές οι μπλούζες έχουν διαφορά πάνω από $ 20.

    Παρόμοια τζιν «Levi’s» έχουν διαφορά $ 20 των γυναικών έναντι των ανδρών.

    shsh

    Η εταιρεία «Abercrombie & Fitch» μπορεί να προσπαθεί για την καλύτερη εκπροσώπηση, προσλαμβάνοντας για μοντέλο μια Ινδή Σιχ, αλλά ακόμα χρεώνει τις γυναικείες μπλούζες $ 10 περισσότερο. Μετά από μια υπερβολική έκπτωση για αυτό το ανδρικό μπλουζάκι με το λογότυπο, οι γυναίκες παραδόξως κατέβαλαν $ 28 περισσότερο για την ίδια μπλούζα.

    sgsrye

    Μερικές από τις πιο εξωφρενικές παραβάσεις των τιμών, προήλθαν από την κατηγορία με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία διαφορά, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Οι γυναίκες πλήρωναν $ 0.70 περισσότερο για σαμπουάν 2-σε-1 από ότι οι άνδρες πλήρωναν για 3-σε-1 σαμπουάν.

    Και η υπερτίμηση δεν τελειώνει όταν μεγαλώνουν. Οι ηλικιωμένες γυναίκες πληρώνουν περισσότερα για τα προϊόντα της προσωπικής τους φροντίδας. Τα υποσέντονα (με επένδυση) για την ακράτεια είχαν ένα ύπουλο πρόβλημα τιμολόγησης: Οι άνδρες έπαιρναν 13 περισσότερα υποσέντονα στην ίδια τιμή.

    Η επίτροπος του Τμήματος Καταναλωτών Julie Menin, είπε σε ένα Δελτίο Τύπου ότι «Στη Νέα Υόρκη, οι επιχειρήσεις μπορούν να καθορίζουν τις τιμές τους, αλλά η δουλειά του Τμήματος Καταναλωτών είναι να επιβεβαιώνει ότι ο καταναλωτής γνωρίζει ποια είναι η τιμή. Ενθαρρύνουμε επίσης όλες τις γυναίκες να ενωθούν μαζί μας στην έκκληση προς τους εμπόρους να αλλάξουν τις πρακτικές τιμολόγησης τους».



    ΣΧΟΛΙΑ