Στην επίσημη ανακήρυξη του μοναδικού ενδιαφερομένου ως προσωρινού αναδόχου για την κάλυψη 62 λεωφορειακών γραμμών σε Αθήνα και Αττική προχώρησε χθες ο ΟΑΣΑ.

Πρόκειται για ένα έργο αξίας 400 εκατ. ευρώ το οποίο έχει δημοπρατηθεί δύο φορές, καθώς προκηρύχθηκε το περασμένο Οκτώβριο και βγήκε άγονος λόγω έλλειψης προσφορών, και στη συνέχεια βγήκε εκ νέου στον αέρα στα τέλη Δεκεμβρίου για να καταλήξουμε στη μία και μοναδική προσφορά.

Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές το επόμενο βήμα είναι σταλούν στον ΟΑΣΑ τα απαραίτητα δικαιολογητικά και στη συνέχεια η σύμβαση θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να πάρει το τελικό πράσινο από τη Βουλή και να υπογραφεί πιθανότατα στις αρχές του επόμενου τριμήνου.

Υπενθυμίζεται ότι για τον εν λόγω διαγωνισμό έχει υποβληθεί μία και μοναδική προσφορά από την κοινοπραξία των ΚΤΕΛ  Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας και των τουριστικών γραφείων Maroulis travel και Panolympia (Smile Acadimos).

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2025 να έρθουν στην Αττική 210 νέα λεωφορεία, τα οποία αναμένεται να αντικαταστήσουν ισάριθμα «γερασμένα» οχήματα.

Με την εκκίνηση της οκταετούς αυτής σύμβασης σταματάει το καθεστώς της επέκτασης των συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ Αττικής σταματάει το καθεστώς της επέκτασης των συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ Αττικής, το οποίο ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2020 ως απευθείας ανάθεση λόγω μέτρων εκτάκτων ανάγκης καθώς είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και έχει ανανεωθεί αρκετές φορές παρά τις ενστάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Με αυτό τον τρόπο σταματάει και η διαμάχη του ΟΑΣΑ με το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο είχε θέσει τρεις φορές εμπόδια στην επέκταση των συμβάσεων με τα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς επικαλούταν το γεγονός ότι οι επεκτάσεις των συμβάσεων με την εταιρεία ισοδυναμεί με απευθείας αναθέσεις σε βάθος πενταετίας.

Τι αφορά ο διαγωνισμός – Σε ποια μέρη «σπάει»

Ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ αφορά στην κάλυψη των δρομολογίων για συνολικά 62 λεωφορειακές γραμμές στην Περιφέρεια Αττικής και  «σπάει» σε δύο τμήματα.

Το πρώτο τμήμα  αφορά την Ανατολική Αττική και το κόστος του έχει εκτιμηθεί στα 188,4 εκατ. ευρώ και στόχος είναι να καλυφθούν 24 γραμμές.

Αναλυτικότερα, ο ανάδοχος καλείται να καλύψει σε καθημερινή βάση 1.188 δρομολόγια, ενώ χρειάζεται να διαθέτει 96 λεωφορεία.

Το δεύτερο έχει κοστολογηθεί στα 197,1 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 38 γραμμών στη Δυτική Αττική, δηλαδή 1.757 δρομολόγια με τουλάχιστον 115 λεωφορεία.

Σημειώνεται ότι εκτός από την προμήθεια των λεωφορείων και τη διαχείριση των δρομολογίων ο ανάδοχος καλείται επίσης να αναλάβει την εγκατάσταση εξοπλισμού Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) –Τηλεματικής, καθώς και την εγκατάσταση αμαξοστασίων.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στους όρους του διαγωνισμού θα πρέπει εντός ενός έτους από την εκκίνηση του έργου να έχουν δημιουργηθεί δύο αμαξοστάσια, ένα για την ανατολική Αττική και άλλο ένα για τη Δυτική.

Ποια είναι τα δύο τουριστικά γραφεία

Στο -ανάδοχο πλέον- σχήμα εντάσσονται και δύο αρκετά γνωστά τουριστικά γραφεία που διαθέτουν λεωφορεία και πραγματοποιούν οργανωμένα ταξίδια στη χώρα μας και το εξωτερικό.

Το πιο γνωστό από αυτά ανήκει στον όμιλο Panolympia και  είναι το Smile Acadimos.

Η εταιρεία  διαθέτει περισσότερα από 190 λεωφορεία και δραστηριοποιείται στον τουρισμό από τη δεκαετία του 1960.

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της είναι ο Άρης Μαρίνης, ο οποίος είναι μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και Πρόεδρος του Σωματείου Τουριστικών Μεταφορών Πούλμαν.

Όσον αφορά τα οικονομικά της αποτελέσματα βάσει των καταστάσεων για τη χρήση του 2022 προκύπτει ότι έχει ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 5 εκατ. ευρώ με κέρδη 258 χιλιάδες ευρώ.

Το δεύτερο τουριστικό γραφείο που θα συνεργαστεί με τα υπόλοιπα ΚΤΕΛ είναι η Maroulis travel με διευθύνοντες συμβούλους τους αδερφούς Βασίλη και Σπύρο Μαρούλη.

Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη δράση της από το 1977 και μέχρι σήμερα αριθμεί περίπου 110 λεωφορεία της γερμανικής Daimler (πρόκειται για λεωφορεία των θυγατρικών της Mercedes και Setra).

Από τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του 2022 προκύπτει ότι ο κύκλος εργασιών της ανέρχεται στα 9,8 εκατ. ευρώ ενώ κατέγραψε κέρδη 1,6 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΟΑΣΑ: Τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση της εφαρμογής OASA Telematics για iPhone

ΟΑΣΑ: Μια προσφορά για τον διαγωνισμό των €400 εκατ. για τις λεωφορειακές γραμμές της Αττικής

ΟΑΣΑ: Στα 45 εκατ. ευρώ η αμοιβή στην ΚΤΕΛ Α.Ε για την απευθείας ανάθεση το 2024