ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Vitol έχει αποκομίσει τεράστια κέρδη τα τελευταία χρόνια καθώς πρώτα η πανδημία Covid-19 και στη συνέχεια η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησαν τεράστια αστάθεια στις αγορές πετρελαίου, φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας.
Με την επίδραση αυτών των “κραδασμών” τώρα να μειώνεται, η Vitol και άλλες εμπορικές εταιρείες πλούσιες σε μετρητά, μπαίνουν στη διαδικασία εξαγορών, προσπαθώντας να “κλειδώσουν” μεγαλύτερα κέρδη μακροπρόθεσμα.
Η οικογένεια Moratti κατέληξε σε συμφωνία για την πώληση περίπου του 35% της Saras προς 1,75 ευρώ/μετοχή, σύμφωνα με δήλωση της οικογένειας.
Ο Angelo Moratti, ένας από τους ανιψιούς του Massimo, μπορεί επίσης να πουλήσει το υπόλοιπο 5% του.
Σύμφωνα με το Bloomberg News – το οποίο ανέφερε για πρώτη φορά τις συνομιλίες του Vitol με τον Moratti στις 7 Φεβρουαρίου – η Vitol, γνωστή ως ο μεγαλύτερος ανεξάρτητος έμπορος πετρελαίου στον κόσμο, θα δώσει στη συνέχεια μια προσφορά εξαγοράς για τις υπόλοιπες μετοχές της Saras.
Σημειώνεται ότι η Vitol εξαγοράζει μερίδια σε διυλιστήρια και δίκτυα λιανικής καυσίμων, παράλληλα με επενδύσεις σε πετρέλαιο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας των ΗΠΑ.
Η συμφωνία με την Saras θα δώσει στη Vitol ένα μερίδιο σε ένα διυλιστήριο που τροφοδοτεί την κερδοφόρα αγορά της Μεσογείου και όχι μόνο.
Όταν ολοκληρωθεί η συμφωνία, η Vitol θα έχει αποκτήσει περισσότερα από 800.000 βαρέλια ημερησίως δυναμικότητας διύλισης.
«Η Saras συμπληρώνει τις βασικές λειτουργίες της Vitol», δήλωσε ο CEO της Vitol, Russel Hardy, επισημαίνοντας ότι το διυλιστήριο ήταν «ένα βασικό ευρωπαϊκό ενεργειακό πλεονέκτημα».
Η οικογένεια Moratti κατέχει το 40% της συμμετοχής στη Saras, δίνοντάς της τον έλεγχο της εταιρείας.
Ο Massimo Moratti, πρόεδρος, διευθύνων σύμβουλος και πρώην ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας Ίντερ, κατέχει το 20%.
Οι ανιψιοί του Gabriele Moratti και Angelo Moratti κατέχουν ο καθένας το 10% μέσω εταιρειών χαρτοφυλακίου.
«Εξήντα δύο χρόνια αφότου την ίδρυσε ο πατέρας μου, μαζί με τους ανιψιούς μου, πιστεύω ότι η καλύτερη διασφάλιση για τη μελλοντική επιτυχία του διυλιστηρίου Sarroch είναι η συνένωση με έναν κορυφαίο παίκτη στον παγκόσμιο ενεργειακό τομέα, όπως είναι η Vitol», δήλωσε ο Massimo Moratti.
Η Saras ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1960 από την οικογένεια, η Saras διαχειρίζεται το διυλιστήριο Sarroch 300.000 βαρελιών την ημέρα στο νησί της Σαρδηνίας.
Η εμπορική εταιρεία Trafigura Group, κατέχει περίπου το 9,6% του διυλιστηρίου αφού πούλησε περίπου 4% τον περασμένο μήνα.
Το διυλιστήριο θεωρείται σχετικά προηγμένο, γεγονός που σημαίνει ότι είναι σε θέση να τροποποιήσει το αργό πετρέλαιο που επεξεργάζεται και τα καύσιμα που παράγει.
Είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο στη νότια Ευρώπη, αν και οι εγκαταστάσεις ISAB της Ιταλίας, οι οποίες χωρίζονται σε βόρεια και νότια τμήματα, είναι μεγαλύτερες σε συνδυασμό.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας Golden Power της ιταλικής κυβέρνησης, σημείωσε ο Moratti.
«Αυτή η συναλλαγή προσφέρει μια ευκαιρία για τη Vitol να επενδύσει σε ένα υψηλής ποιότητας περιουσιακό στοιχείο, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις τρέχουσες και μελλοντικές ενεργειακές ανάγκες τόσο της Ιταλίας όσο και της Ευρώπης», ανέφερε η εταιρεία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η οικογένεια Moratti συμβουλεύεται την BofA Securities και την Four Partners Advisory ως οικονομικούς συμβούλους και τη Linklaters στα νομικά θέματα.
Από την άλλη, η Vitol, λαμβάνει συμβουλές από την JP Morgan ως μοναδικό οικονομικό σύμβουλο και τις Chiomenti και Weil, Gotshal & Manges στα νομικά θέματα.
Διαβάστε ακόμη:
Μετά το Ozempic και το Wegovy, η Novo ετοιμάζει και το χάπι απώλειας βάρους;
Equinor: Θα επιστρέψει 14 δισ. δολ. στους επενδυτές – Πτώση στα κέρδη
TotalEnergies: Αυξάνει το μέρισμα παρά την μείωση των κερδών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα