Χθες το βράδυ (Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2023) πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας του ομίλου Intrakat στην Αθήνα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μίλησε στους εργαζομένους τους ομίλου και ανέφερε, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

1

Σύγκριση 2022 με σήμερα

Ο όμιλος Intrakat αποτελεί μία εξ ολοκλήρου διαφορετική εταιρεία και σε αυτό υπήρξε καθοριστική η εξαγορά και ενσωμάτωση της Άκτωρ. Χαρακτηριστική είναι η σύγκριση μεταξύ του 2022 και του σήμερα:

O όμιλος το 2022 είχε 59 έργα σε εξέλιξη. Σήμερα είναι σε εξέλιξη πάνω από 370.

Το 2022 ο Όμιλος είχε κύκλο εργασιών 225 εκατ. ευρώ. Σήμερα αναμένεται ο συνδυαστικός κύκλος εργασιών να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση.

Το 2022 είχε από 560 εργαζομένους. Σήμερα διαθέτει 5.800 σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η κεφαλαιοποίηση του Ομίλου το 2022 ανερχόταν σε 234 εκατ. ευρώ. Σήμερα ξεπερνά τα 770 εκατ. ευρώ.

Το 2022 το ανεκτέλεστο έφτανε τα 1,3 δισ. ευρώ. Σήμερα, ξεπερνά τα 5 δισ. ευρώ.
Ενώ από ζημίες 19 εκατ. ευρώ (2022), ο όμιλος έχει γυρίσει σε κέρδη 23,2 εκατ. ευρώ (Α’ εξάμηνο 2023).

Η στρατηγική και το πλεονέκτημα της Intrakat

«Πριν από ενάμιση χρόνο, είχα ερωτηθεί στην Γενική Συνέλευση ποιο είναι το όραμα μας για την Intrakat. Είχα απαντήσει ότι σε 3 χρόνια θέλουμε να γίνουμε η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία στην Ελλάδα. Τελικά, το πετύχαμε σε 1,5 χρόνο» ανέφερε ο κ. Εξάρχου.

«Δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ η πέμπτη εταιρεία της 7ης τάξης να γίνει η δεύτερη στην αγορά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα» πρόσθεσε.

Ο κ. Εξάρχου ξεκαθάρισε ότι οι μέτοχοι της Intrakat ήρθαν για να μείνουν και να ολοκληρώσουν το όραμά τους για τη δημιουργία της ισχυρότερης, της μεγαλύτερης και της υγιέστερης τεχνικής εταιρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επίσης, υπογράμμισε ότι ο δανεισμός της Intrakat είναι εξαιρετικά χαμηλός και αυτό της επιτρέπει να υλοποιεί το ανεκτέλεστό της και να επιδιώξει την ισχυρή ανάπτυξή της στον κατασκευαστικό κλάδο, χωρίς χρηματοοικονομικά βάρη, κάτι που δεν αποτελεί τον κανόνα στην αγορά.

Και σημείωσε ότι η πρώτη θέση στην αγορά δεν είναι αυτοσκοπός. Αντίθετα, το μέγεθος, η υγιής χρηματοοοικονομική κατάσταση και η σταθερότητα είναι ο αυτοσκοπός.

«Το 2024 θα εδραιώσουμε τη θέση μας στην αγορά. Θα μεγαλώσουμε, θα σταθεροποιήσουμε τη θέση μας στην αγορά και θα ενισχύσουμε σημαντικά τον όμιλο ώστε να μπορεί να εκτελεί μεγάλα έργα στο εξωτερικό» είπε ο κ. Εξάρχου.

«Το όραμά μας είναι μακράς πνοής. Είναι μαραθώνιος που αρχίζει με σπριντ, αλλά δεν τελειώνει με αυτό» συμπλήρωσε.

Οι ενέργειες για την Άκτωρ

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Εξάρχου, από τις 15 Νοεμβρίου 2023 που ο όμιλος Intrakat ολοκλήρωσε την εξαγορά της Άκτωρ, έως σήμερα, έχει πληρώσει (εκτέλεση έργων, προμηθευτές, συνεργάτες κτλ.) 280 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένου του τιμήματος των 110 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της Άκτωρ.

Πρόκειται για ποσόν σημαντικά μεγαλύτερο από τον συνολικό κύκλο εργασιών της Intrakat to 2022.

Για πρώτη φορά τα τελευταία πολλά χρόνια πληρώθηκαν ενδοομιλικές υποχρεώσεις της Άκτωρ.

Τα έργα της Ρουμανίας

Αναφερόμενος στα έργα της Άκτωρ στη Ρουμανία, επισήμανε ότι εκεί έχει γίνει ένα μικρό θαύμα, χάρη στην τεράστια προσπάθεια των ανθρώπων της Άκτωρ στη χώρα.

Ο καρπός της προσπάθειας αυτής είναι ότι στο τέλος Φεβρουαρίου θα πιάσει δουλειά το πρώτο TBM (σ.σ. μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων), η εκκίνηση του οποίου ήταν «κολλημένη» επί 3 χρόνια σε ένα από τα μεγαλύτερα υπό εκτέλεση συγκοινωνιακά έργα της Ρουμανίας. Και χάρη στις ενέργειες του ομίλου Intrakat, έφτασαν εγκαίρως τα TBM που αναμένονταν επί χρόνια στο έργο αυτό.

Μάλιστα, χαρακτήρισε επιτυχία το γεγονός ότι η εταιρεία εξασφάλισε αναθεώρηση τιμών κατά 50% σε 2 από τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα που εκτελεί στην Ρουμανία.

Ο όμιλος Intrakat διαθέτει ανεκτέλεστο ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ στη Ρουμανία, το οποίο φιλοδοξούμε να φτάσει στα 2 δισ. ευρώ στο μέλλον.

Οι χρηματοοικονομικές ροές της Άκτωρ Ρουμανίας έχουν πλέον εξισορροπηθεί, έπειτα από τη στήριξη του ομίλου και η εταιρεία μπορεί πλέον να χρηματοδοτεί την εκτέλεση των έργων χωρίς περαιτέρω στήριξη από τον μέτοχο.

Διαβάστε επίσης:

ΑΒΑΞ: Blame Game για τις καθυστερήσεις της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας

ΔΑΑ: Υψηλές πτήσεις με επενδύσεις €1,3 δισ. σε επεκτάσεις και νέες υποδομές

Contships Management (Νίκος Πατέρας): Επιστροφή στις αγορές πλοίων με στρατηγική σημασία