Περπατούσα στο κέντρο της πόλης από την πλατεία Τραφάλγκαρ ως τον καθεδρικό ναό του Αγ. Παύλου. Πρόκειται για μια περιοχή οριοθετημένη σε κυκλοφορία μηδενικών εκπομπών ρύπων. Σπάνια ακούγονταν θερμικός κινητήρας, μόνο από κάποιο παλιό λεωφορείο, ξέρετε τα κλασσικά διώροφα κόκκινα λονδρέζικα λεωφορεία.
Ακόμη και τα ταξί, τα κλασσικά λονδρέζικα ταξί είναι πλέον σε σημαντικό ποσοστό ηλεκτρικά. Η υπόλοιπη κίνηση γίνεται με ηλεκτρικά ποδήλατα, πατίνια, ηλεκτρικά μηχανάκια ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οπότε το να περπατάς στο κέντρο της πόλης είναι εξαιρετικά ευχάριστο και καθόλου στρεσογόνο.
Πως το πέτυχαν αυτό οι Βρετανοί; Καταρχάς το Λονδίνο είναι ίσως η πόλη (εντός Ευρώπης) με τις περισσότερες κάμερες. Στην περιοχή που κινούμουν είχε κάμερες 4 διαφορετικών κατηγοριών: Ορίου ταχύτητας, ασφαλείας, επίβλεψης ζώνης μηδενικής κυκλοφορίας και ιδιωτικές στα ακίνητα. Κατά δεύτερον το όριο ταχύτητας εντός πόλης είναι 20 μίλια ήτοι 30km/h.
Υπάρχουν παντού ποδηλατόδρομοι αλλά και χώροι στάθμευσης για ποδήλατα που προσφέρονται για ενοικίαση. Μάλιστα διαθέτουν και φώτα εμπρός πίσω. Πάρα πολλοί τουρίστες χρησιμοποιούν αυτά τα ποδήλατα ή ηλεκτρικά πατίνια. Τα ελάχιστα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσεως που κυκλοφορούν είναι ηλεκτρικά και η κίνησή τους είναι δυσχερής. Το φανάρι ανοίγει ελάχιστο χρόνο, ίσα ίσα να περάσουν δυο αυτοκίνητα. Το αντίστοιχο φανάρι για τα ποδήλατα και τους πεζούς διαρκεί πολύ περισσότερο.
Η έντονη παρουσία της αστυνομίας έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει πουθενά (!) δυνατότητα παράνομης στάσης ή στάθμευσης και η διαμόρφωση του δρόμου είναι τέτοια που αποθαρρύνει οιαδήποτε σκέψη. Ο καιρός ήταν ήπιος τη μέρα του περιπάτου οπότε η όλη εικόνα ήταν μαγική. Το Λονδίνο είναι μια πρωτεύουσα όπου η βιώσιμη αστική κινητικότητα εφαρμόζεται σωστά και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση κατά την άποψή μου.
Διαβάστε επίσης:
Πόσους ρύπους εκπέμπει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Mε χειροκίνητο κιβώτιο η νέα BMW M4!
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Προβλέπει ότι το 60% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2040
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα