Πραγματοποιήθηκαν σήμερα οι εργασίες της ετήσιας γενικής συνέλευσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην κατάμεστη κεντρική αίθουσα της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στη διάρκεια της οποίας η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, ανέλυσε τη διεθνή κατάσταση και έθεσε τις προτεραιότητες του ελληνικού εφοπλισμού, ενώ επισήμανε τις θεσμικές αγκυλώσεις της ελληνικής ναυτιλίας

Στην γενική συνέλευση των Ελλήνων εφοπλιστών παραβρέθηκε και ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Αρσένιο Ντομίνγκεζ, ο οποίος είχε συνάντηση και με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη.

1

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, στην ομιλία της, επικεντρώθηκε στις προτεραιότητες που έχει θέσει η ελληνική ναυτιλία, όπως είναι η πράσινη μετάβαση, ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης και η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.

Απευθυνόμενη στον Γ.Γ. του ΙΜΟ, καθώς και στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αναφέρθηκε στην εθνική, αλλά και διεθνή ηγεσία της ναυτιλίας των Ελλήνων. Στην έναρξη της ομιλίας της Προέδρου προβλήθηκαν στοιχεία της ισχύς της ελληνικής ναυτιλίας, ως της ποντοπόρου και πρωτοπόρου ναυτιλίας του κόσμου.

Ολοκληρώνοντας η Πρόεδρος ευχαρίστησε δημόσια τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, που επέλεξε την Ελλάδα για την πρώτη του διεθνή επίσκεψη, μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων του.

Αναλυτικά η ομιλία της Μελίνας Τραυλού, έχει ως εξής:

“Σας καλωσορίζουμε σήμερα, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής μας Συνέλευσης, στην εκδήλωση προς τιμήν του Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez.

Καταρχάς, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό μας, Χρήστο Στυλιανίδη, για την παρουσία του, τα καλά του λόγια και την ιδιαίτερα εποικοδομητική μας συνεργασία, από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του.

Η διεθνής του εμπειρία και ο αξιακός του κώδικας, αποτελούν σημαντικά εχέγγυα μίας επιτυχημένης σύμπλευσης για το καλό της ναυτιλίας, για το καλό της πατρίδας μας.

Όπως και ο Υπουργός ανέφερε, συνεργαζόμαστε στενά για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού νηολογίου,

καθώς και για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, όπου η μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη διαμόρφωση της οποίας η Ένωση συμμετείχε ενεργά, αποτελεί την κατάλληλη βάση.

Το πεδίο αυτό αποτελεί μία ευκαιρία με πολλαπλά οφέλη, τόσο για τη ναυτιλία, όσο και για τον τομέα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ως κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Ταυτόχρονα είναι και ευθύνη μας έναντι της ιστορίας μας, του πολιτισμού μας, της ναυτοσύνης μας, καθώς συνδέεται και με το θέμα της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, που αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα του κλάδου μας.

Κύριε Υπουργέ, κρατάμε την πολιτική σας βούληση ως δέσμευση.

Είμαστε κοντά σας για να προχωρήσουμε αποτελεσματικά και γρήγορα.

Όπως ξέρετε, εμείς στη Ναυτιλία είμαστε των έργων και όχι των λόγων. Από ότι έχω καταλάβει κι εσείς.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς, η πορεία μας προς τη ναυτιλία του αύριο δε θα είναι ένα ταξίδι με ούριο άνεμο. Αλλά εμείς γνωρίζουμε από φουρτούνες και ανατροπές στις θάλασσες του κόσμου. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι στις τρικυμίες, χρειάζεται ψυχραιμία, αισιοδοξία, αντοχή, πίστη, πείσμα και, βέβαια, εμπιστοσύνη σε έμπειρους ανθρώπους.

Όλα αυτά συνθέτουν την ταυτότητα που προσδίδει την ισχύ και την υπεροχή της ναυτιλίας.

Αναγνωρίζουμε τη δύναμη της εμπειρίας και της ηγεσίας, που τις κρίσεις τις μετατρέπει σε ευκαιρίες.

Και έναν τέτοιο ηγέτη καλωσορίζουμε σήμερα, τον Arsenio Dominguez.

Μια προσωπικότητα της ναυτιλίας, από ένα έθνος ναυτικό και από τα σπλάχνα του ΙΜΟ, με μακρά εμπειρία σε διάφορες θέσεις του οργανισμού. Κατανοεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κλάδου μας και προασπίζει τα θεμιτά συμφέροντα της ναυτιλίας διεθνώς.

Είναι γεγονός πως ο ΙΜΟ έχει πολυσύνθετο ρόλο. Να εξισορροπεί τις απόψεις, τις ανησυχίες και τις επιδιώξεις των διαφορετικών τομέων της ναυτιλίας και όλων των εθνικών μελών του, πετυχαίνοντας επωφελείς λύσεις για το σύνολο του κλάδου. Για αυτό και η Ελλάδα και η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, ήταν ανέκαθεν από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές του οργανισμού, ασπαζόμενοι έμπρακτα τη λογική πως «η διεθνής φωνή δίνει διεθνείς λύσεις».

Μαζί, λοιπόν, προχωράμε στη ναυτιλία του μέλλοντος. Το έχουμε αποδείξει ιστορικά ότι βάζουμε πλάτη και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Με υπομονή, σκληρή δουλειά, όραμα και αποτελεσματικότητα, αλλά πάνω από όλα αγάπη για τη θάλασσα.

Η ναυτιλία των Ελλήνων, με την ιστορία της και με το στόλο των 5.500 πλοίων έχει υψηλή τεχνογνωσία να προσφέρει. Να συμβάλει στην εξασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού. Να συμβάλει σε μία βιώσιμη παγκόσμια ναυτιλία.

Θα πρέπει, βέβαια, να επισημανθεί ότι ο ΙΜΟ περιορίζεται στο θαλάσσιο σκέλος και νομοθετεί μόνο για τα πλοία. Συνεπώς, η στάση και η επιρροή των Κυβερνήσεων είναι καθοριστικής σημασίας για την ολιστική επίλυση των προκλήσεων. Άρα, απαιτείται κοινή, στοχευμένη, ξεκάθαρη τοποθέτηση του κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο, για τα κρίσιμα θέματά του.

Η προστασία του περιβάλλοντος και η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών, η ανάδειξη και η προσέλκυση του ανθρώπινου κεφαλαίου ως μοχλού εξέλιξης της ναυτιλίας και πάνω από όλα η ασφάλεια, τόσο των ανθρώπων, όσο και των πλοίων, αποτελούν το επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής ατζέντας.

Κυρίες και κύριοι,

μπορεί να πλέουμε στα σύγχρονα αχαρτογράφητα νερά, αλλά ξέρουμε πολύ καλά που θέλουμε να πάμε. Έχουμε σαφείς, μετρήσιμους και ρεαλιστικούς στόχους και δεν ξεχνάμε από που ερχόμαστε, τις βάσεις, τις αρχές, τις πάγιες θέσεις μας”.

Διαβάστε επίσης

Ευάγγελος Μυτιληναίος για κλιματικό στόχο 2040: Αν δεν παράγουμε θα εισάγουμε με υψηλότερες εκπομπές

Βαγγέλης Μαρινάκης και Τζον Φρέντρικσεν ναυπηγούν 14 πλοία VLCC αξίας 1,8 δισ. δολαρίων

Sikorsky: Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές των τριών νέων ελικοπτέρων Romeo του Πολεμικού Ναυτικού