Πρόσφατα η Hyundai ανανέωσε το δημοφιλές μοντέλο της i20, με μια σειρά από αναβαθμίσεις που αναμένεται να αναζωογονήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών στην αγορά των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται και μια ανανεωμένη έκδοση του κινητήρα 1.0T με 100 ίππους, ο οποίος έχει έμφαση στην αποδοτικότητα.
Το ανανεωμένο i20 φέρει μια ευρεία γκάμα αλλαγών στον εξωτερικό σχεδιασμό, ενισχύοντας την αίσθηση της σύγχρονης και δυναμικής προσωπικότητας του αυτοκινήτου. Νέα μπροστινή γρίλια ξεχωριστής σχεδίασης, ανασχεδιασμένοι τολμηροί προφυλακτήρες και LED φώτα ημέρας συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο εντυπωσιακού και δυναμικού εξωτερικού.
Στο κάτω μέρος του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, μεταλλικές ποδιές με δυναμικές ακμές ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα, θυμίζοντας την πιο ισχυρή έκδοση Ν. Πλαϊνοί καθρέπτες με αεροδυναμικό σχήμα και 17’’ ζάντες σε σχήμα που θυμίζουν αστέρι είναι μερικές από τις λεπτομέρειες που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της κίνησης, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Επιπλέον, η Hyundai προσφέρει μια πληθώρα επιλογών με μια νέα παλέτα χρωμάτων, επιτρέποντας στους καταναλωτές να εκφράσουν το προσωπικό τους στυλ.
Ανοίγοντας την πόρτα, κυριαρχεί λιτότητα σε συνδυασμό με τεχνολογία και εργονομία. Μαζί συνθέτουν ένα ανθρωποκεντρικό εσωτερικό. Νέο πρωτότυπο σχέδιο τιμονιού, με 4 «ακτίνες», ιδανικού πάχους ώστε να προσφέρει την τέλεια αίσθηση στον οδηγό. Πίσω από το τιμόνι, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ με ευδιάκριτες τις απαραίτητες πληροφορίες και πρωτότυπης σχεδίασης γραφικά για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο.
Οι γραμμές των αεραγωγών μοιάζουν να προεκτείνονται από την μία άκρη μέχρι την άλλη άκρη του ταμπλό διατηρώντας μια αρμονική ισορροπία. Στην κεντρική κονσόλα ενσωματωμένη και διακριτικά τοποθετημένη η εύχρηστη οθόνη 10,25’’ προσφέρει συνδεσιμότητα ενσύρματα με το κινητό (Apple car play και Android auto). Διαθέτει θύρες USB-A, USB-C, μια έξοδο 12V, καθώς και ασύρματη φόρτιση.
Νέος πολύχρωμος ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός και αρκετές θέσεις αποθήκευσης για αντικείμενα όπως ποτήρια, κινητό και άλλα μικροαντικείμενα κάνουν την καθημερινή μετακίνηση πιο ευχάριστη και βολική. Σε γενικές γραμμές, για το μέγεθός του (4 μέτρα) είναι άνετες οι θέσεις, τόσο για οδηγό-συνοδηγό όσο και για τους πίσω με επαρκή χώρο για τα πόδια τους.
Ο νέος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας υπόσχεται ακόμη πιο καλή διαχείριση ενέργειας με ισχύ 100PS και ροπή 175 Nm, ενώ παράλληλα παραμένει φιλικός προς το περιβάλλον. Με ένα ευρύ φάσμα στροφών όπου το μέγιστο της ροπής είναι διαθέσιμο και γρήγορη απόκριση, ο κινητήρας αυτός προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων με ελαφρύ συμπλέκτη ο οποίος δεν κουράζει στην καθημερινή χρήση εντός πόλεως, παρατηρήσαμε όμως αργή επιστροφή σε συνθήκες πιο απαιτητικής οδήγησης. Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα διατηρήθηκε η κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας στα 6,8 lt/100km, όπου κατά κύριο λόγο κινηθήκαμε εντός αστικού ιστού.
Υπάρχει επιλογή και σπορ προγράμματος, με πιο άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και πιο «βαριά» αίσθηση στο τιμόνι, για την κίνηση σε ένα επαρχιακό κομμάτι με συνεχόμενες στροφές και αλλαγές στην κλίση του δρόμου.
Η αίσθηση που μας δίνει η ανάρτηση είναι λίγο πιο σκληρή απ’ ότι ταιριάζει σ’ ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ίσως σε αυτό να παίζουν ρόλο και τα ελαστικά διαστάσεων 215/45/R17 καθώς το χαμηλό προφίλ τους δεν βοηθάει επαρκώς την ανάρτηση ώστε να αποσβεσθούν όλες οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παρ’ όλα αυτά δεν νιώσαμε να μας κουράζει ή να μας δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινή μας μετακίνηση.
Αντίθετα μας εξέπληξε ευχάριστα, καθώς αποφεύγονται οι κλίσεις όταν ανεβάζουμε ρυθμό και νιώθουμε πως το αυτοκίνητο «πατάει» πολύ καλά. Χάρη και στο ακριβές τιμόνι του, σημαδεύεις, στρίβεις και το αμάξωμα υπακούει με τρόπο που σε κάνει να νιώθεις σιγουριά.
Εμπρός η ανάρτηση αποτελείται από ένα υποπλαίσιο με γόνατα McPherson ενώ πίσω έχουμε ημιάκαμπτο άξονα με ενσωματωμένη ράβδο στρέψης. Στιβαρό πλαίσιο με ισορροπημένη αίσθηση για το ελαφρύ αμάξωμα (1.065 kg).
Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε πως εκτός από χώρους και στυλ, το νέο i20 διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό του, ενισχυμένη έκδοση της δέσμης τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Hyundai Smart Sense, θωρακίζοντας εσάς και τους γύρω σας στις καθημερινές σας διαδρομές με απαράμιλλη ενεργητική ασφάλεια.
Εντυπωσιακό και πρωτοποριακό είναι το σύστημα όπου όταν πλησιάζουμε το προπορευόμενο αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ότι κινείται εκείνο, το τιμόνι τρέμει προειδοποιώντας μας, πριν ενεργοποιήσει το αυτόματο φρενάρισμα, ώστε να αποφύγουμε την σύγκρουση.
Το Smart Sense περιλαμβάνει επίσης: blind spot collision–avoidance assist (BCA) για την περιοχή τυφλού σημείου, lane following assist (LFA) για την διατήρηση του οχήματος εντός λωρίδας, leading vehicle departure alert (LDVA) όπου μας προειδοποιεί όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίζει να κινείται, rear cross-traffic collision-avoidance assist (RCCA) όπου κατά την κίνηση με όπισθεν σε περιοχές με περιορισμένη ορατότητα, το σύστημα όχι μόνο σας προειδοποιεί εάν πλησιάζουν οχήματα από το πλάι, αλλά και φρενάρει αυτόματα, driver attention warning (DAW) για ανίχνευση συμπεριφορά κόπωσης ή διάσπασης προσοχής του οδηγού, intelligent speed limit assist (ISLA) όπου ανιχνεύει τα όρια ταχύτητας του δρόμου, κάμερα οπισθοπορείας κ.α..
Νιώθεις και παράλληλα είσαι ασφαλής, διευκολύνεται καθημερινότητα σε βαθμό που η μετακίνηση γίνεται ξεκούραστα και ευχάριστα.
Με το facelift του i20 και την αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα 1.0T 100PS, η Hyundai συνεχίζει να προσφέρει ένα αξιόπιστο, οικονομικό και διασκεδαστικό αυτοκίνητο. Με μια πληθώρα από τεχνολογικές και σχεδιαστικές βελτιώσεις, αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών που αναζητούν ένα πρακτικό και ευέλικτο αυτοκίνητο για την καθημερινή τους ζωή είτε εντός είτε εκτός πόλης. Απέναντί του στην μικρομεσαία κατηγορία, υπάρχει μεγάλος και σκληρός ανταγωνισμός με τα: Toyota Yaris, Opel Corsa, Peugeot 208, Citroen C3, VW Polo, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai i20 Facelift Distinctive 1.0T 100ps
Κυβισμός: 998 cc
Ισχύς: 100 PS
Ροπή: 175 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.040 / 1.775 / 1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt , 1165lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1.065 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 22.290 ευρώ (με προωθητικό πρόγραμμα)
Διαβάστε επίσης:
Ford Puma με εταιρική χρηματοδότηση!
Rolls-Royce: Η χρονιά του δράκου!
Ηλεκτροκίνηση: Αυξάνονται τα σημεία φόρτισης!