ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η οικογένεια Φωστηρόπουλου είναι συνδεδεμένη και με την βιομηχανική άνθηση στη χώρα μας, αλλά και με την σύγχρονη κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας.
Όμως, τον Χατζηγιάγκο Φωστηρόπουλο, γενάρχη της οικογένειας, τον βρίσκουμε πριν δύο αιώνες στην κωμόπολη Ίμερα της Τραπεζούντας του Πόντου.
Σήμερα, το πιο προβεβλημένο πρόσωπο είναι ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος, γιος του Κώστα Φωστηρόπουλου που δημιούργησε διαχειρίζεται την ναυτιλιακή εταιρεία Almi Tanker. H Η εταιρεία διαχειρίζεται 13 VLCC.
Ο Μιχαήλ Φωστηρόπουλος είναι Διευθύνων σύμβουλος της Almi Tankers S.A. Απόφοιτος του Κολλεγίου Αθηνών της τάξης του 1997. Στη συνέχεια σπούδασε για BSc (Hons) στην Κοινωνιολογία και Οικονομία στο City University του Λονδίνου και MSc στη Ναυτιλία, το Εμπόριο και τα Χρηματοοικονομικά στο Cass Business School του City University, Λονδίνο.
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 2002, εντάχθηκε στην εταιρεία μεταφοράς χύδην φορτίου της οικογένειάς του, Fairsky Shipping and Trading S.A.
Μαζί με τους δύο αδελφούς του, Αλέξανδρο και Γιάννη, προσπάθησαν να αναβαθμίσουν τα λειτουργικά πρότυπα και τις επιδόσεις της εταιρείας και ήταν η πρώτη εταιρεία μεταφοράς χύδην φορτίου στην Ευρώπη. να είναι πιστοποιημένη σύμφωνα με το Πρότυπο HSQE του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας.
Κατάφερε να βελτιώσει τη συνεργασία μεταξύ των Ουκρανών ναυτικών και των ανθρώπων της έδρας της εταιρείας στην Αθήνα και να επενδύσει στη δια βίου εκπαίδευση τους.
Για το σκοπό αυτό ξεκίνησε μια σειρά από πρωτοβουλίες, όπως, Total Crew Welfare, Crew Development Campaign, Success Campaign και Shipshape Pride μαζί με την κυκλοφορία ενός τριμηνιαίου ενημερωτικού δελτίου που τυπώνεται στα ρωσικά και στα αγγλικά, που ταχυδρομείται στις οικογένειες των ναυτικών και στους πλοία.
Ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος επιδιώκει ενεργά τη συνεργασία με άλλους φορείς εκμετάλλευσης εταιρειών μεταφοράς χύδην μέσω του Key 26Performance Indicators Association (KPIA) για την καθιέρωση ουσιαστικής συγκριτικής αξιολόγησης για τη βιομηχανία μεταφοράς χύδην φορτίου.
Επισημαίνεται ότι το 2009, η οικογένεια του Κώστα Φωστηρόπουλου αποφάσισε να επανέλθει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μετά από απουσία 19 ετών και ξεκίνησε την Almi Tankers S.A., μια εταιρεία εκμετάλλευσης σύγχρονων δεξαμενόπλοιων.
Ο Μιχάλης και τα αδέρφια του σχεδίασαν ένα μοντέλο διαχειριστή δεξαμενόπλοιων με βάση τη δέσμευσή τους για επιχειρησιακή ακεραιότητα, ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των Oil Majors και ναυλωτών και να δημιουργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις.
Για το σκοπό αυτό, το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης της νέας εταιρείας, διαπιστευμένο από την LRQA, ενσωμάτωσε από την αρχή τις απαιτήσεις των ISO 9001, ISO 14001 και OHSAS 18001 μαζί με τα πρότυπα της βιομηχανίας δεξαμενόπλοιων όπως το Tanker Management Self Assessment 2 (TMSA2).
Επιπλέον, σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη στρατηγική ευελιξία και βιωσιμότητα της εταιρείας, υιοθετήθηκε το πρότυπο UK Investors In People Standard (IIP) για να διασφαλιστεί ότι κάθε μέλος της ομάδας κατανοεί πώς η εργασία του/της συμβάλλει στην εκτέλεση των εργασιών της εταιρείας.
Η ολοκλήρωση της πρωτοβουλίας Balanced Scorecard της εταιρείας ενισχύει περαιτέρω αυτήν την προσπάθεια. Μια σειρά από πρωτοβουλίες και εργαλεία επικοινωνίας επιστρατεύονται σε μια προσπάθεια να οικοδομηθεί μια μαθησιακή και ευέλικτη οργάνωση και να εξασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή κάθε μέλους της ομάδας στον συνεχή διάλογο για τη βελτίωση και την ανάπτυξη της εταιρείας.
Η ναυαρχίδα σε αυτή την προσπάθεια είναι ο δομημένος διάλογος του World Café που δημιουργεί ένα περιβάλλον «κρατήματος» όπου οι ναυτικοί και οι άνθρωποι των κεντρικών γραφείων αισθάνονται ελεύθεροι να ανταλλάξουν απόψεις, γνώσεις και εμπειρίες και να συμμετέχουν σε ουσιαστική συζήτηση για θέματα που έχουν σημασία τόσο για την εταιρεία όσο και για το μέλλον. της βιομηχανίας δεξαμενόπλοιων στο σύνολό της.
Ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος δραστηριοποιείται επίσης στη μετατροπή των βιομηχανικών ακινήτων της οικογένειάς του, Biamax S.A. σε εμπορικούς χώρους και χώρους που σχετίζονται με τον τουρισμό.
Έχει διοριστεί Διευθυντής στο Διοικητικό Συμβούλιο του UK P&I Club. Είναι επίσης μέλος της Ελληνικής Επιτροπής DNV GL και του Hellenic Australian Business Council (HABC) και είναι θερμός υποστηρικτής της HELMEPA και του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ωκεανών.
Ο Κώστας Φωστηρόπουλος
Ο Κώστας Φωστηρόπουλος, γεννήθηκε το 1944 στην Αθήνα, όπου και πέθανε στις 28 Σεπτεμβρίου του 2022, σε ηλικία 78 ετών. Υπήρξε πρόεδρος της Almi Tankers, της εταιρείας που ίδρυσε το 2010, απεβίωσε στην Αθήνα. Μετά την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του στο ελληνικό ναυτικό, ξεκίνησε τη ναυτιλιακή του καριέρα, εργαζόμενος σε ελληνικό γραφείο του Λονδίνου τη δεκαετία του 1960.
Στη συνέχεια μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου, το 1973, ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία διαχείρισης πλοίων, την Constellation Maritime, με οικονομική υποστήριξη από τον πατέρα του.
Ακολούθησε το Filia Maritime Agency στην Ελλάδα και αργότερα, το 1988, η Fairsky Shipping & Trading. Η ναυτιλιακή εταιρεία Fairsky εισήλθε δυναμικά στο χώρο της μεταφοράς ξηρού φορτίου μετά το 2000 με 13 bulkers handymax.
Η επιτυχία της πλοιοδιαχείρισης χύδην ξηρού φορτίου δημιούργησε ένα ισχυρό οικονομικό εφαλτήριο για το επόμενο βήμα του Κώστα Φωστηρόπουλου, το οποίο ήταν να εισέλθει στην αγορά δεξαμενόπλοιων με μια νεοσύστατη εταιρεία, την Almi Tankers.
Το 2012, ο Κώστας Φωστηρόπουλος, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, παρά το γεγονός ότι δήλωνε θαυμαστής της Γερμανίας, είχε τονίσει στη lloyd’s List ότι «μισεί» τη Άνγκελα Μέρκελ, γιατί «καταστρέφει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και την Eυρώπη».
Ο Κώστας Φωστηρόπουλος, για να γίνει περισσότερο κατανοητή η θέση του έφερε το παράδειγμα του Kέυνς ο οποίος είχε πει ότι «όταν είσαι στον βυθό της τρύπας του χρέους, υπάρχει μόνο ένας δρόμος διαφυγής, τυπώνεις χρήμα σα να μην υπάρχει αύριο».
Ο πατέρας του, Μιχάλης, ήταν ο ιδρυτής της ΒΙΑΜΑΞ, της εταιρείας κατασκευής αμαξωμάτων και αντιπρόσωπος της Mercedes-Benz.
Η ΒΙΑΜΑΞ κατασκεύαζε λεωφορεία, φορτηγά ψυγεία και τουριστικά πούλμαν, τρόλεϊ, τρακτέρ και απορριμματοφόρα έως το 1984.
Ο Κώστας Φωστηρόπουλος σπούδασε μηχανολογία και οικονομικά στη Γερμανία. Το 1968 επέστρεψε στην Ελλάδα, αναλαμβάνοντας ρόλο στα διοικητικά της εταιρείας. Το 1978, ο πατέρας του τον παρότρυνε να ασχοληθεί με τη ναυτιλία.
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ΦΙΛΠΑ και στην διάδοση των ιστορικών αυτοκινήτων. Υπήρξε και αντιπρόσωπος της βρετανικής Rover, ιδιότητα που μεταβίβασε αργότερα στον Αλέξανδρο Μανιατόπουλο.
Ο Κώστας Φωστηρόπουλος, υπήρξε επίσης ικανός πιλότος, με εκατοντάδες ώρες πτήσεων σε μικρά αεροσκάφη και ελικόπτερα. Δημιούργησε μια πανάκριβη συλλογή αυτοκινήτων της Mercedes-Benz, στην οποία ξεχώριζε η σπανιότατη και μοναδική στην Ελλάδα 540K, που έγινε γνωστή, με οδηγό τον αείμνηστο Γιώργο Ραπτόπουλο
Η ιστορία της οικογένειας
Η οικογένεια Φωστηρόπουλου κατάγεται από την κωμόπολη του Πόντου, την Ίμερα. Ανήκε στην ευρύτερης περιοχής της Αργυρούπολης, που απείχε 80 χιλιόμετρα νότια της Τραπεζούντας. Γενάρχης ήταν ο Χατζηγιάγκος ( Ιωάννης) Φωστηρόπουλος, που γεννήθηκε το 1860.
Ο Γιάγκος Φωστηρόπουλος, εγκαταστάθηκε στην Τραπεζούντα το 1880 με την οικογένεια του και ίδρυσε χρηματιστηριακή εταιρεία και ασχολήθηκε με το εμπόριο. Ο γιος του Γιώργος Φωστηρόπουλος, ο οποίος νυμφεύθηκε κόρη Χιώτη καραβοκύρη, ίδρυσε και λειτούργησε την “Τράπεζα Φωστηρόπουλων” με σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής.
Με την κατάληψη της Τραπεζούντας από τους Ρώσους, τον Σεπτέμβριο του 1916, ο Γεώργιος διορίστηκε κυβερνήτης της Τραπεζούντας συνεργαζόμενος με ρώσους διοικητές και συνέβαλε στη εθνική και πολιτισμική ανάπτυξη των Ελλήνων της περιοχής.
Ο Χατζηγιάγκος Φωστηρόπουλος, μετά τον διωγμό, εγκαταστάθηκε στο Ανατολικό της Πτολεμαϊδας, όπου λειτούργησε τον πρώτο σύγχρονο Αλευρόμυλο.
Ο γιος του Μιχάλης, εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου το 1930 δημιούργησε την πρώτη βιομηχανία αμαξωμάτων, την ΒΙΑΜΑΞ, την οποία συνέχισε ο γιος του Κώστας.
Διαβάστε επίσης:
Κωστής Φραγκούλης (Franman): Επεκτεινόμαστε με δύο νέα τμήματα
Στο προσκήνιο επιστρέφουν τα τάνκερ VLCC – Οι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν
Capital Product Partners (Βαγγέλης Μαρινάκης): Στα $204,1 εκατ. τα διαθέσιμα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike