Η επιλογή της Ford να δώσει το θρυλικό όνομα της Mustang σε ένα ηλεκτρικό SUV προκάλεσε ερωτηματικά. Που απαντώνται πειστικά οδηγώντας το νέο Mustang. Αν δε πρέπει να ξεχωρίσω μια έκδοση λέω μετά λόγω γνώσεως ότι η πισωκίνητη έκδοση με τα 294PS και τη μεγάλη μπαταρία είναι η πιο ισορροπημένη. Καταρχάς εντός πόλης στις καθημερινές μετακινήσεις η μπαταρία δεν τελειώνει ποτέ.
Με χρήση του «one pedal» της διάταξης που μόλις αφήσεις το πόδι από το γκάζι ανακτά ενέργεια επιβραδύνοντας το όχημα, ξεπέρασα τα 530km εντός πόλης προτού χρειαστεί επαναφόρτιση. Την ίδια στιγμή η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η ακαμψία του πλαισίου δημιουργούν μια μαγική κάψουλα που σε απομονώνει από το περιβάλλον: Λακκούβες και θόρυβοι εξαφανίζονται ως δια μαγείας.
Με τη Mustang Mach-E έχω ταξιδέψει πολλές φορές έχοντας το χρόνο να απολαύσω τη διαδρομή. Το πισωκίνητο των 294PS είναι μαγικό χαλί, κανένας θόρυβος, ούτε αεροδυναμικός, ούτε κύλισης διατάρασσε την κουβέντα μας. Δεν χρειάζεται καν να βάλεις μουσική για να μην σε κουράζει η φασαρία. Η κατανάλωση της Mustang με ταχύτητα 120km/h είναι στις 20kwh/100km. Άνετα φτάσαμε Πάτρα χωρίς φόρτιση.
Η Mustang είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη. Η κεντρική οθόνη πολυμέσων 15.5 ιντσών είναι διπλάσια από την ταμπλέτα σας και αυτό βοηθά ώστε να βλέπεις εύκολα την πληροφορία και να μην αποσπάτε η προσοχή σου. Η φωτεινότητα χαμηλώνει εύκολα από το σχετικό ροοστάτη ταυτόχρονα με της μικρής οθόνης που παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων.
Καθώς δεν υπάρχει κανένας θόρυβος/κραδασμός από τον κινητήρα το ταξίδι είναι πολύ ξεκούραστο, τολμώ να πω ότι νιώθεις σα να κάθεσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου. Εδώ είναι μια μεγάλη διαφορά των ηλεκτρικών οχημάτων ταξιδεύουν πολύ πιο ξεκούραστα από τα συμβατικά. Για να βρεις τέτοια ποιότητα ταξιδιού πρέπει να πας σε μεγάλη 12κύλινδρη λιμουζίνα.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο η Mach-e είναι διασκεδαστική. Πρόκειται για ένα άκαμπτο αυτοκίνητο καθώς όλο το πάτωμα είναι μπαταρία. O ηλεκτροκινητήρας εδράζεται πάνω στον πίσω άξονα και αποδίδει σταθερά 430nm ροπής. Οπότε είναι τόσο άμεση η απόκριση που πατώντας το γκάζι κάνεις και τη διόρθωση με το τιμόνι στρίβοντας προς την πλευρά που γλιστρά το πίσω μέρος. Ταυτόχρονα! Πάτα κι έγινε!
Η ιδανική κατανομή βάρους και το σετάρισμα κάνουν τον έλεγχο παιχνίδι, μη φανταστείτε γωνίες και αγωνίες με 20km/h διορθώνεις χαμογελάς συνεχίζεις. Χάρη στη σταθερή ροπή το παιχνίδι είναι πιο απλό και πιο απολαυστικό γι’ αυτόν που ξέρει. Γι’ αυτόν που μαθαίνει είναι πιο εύκολο καθώς δεν μένεις πουθενά από δύναμη.
Όλα αυτά φυσικά αν θες γιατί με τα ηλεκτρονικά στο ΟΝ η Mustang συμπεριφέρεται σαν οικογενειακό SUV. Ένα άλλο απολαυστικό χαρακτηριστικό είναι το αστραπιαίο προσπέρασμα πρώτα ολοκληρώνεται η ενέργεια και μετά η σκέψη. Καθώς δεν έχει κιβώτιο ταχυτήτων και γραμμική απόκριση αλλά άμεση, η Mustang είναι συγκλονιστική στα προσπεράσματα. Το ταξίδι με τη Mustang είναι ξεκούραστο, άνετο, ασφαλές, οικονομικό. Αλλάζουν τα δεδομένα, η αυτοκίνηση διάγει μια περίοδο μεταβατική. Πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξιδεύουν απροβλημάτιστα καθώς οι αυτοκινητόδρομοι στη χώρα μας (εκτός της Εγνατίας) έχουν γεμίσει φορτιστές.
Αρκετοί στέκονται στον ηλεκτρονικό περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 180km/h η απάντηση εδώ είναι ότι στην Ελλάδα δεν μπορείς να πας σύννομα πάνω από 130km/h. Κάποιοι κοιτούν τη δύναμη (294PS) ή την επιτάχυνση (6.2sec από στάση ως τα 100km/h). Η ουσία όμως βρίσκεται στη σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει άμεση απόκριση, τέτοια δεν υπάρχει σε κανένα συμβατικό όχημα.
Είναι ο ρυθμός που επιταχύνει εν κινήσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, απίστευτος. Είναι αυτό το χαμόγελο όταν συνειδητοποιείς πόσο γρήγορα πέρασες και το ακόμη μεγαλύτερο χαμόγελο όταν φτάνεις. Η αυτοκίνηση αλλάζει είμαστε τυχεροί που ζούμε αυτή την εποχή, σας προτρέπω να δοκιμάσετε και να διαμορφώσετε τη δική σας άποψη.
Βασικό ζητούμενο για κάποιον που ταξιδεύει δεν είναι πόση αυτονομία έχει η μπαταρία του. Αν κινείσαι με γνώμονα την αυτονομία μόνο άγχος και προβλήματα εξασφαλίζεις. Προτείνω ως βασικό γνώμονα στο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο να λαμβάνετε την κατανάλωση. Έχουμε λοιπόν ως δεδομένο ότι θα χρειαστούμε π.χ. 150 kwh για 700km.
Η μπαταρία της Mustang Extended Range έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 88kwh. Στο 20% έχει διαθέσιμες 17.5kwh στο 80% έχει διαθέσιμες 70,4kwh. Για λόγους ψυχολογικούς αλλά και ασφάλειας καλό είναι να μην την αφήνουμε να πέφτει κάτω από 20%. Η φόρτιση για λόγους προστασίας της μπαταρίας επιβραδύνεται αισθητά μετά το 80% οπότε δεν έχει νόημα να σπαταλάμε το χρόνο μας περιμένοντας δυσανάλογα πολύ. Εύκολα συνάδεται πως θα χρειαστούμε 3 φορτίσεις περίπου των 50kwh η καθεμία.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mustang Mach–E RWD (μπαταρία 98kwh)
Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 294PS
Ροπή: 430Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μεικτή κατανάλωση: 20kwh/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 2085 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.712/1881/1.597 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Χώρος αποσκευών: 402+100lt
Τιμή: από 70.000€
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα “Efficient Cars 2024: D-Suv Electric”
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ