ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Eπένδυση 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (9 δισεκατομμύρια ρεάλ) σχεδιάζει η Volkswagen στη Βραζιλία από το 2026 έως το 2028, επιδιώκοντας να επεκταθεί στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας με μια νέα υβριδική πλατφόρμα και νέα μοντέλα.
«Το νέο επενδυτικό σχέδιο θα εφαρμοστεί και στα τέσσερα εργοστάσια της εταιρείας στη Βραζιλία: Anchieta, Sao Carlos, Taubate και Sao Jose dos Pinhais», δήλωσε ο CEO της Volkswagen do Brasil, Ciro Possobom, κατά τη διάρκεια παρουσίασης την Πέμπτη.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θέλει να ενισχύσει τα κέρδη της στην περιοχή, ανακοίνωσε την πρωτοβουλία μια εβδομάδα αφότου η General Motors αποκάλυψε σχέδια για επένδυση 7 δισεκατομμυρίων ρεάλ στη Βραζιλία έως το 2028.
Παράλληλα, η Stellantis αναμένεται να ανακοινώσει τα σχέδιά της για τη χώρα έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Σημειώνεται ότι οι νέες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής ανακοινώνονται μετά τη δημοσίευση κατευθυντήριων γραμμών από την κυβέρνηση του προέδρου Λούλα ντα Σίλβα τον Δεκέμβριο για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.
«Είμαστε μόνο brand που μετά την πανδημία, ανακοινώνει τη μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα», συμπλήρωσε ο Possobom.
Επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση
Το κυβερνητικό πρόγραμμα Πράσινης Κινητικότητας και Καινοτομίας, που ονομάζεται «Mover», περιλαμβάνει απαιτήσεις βιωσιμότητας του στόλου και φορολογικά κίνητρα για εταιρείες που επενδύουν στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και στην παραγωγή νέων τεχνολογιών.
Το πρόγραμμα στοχεύει να προωθήσει την επέκταση των επενδύσεων στην πράσινη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των ελάχιστων απαιτήσεων ανακύκλωσης για την κατασκευή οχημάτων.
Σχεδιάζει επίσης να χρεώνει λιγότερο φόρο σε όσους ρυπαίνουν λιγότερο.
Η πρωτοβουλία θα προσφέρει περισσότερα από 19 δισεκατομμύρια ρεάλ σε φορολογικά κίνητρα στις εταιρείες, προκειμένου να επενδύσουν στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, στα μοντέλα που παράγονται και πωλούνται στη Βραζιλία.
Επίσης, το σχέδιο είναι απάντηση σε μια νέα “επίθεση” από κινεζικές μάρκες, όπως την Great Wall Motor και τη BYD, οι οποίες έχουν ήδη ανακοινώσει σχέδια για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη Βραζιλία από φέτος.
Η νέα επένδυση της Volkswagen είναι συμπληρωματική των 7 δισεκατομμύρια ρεάλ που έχουν δεσμευτεί για τον τρέχοντα κύκλο επενδύσεων, από το 2022 έως το 2026.
Μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να εισαγάγει 16 νέα προϊόντα για την αγορά της Βραζιλίας.
Από αυτό το σύνολο, δύο νέα αυτοκίνητα θα παράγονται στο εργοστάσιο της Anchieta, στο Sao Bernardo do Campo, το παλαιότερο εργοστάσιο της εταιρείας στη χώρα.
Το Taubate θα αναλάβει ένα νέο όχημα, ενώ το Sao Jose dos Pinhais θα κατασκευάσει ένα νέο φορτηγό. Το εργοστάσιο του Σάο Κάρλος θα κατασκευάσει έναν νέο κινητήρα, «πιο προηγμένο και αποδοτικό», σύμφωνα με τον Possobom.
«Θα εισάγουμε μερικά ηλεκτρικά οχήματα, αλλά δεν πρόκειται να παράγουμε ακόμη, θα ανακοινώσουμε το πότε», συμπλήρωσε ο Possobom.
Με μερίδιο 16% το 2023
Σύμφωνα με την Fenabrave – την ένωση αντιπροσώπων αυτοκινήτων της χώρας – η Volkswagen έκλεισε το 2023 ως ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη Βραζιλία, με μερίδιο 16%, ενώ η Fiat ήταν ο ηγέτης της αγοράς με μερίδιο 22%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με άλλες αγορές, η Βραζιλία χρησιμοποιεί αιθανόλη για να μειώσει τις εκπομπές για τουλάχιστον 40 χρόνια και τα βιοκαύσιμα έχουν αναδειχθεί ως μια μεταβατική εναλλακτική λύση προς την πλήρη ηλεκτροδότηση στη χώρα της Νότιας Αμερικής.
Αντί για τεράστιες επενδύσεις σε εργοστάσια μπαταριών για 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι εταιρείες επιδιώκουν να αναπτύξουν υβριδικά μοντέλα, όπου ένας ηλεκτρικός κινητήρας θα λειτουργεί μαζί με έναν κινητήρα καύσης, που θα μπορεί να τροφοδοτείται με βενζίνη ή αιθανόλη.
Η Toyota Motor, υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάπτυξη μιας ευέλικτης-υβριδικής λύσης, ενώ πουλά μοντέλα με αυτήν την επιλογή στη Βραζιλία από το 2020.
Διαβάστε επίσης:
Bloomberg: Η IPO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποδεικνύει την επιστροφή της Ελλάδας
Hermes: To στοίχημα του ισχυρού brand ειδών πολυτελείας στο Xoνγκ Κονγκ
ΔΑΑ: Ξεπέρασαν τα 8 δισ. οι προσφορές – Υπερκάλυψη 12 φορές, στα 8,20 ευρώ η τιμή διάθεσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
- «2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών
- ΑΙ: Ρωτήστε το αυτοκίνητό σας (video)!
- Βουλή: Άρση ασυλίας της Κωνσταντοπούλου αποφάσισε η Επιτροπή Δεοντολογίας