ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιέσεις συνεχίζουν να ασκούν οι πάροχοι συνδρομητικής τηλεόρασης στην κυβέρνηση για τον άδικο, όπως χαρακτηρίζουν, φόρο συνδρομητικής 10%.
Πηγές με γνώση του θέματος που μίλησαν στο mononews τονίζουν ότι «εάν δεν καταργηθεί ο φόρος μέχρι τέλος του 2024, οι πάροχοι (Cosmote TV – Nova – Vodafone TV), σκέφτονται να προχωρήσουν σε δραστικά μέτρα, με ένα από αυτά να είναι και η αλλαγή φορολογικής έδρας».
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα έχει φτάσει στα αυτιά του υπουργού Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, με το οικονομικό επιτελείο να βλέπει θετικά το αίτημα των παρόχων για την κατάργηση του φόρου εντός του έτους.
Επίσης, άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο τραπέζι έχει τεθεί και η περίπτωση να προχωρήσουν σε προσωρινή αναστολή του φόρου, όπως είχε γίνει και παλαιότερα.
Ως φυσικό επακόλουθο της κατάργησης ή αναστολής του φόρου, εάν και εφόσον ισχύσει, θα οδηγήσει και σε μείωση των τιμών στη συνδρομητική τηλεόραση, αφού οι πάροχοι αναγκάζονται να μετακυλίουν μέρος της φορολογίας στα συμβόλαια των καταναλωτών.
Το αίτημα των παρόχων και ο αθέμιτος ανταγωνισμός
Ο φόρος συνδρομητικής μπήκε επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ και Ευκλείδη Τσακαλώτου. Η πρώτη κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη ανέστειλε τον φόρο λόγω της πανδημικής κρίσης, ωστόσο αργότερα τον επανάφερε. Προκαλώντας την αντίδραση των παρόχων συνδρομητικής με έδρα την Ελλάδα.
Το τέλος αυτό επιβάλλεται επί κάθε μηνιαίου λογαριασμού κάθε σύνδεσης σε συνδρομητική τηλεόραση και υπολογίζεται ως ποσοστό 10% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού, περιλαμβανομένου και του παγίου τέλους που εισπράττεται υπέρ της επιχείρησης, προ του φόρου προστιθέμενης αξίας.
Cosmote TV, Nova και Vodafone που είναι οι μόνες εταιρείες που υποχρεούνται να καταβάλουν τον φόρο, διαμαρτύρονται ότι η εμμονή της κυβέρνησης να τον διατηρεί, τους φέρουν σε μειονεκτική θέση έναντι άλλων πλατφορμών, όπως Netflix, Disney+, Prime Video, Apple TV κ.λ.π. που δεν πληρώνουν φορολογία, οδηγώντας έτσι σε αθέμιτο ανταγωνισμό. Αφού αυτό καθιστά τις συνδρομές πιο φθηνές σε σχέση με τους υπόλοιπους τρεις.
Οι τρεις πάροχοι θέλοντας να ασκήσουν πιέσεις, πολλές φορές κάνουν λόγο ακόμα και για αλλαγή φορολογικής έδρας, «υιοθετώντας» το μοντέλο ANT1+ που έχει έδρα το Άμστερνταμ και έτσι «γλυτώνει» την καταβολή του 10%.
Μια άλλη κίνηση η οποία επίσης ακούγεται αρκετά ανάμεσα στα στελέχη των εταιρειών, είναι να ακολουθήσουν το παράδειγμα της United Group και να προσφύγουν στην ΕΕ για το εν λόγω ζήτημα.
Οι τιμές, τα έσοδα, οι έξτρα φόροι και η πειρατεία
Τα έσοδα του κράτους από τον φόρο συνδρομητικής τηλεόρασης υπολογίζονται γύρω στα 18-20 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Οι πάροχοι, για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν αναγκάζονται να μετακυλούν αυτό τον φόρο και στους καταναλωτές αφού περνάει στις τιμές των συμβολαίων που πληρώνουν.
Επίσης, εκτός από τον ειδικό φόρο τηλεόρασης, οι πάροχοι καλούνται να πληρώνουν φόρους και τέλη που υπερβαίνουν συνολικά το 7%. Όπως το τέλος της άδειας δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης που φτάνει έως και το 3%, η εισφορά στον ΕΔΟΕΑΠ που είναι στο 2% και οι πληρωμές για τα συγγενικά δικαιώματα που φτάνει επίσης στο 2%.
Πηγές αναφέρουν ότι η «άδικη» φορολογία σε συνδυασμό με την έξαρση της πειρατείας, έχουν «στραγγαλίσει» το ταμείο των τριών παικτών και αρχίζουν να σκέφτονται διάφορες εναλλακτικές.
Η πειρατεία περιεχομένου πάντως είναι ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα τους παρόχους, καθώς έχει φτάσει σε μεγάλες διαστάσεις και δεν υπάρχουν πολλά νομικά όπλα για την αντιμετώπισή της.
Πάντως, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, με το σχέδιο νόμου για την εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act- DSA) στην Ελλάδα, βάζει στέρεες βάσεις για την καταπολέμηση διακίνησης παράνομου περιεχομένου, γεγονός που φέρνει «χαμόγελα» στους παρόχους.
Η πειρατεία προκαλεί σημαντική απώλεια εσόδων, όπου τα διαφυγόντα έσοδα για το Δημόσιο φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών η χασούρα μπορεί να ξεπερνά και τα 300 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, η εξάλειψη των πειρατικών δικτύων θα μπορούσε να στρέψει το 75% των χρηστών που παρακολουθούν αποκλειστικά αθλητικό περιεχόμενο και το 30% των χρηστών που παρακολουθούν γενικό περιεχόμενο σε νόμιμες συνδρομητικές συνδέσεις, επιτρέποντας στις εταιρείες να βγουν κερδισμένες με πάνω από 50 εκατ. ευρώ ετησίως.
Διαβάστε επίσης:
Επένδυση 70 εκατ. από Fourlis-ΙΚΕΑ για κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο
Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος: Ο «καλός παίκτης» των τυχερών παιχνιδιών και τα μεγάλα ποσά που έχασε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
- Τουρκία: Τηλεφωνική συνομιλία Ερντογάν-Μακρόν για τη Συρία
- Μπελέρης για Δυτ. Βαλκάνια: Η αναγκαία διεύρυνση της ΕΕ πρέπει να προχωρήσει με συγκεκριμένους όρους
- Ζαχαράκη: Δεν τίθεται θέμα καθολικής απαγόρευσης του διαδικτύου για τα παιδιά