ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Απογοήτευσε τους επενδυτές η κορυφαία εταιρεία premium αλκοολούχων ποτών Diageo, καθώς ανακοίνωσε χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις και κέρδη, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης στη Βόρεια Αμερική, η οποία επηρέασε αρνητικά τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική.
Συγκεκριμένα, τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 5,4% στα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια το εξάμηνο έως τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι μετοχές υποχωρούσαν σχεδόν 4% την Τρίτη περίπου στις 11:30 ώρα Ελλάδας, ένα αρκετά χαμηλό επίπεδο για τα δεδομένα της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η Diageo είχε προειδοποιήσει για τα κέρδη του νέου έτους από τον Νοέμβριο του 2023, αναφέροντας τα υψηλότερα επιτόκια και τις δυσμενείς μακροοικονομικές συνθήκες, ως λόγους επιβράδυνσης των πωλήσεων το α’ εξάμηνο του 2024.
«Δεν είμαστε ικανοποιημένοι με αυτά τα αποτελέσματα και προσωπικά θέλω να κάνω την επιχείρηση να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων της», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Debra Crew.
Ποιοι κέρδισαν, ποιοι έχασαν
Η Diageo καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις εδώ και χρόνια, ενισχυμένη από τα επιτυχημένα προϊόντα της όπως η τεκίλα.
Ωστόσο, η τοποθέτησή της ως προμηθευτής υψηλής ποιότητας οινοπνευματωδών ποτών έχει τεθεί υπό έλεγχο – ιδιαίτερα στις ΗΠΑ όπου η ζήτηση έχει μειωθεί από την εποχή του Covid.
Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά μειώθηκαν κατά 1,5%, ενώ η εταιρεία ανέφερε ότι έχασε μερίδιο αγοράς εκεί εν μέσω ανταγωνισμού τιμών, ιδιαίτερα στο ουίσκι και την τεκίλα.
Η Λατινική Αμερική και η Καραϊβική ήταν η περιοχή με τις χειρότερες επιδόσεις, με πτώση 23%.
Η περιοχή της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής αντιπροσωπεύει περίπου το 1/10 των πωλήσεων.
Εξαιρουμένης αυτής της περιοχής, η αύξηση των πωλήσεων ήταν στο 2,5%.
Αισιοδοξία για το μέλλον
Εντούτοις, η Diageo τονίζει ότι αναμένει ένα καλύτερο β’ εξάμηνο, με τα κέρδη να μειώνονται λιγότερο από το α’ εξάμηνο.
Η εταιρεία επανέλαβε τη μεσοπρόθεσμη καθοδήγησή της για αύξηση των οργανικών πωλήσεων από 5% έως 7%, με τα λειτουργικά κέρδη να αυξάνονται με παρόμοιο ρυθμό.
Ανέφερε ακόμη ότι σημειώσει πρόοδο προς αυτόν τον στόχο το έτος έως τον Ιούνιο του 2025, ενώ εξήγησε ότι οι συναλλαγές έχουν σταματήσει σε αρκετές αγορές συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου λόγω του πολέμου στη Γάζα.
Οι πωλήσεις τεκίλα όπως το Casamigos μειώθηκαν στις ΗΠΑ μετά από χρόνια ανάπτυξης, ωστόσο, σύμφωνα με την Crew, το ποτό γίνεται δημοφιλές στη νότια Ευρώπη.
Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις του Buchanan Scotch αυξήθηκαν κατά 36% χάρη στην επιτυχία της παραλλαγής με ανανά.
Διαβάστε επίσης:
Toyota: Πρωτιά στις παγκόσμιες πωλήσεις για 4η συνεχή χρονιά