ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι μετοχές του κολοσσού των ηλεκτρικών οχημάτων ολοκληρώνουν την Παρασκευή την έκτη συνεχόμενη πτωτική τους εβδομάδα, στο μεγαλύτερο σερί απωλειών από το 2016, μια εποχή δηλαδή που η Tesla δεν είχε καν λανσάρει το Model 3, το πρώτο της αυτοκίνητο για μαζικές πωλήσεις.
Μόνο την Πέμπτη, μια ημέρα μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το τέταρτο τρίμηνο, η μετοχή σημείωσε βαριές απώλειες της τάξης του 12%, με την JPMorgan μάλιστα να θεωρεί πως η πτώση μπορεί να συνεχιστεί μέχρι την τιμή των 130 δολαρίων.
Ανάλογη εικόνα φαίνεται πως έχουν, πάντως, και οι επενδυτές της εταιρείας.
«Δεν υπάρχει πάτος στη μετοχή, βραχυπρόθεσμα», δήλωσε ο Adam Sarhan, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της 50 Park Investments, σε συνέντευξή του. «Οι επενδυτές ξύνουν τα κεφάλια τους. Εάν η Tesla μειώνει τις προβλέψεις της και δεν είναι ανοδική βραχυπρόθεσμα, γιατί να είναι οι επενδυτές;».
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για το selloff. Η αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε για την πτώση της ζήτησης για EV. Η Hertz Global Holding Inc., ο κολοσσός ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, αποσύρθηκε πρόσφατα από τα σχέδια επέκτασης του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων της με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ και η Ford Motor είπε ότι έβλεπε μια πιο αδύναμη αγορά για αυτά.
Εν τω μεταξύ, η ίδια η Tesla προχώρησε τους προηγούμενους μήνες σε σημαντική μείωση των τιμών των μοντέλων της, πυροδοτώντας ανησυχίες για τη μείωση των περιθωρίων των κερδών. Στη συνέχεια, ήρθε η έκθεση κερδών του τέταρτου τριμήνου την περασμένη Τετάρτης, με την εταιρεία να προειδοποιεί για ένα «αξιοσημείωτα χαμηλότερο» ρυθμό ανάπτυξης το 2024, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες.
Έκτοτε, τουλάχιστον δύο αναλυτές έχουν υποβαθμίσει τη μετοχή, ενώ αρκετοί έχουν μειώσει τους στόχους τιμών τους για τη μετοχή. Η μέση τιμή-στόχος της Tesla έχει μειωθεί σχεδόν κατά 8% από το κλείσιμο της Τρίτης, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, και τώρα βρίσκεται στα 220,34 δολάρια. Οι μετοχές διαπραγματεύονται περίπου στα 185 δολάρια.
Ο επί μακρόν ανοδικός αναλυτής της Tesla, ο Daniel Ives του Wedbush, αφαίρεσε τη μετοχή από τη «Λίστα Καλύτερων Ιδεών» του, λέγοντας ότι η έλλειψη λεπτομερειών για τις μειώσεις των τιμών, τις προοπτικές και τη ζήτηση από την εταιρεία είναι «ένα πικρό χάπι για τους ταύρους».
Η μετοχή θα μπορούσε να παραμείνει σε πτωτικό έδαφος για κάποιο διάστημα ακόμα, λαμβάνοντας υπόψη την απροθυμία της Tesla να χαράξει έναν οδικό χάρτη, αλλά και τον «χειμώνα» που επικρατεί στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος αναμένεται να ταλαιπωρήσει ολόκληρο τον κλάδο φέτος.
«Τα αποτελέσματα και οι προοπτικές του Δεκεμβρίου της Tesla ουσιαστικά απώθησαν το θετικό σημείο καμπής στην επιχείρηση κατά ένα χρόνο», δήλωσε ο Gene Munster της Deepwater Asset Management. «Τώρα φαίνεται να είναι στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, προτού επιταχυνθεί η αύξηση των εσόδων. Βραχυπρόθεσμα, οι μετοχές πιθανότατα θα υποχωρήσουν, καθώς θα υπάρχει ένα κενό καλών ειδήσεων».
Η Tesla έχει υπερπωληθεί μόνο μία φορά στο παρελθόν
Ωστόσο, για μια μετοχή που μπορεί να κινηθεί δυναμικά προς οποιαδήποτε κατεύθυνση μόλις αλλάξει το συναίσθημα, η απότομη βουτιά αυτού του μήνα θα μπορούσε επίσης να ανοίξει τις πόρτες για μια γρήγορη ανάκαμψη. Τα τεχνικά σήματα υποδηλώνουν ότι η μετοχή έχει πέσει στην περιοχή «υπερπώλησης», η οποία συνήθως σηματοδοτεί μια επερχόμενη αντιστροφή.
Η βίαιη πτώση «σε λιγότερο από ένα μήνα την οδήγησε στο είδος του επιπέδου υπερπώληση που έχει ξεπεραστεί μόνο μία φορά από τότε που βγήκε στο χρηματιστήριο», έγραψε σε σημείωμα την Παρασκευή ο Matt Maley, επικεφαλής στρατηγικής αγοράς στη Miller Tabak + Co.. «Αυτή η μετοχή μπορεί να πρέπει να πέσει περαιτέρω πριν φτάσει στο απόλυτο κατώτατο σημείο της, αλλά οι πιθανότητες ότι θα δει μια ανάκαμψη βραχυπρόθεσμα γίνονται αρκετά υψηλές».
Διαβάστε επίσης
JPMorgan: Βλέπει συνέχεια στην πτώση της Tesla – Μειώνει την τιμή στόχο στα 130 δολάρια
Tesla: Έχασε 85 δισ. δολάρια σε μια μέρα και έπεσε πίσω από την Eli Lilly σε κεφαλαιοποίηση