Η Porsche παρουσιάζει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μετά την Taycan: η νέα Macan με συστήματα μετάδοσης κίνησης έως 470 kW (639 ίπποι) εγγυάται κορυφαία ηλεκτρική απόδοση σε κάθε τύπο εδάφους και εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση.
Τα χαρακτηριστικά απόδοσης ενός σπορ αυτοκινήτου συνδυάζονται με γρήγορη φόρτιση υψηλής απόδοσης με ρυθμό έως 270 kW την ώρα και αυτονομία μέχρι και 613 km κατά WLTP.
Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά ηλεκτροκινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και πίσω άξονα για εξαιρετική αποδοτικότητα και απόλυτη σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος.
Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν από μόνοι τους την κορυφαία ηλεκτρική απόδοση: Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 αποδίδει ισχύ overboost έως 300 kW (408 ίπποι), ενώ η Macan Turbo εντυπωσιάζει με τα έως 470kW (639ίπποι).
Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα, διασφαλίζοντας εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις. Η Macan 4 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h μέσα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα.
Οι τελικές ταχύτητες των δύο μοντέλων είναι 220 και 260 km/h, αντίστοιχα.
Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh.
Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο στην καινοτόμο τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική στα 800 V, την οποία η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στη νέα Macan.
Ο ρυθμός φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW την ώρα, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10 στο 80% μέσα σε περίπου 21 λεπτά σε κατάλληλο σταθμό ταχείας φόρτισης. Σε σταθμούς 400 V, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στο εσωτερικό της μπαταρίας ενεργοποιεί τη λειτουργία «bank charging» χωρίζοντας την μπαταρία 800 V σε δύο μπαταρίες, η καθεμία με ονομαστική τάση 400 V.
Έτσι επιτυγχάνεται εξαιρετικά αποδοτική φόρτιση, με έως και 135 kW, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος ενισχυτής υψηλής τάσης. Η οικιακή φόρτιση AC γίνεται με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW.
Η ανάκτηση ενέργειας από τους ηλεκτροκινητήρες φτάνει έως και 240 kW κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Το ενσωματωμένο σύστημα ισχύος Integrated Power Box (IPB) βελτιώνει ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα των νέων μοντέλων Macan, ενώ παράλληλα μειώνει το βάρος και εξοικονομεί χώρο.
Το καινοτόμο και μικρών διαστάσεων σύστημα IPB συνδυάζει τρία στοιχεία – τον φορτιστή AC επί του οχήματος, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC.
Η συνδυασμένη αυτονομία κατά WLTP αγγίζει τα 613 km για τη Macan 4 και τα 591 km για τη Macan Turbo.
Η εμφάνιση της νέας Macan ξεχωρίζει από την ήπια κλίση του καπό και τις έντονες γραμμές των φτερών οι οποίες προσδίδουν στη βασική έκδοση του SUV, με μήκος 4.784 mm, πλάτος 1.938 mm και ύψος 1.622 mm, δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι σε στάση.
Η νέα Macan διατίθεται με τροχούς έως 22’’ με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων μπροστά και πίσω. Το μεταξόνιο, με μήκος κατά 86 mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (2.893 mm), αντισταθμίζεται από μικρότερου μήκους προεξοχές μπροστά και πίσω.
Οι προβολείς χωρίζονται σε δύο μέρη: η επίπεδη άνω μονάδα φώτων με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων είναι ενσωματωμένη στα φτερά και αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου, τη στιγμή που η κεντρική μονάδα προβολέων με προαιρετική τεχνολογία Matrix LED έχει τοποθετηθεί λίγο πιο χαμηλά στο μπροστινό μέρος του οχήματος.
Η χαρακτηριστική αεροδυναμική γραμμή της Porsche «σβήνει» αρμονικά στο επίπεδο πίσω παράθυρο.
Σε συνδυασμό με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο και τα χαρακτηριστικά πλαϊνά, το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικά κομψό, σπορ σχεδιασμό.
Οι ώμοι του αυτοκινήτου είναι τονισμένοι προσδίδοντας στο πίσω μέρος του εντυπωσιακά «μυώδη» εμφάνιση. Το λογότυπο της Porsche είναι πλέον τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω μέρος με εμβληματικό 3D φωτισμό.
Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, η νέα Macan είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά SUV στην αγορά – με θετικό αντίκτυπο στην αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας.
Το αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ενεργό πίσω spoiler, ενεργά πτερύγια ψύξης στις μπροστινές εισαγωγές αέρα και εύκαμπτα καλύμματα στο πλήρως στεγανοποιημένο κάτω μέρος του αμαξώματος.
Οι αεραγωγοί κάτω από τη μονάδα προβολέων σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο μπροστινό βελτιώνουν τη ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος, οι εκλεπτυσμένες άκρες και ο διαχύτης με τα πτερύγια εγγυώνται βελτιωμένη αεροδυναμική. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξοικονομήθηκε περισσότερος χώρος αποσκευών στο εσωτερικό της Macan.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, η χωρητικότητα πίσω από το ενιαίο κάθισμα φτάνει τα 540 l (διαμόρφωση φορτίου).
Επιπλέον, υπάρχει ένας δεύτερος χώρος αποσκευών μπροστά, με χωρητικότητα 84 l.
Συνολικά προστίθενται 127 l χώρου αποσκευών σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Όταν η πλάτη των πίσω καθισμάτων πέφτει τελείως, η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών μπορεί να φτάσει τα 1348 l. Στον εξαιρετικά πρακτικό σχεδιασμό της Macan έρχεται να προστεθεί η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 kg.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εγκατεστημένο εξοπλισμό, το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού έχουν χαμηλώσει κατά 28 mm σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται κατά 15 mm χαμηλότερα, απολαμβάνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια.
Ο εσωτερικός χώρος είναι αναμφίβολα Porsche: το πλατύ πιλοτήριο τονίζεται με το ενσωματωμένο μαύρο ταμπλό, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί με ανοδική κλίση ώστε να ενισχύει την αίσθηση της χαμηλής και εστιασμένης στην απόδοση θέσης του οδηγού εντός του οχήματος.
Ταυτόχρονα, τα μεγάλα παράθυρα δημιουργούν έναν πιο φωτεινό και ευάερο εσωτερικό χώρο. Εκτός από το μοντέρνο ψηφιακό περιβάλλον χρήστη, έχουν επίσης τοποθετηθεί επιλεγμένα αναλογικά στοιχεία ελέγχου – για παράδειγμα, στους αεραγωγούς και στα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.
Μια LED light strip έχει ενσωματωθεί στην έξυπνα σχεδιασμένη διακοσμητική λωρίδα του πιλοτηρίου και των πορτών, η οποία χρησιμεύει ως ατμοσφαιρικός φωτισμός αλλά και ως φωτισμός επικοινωνίας. Ανάλογα με τις συνθήκες, πληροφορεί ή προειδοποιεί – υποδεικνύοντας χαιρετισμούς, διαδικασίες φόρτισης ή τις λειτουργίες των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Ο εξοπλισμός της νέας Macan προσφέρει μεγάλη γκάμα επιλογών προσαρμογής.
Στόχος της Porsche επίσης είναι να χρησιμοποιεί πιο οικολογικά υλικά στα αυτοκίνητά της. Έτσι, επιλεγμένα στοιχεία στο εσωτερικό της αμιγώς ηλεκτρικής Macan κατασκευάζονται από αντίστοιχα υλικά.
Η Macan διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα οπτικής παρουσίασης και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6’’ του πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη 10,9’’.
Για πρώτη φορά, ο συνεπιβάτης μπορεί πλέον να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να κάνει video streaming μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9’’ ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει.
Για πρώτη φορά, η τεχνολογία Porsche Driver Experience περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη προβολής στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας.
Στοιχεία εικονικής πραγματικότητας, όπως βέλη πλοήγησης, ενσωματώνονται οπτικά στον πραγματικό κόσμο με απόλυτη αρμονία. Η εικόνα εμφανίζεται στον οδηγό σε απόσταση 10 m και αντιστοιχεί στις διαστάσεις μιας οθόνης 87 ιντσών.
Το νέας γενιάς σύστημα infotainment χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android Automotive. Την ίδια στιγμή, το σύστημα διαχείρισης επικοινωνιών Porsche (PCM) της νέας Macan ανεβάζει τον πήχη στην υπολογιστική απόδοση.
Για παράδειγμα, ο φωνητικός βοηθός «Hey Porsche» προτείνει διαδρομές, αλλά και στάσεις για φόρτιση, με ταχύτητα φωτός. Μέσω του νέου Porsche App Centre οι επιβάτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε δημοφιλείς εφαρμογές τρίτων παρόχων και να τις εγκαθιστούν απευθείας στη νέα Macan.
Η πρώτη Macan με σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα και αμορτισέρ με δύο βαλβίδες.
Η Porsche σχεδίασε τη Macan εστιάζοντας στην «πεμπτουσία» των χαρακτηριστικών δυναμικής οδήγησης Porsche αλλά και σε μια χαρακτηριστική αίσθηση του τιμονιού.
Τόσο η Macan 4 όσο και η Macan Turbo διαθέτουν τετρακίνηση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management (ePTM) λειτουργεί σχεδόν πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης και αποκρίνεται στην ολίσθηση μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Επιπλέον, η κατανομή της τετρακίνησης ελέγχεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το σύστημα κατανομή ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, συνδράμει στην πρόσφυση, την ευστάθεια οδήγησης και την πλευρική δυναμική της Macan Turbo.
Τα μοντέλα Macan με αερανάρτηση – περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Turbo – διαθέτουν το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM) που μπορεί επίσης να συνδυαστεί προαιρετικά με την ανάρτηση με ατσάλινα ελατήρια.
Το σύστημα PASM διαθέτει επίσης αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων. Η πιο διευρυμένη διάταξη των αμορτισέρ εγγυάται μεγαλύτερη άνεση αλλά και βελτιωμένες επιδόσεις.
Έτσι οι διαφορές μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης γίνονται ακόμη πιο εύκολα αντιληπτές.
Για πρώτη φορά, η Macan διαθέτει προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα, με μέγιστη γωνία διεύθυνσης πέντε μοιρών.
Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει μικρό κύκλο στροφής 11,1m μέσα στην πόλη και κατά την εκτέλεση ελιγμών, ενώ ταυτόχρονα παρέχει εξαιρετική οδηγική ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες, υποβοηθούμενο από το σύστημα διεύθυνσης μπροστινού άξονα με την εγγυημένη συνέπεια και ακρίβεια μιας Porsche. Από το 2014, η Porsche έχει παραδώσει περισσότερα από 800.000 μοντέλα Macan παγκοσμίως.
Αυτή η μεγάλη επιτυχία αναμφίβολα θα συνεχιστεί με τον αμιγώς ηλεκτρικό διάδοχό της, που παράγεται με ουδέτερες καθαρές εκπομπές άνθρακα στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία.
Τα νέα μοντέλα αναμένεται να παραδοθούν στους πρώτους πελάτες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Οι τιμές, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού, ξεκινούν στη Γερμανία από € 83.993 για τη Macan 4 και € 114.576 για τη Macan Turbo.
Διαβάστε επίσης:
Στα όρια η ηλεκτρική Porsche Macan!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα