ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι η εταιρεία που έδωσε την καλύτερη προσφορά για την παραχώρηση Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ένα έργο ύψος περίπου 1,8 δισ. ευρώ.
Η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών ανέδειξε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη, ως το όμιλο που θα αναλάβει να κατασκευάσει με σύμβαση παραχώρησης το σπουδαίο αυτό έργο για την Κρήτη.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών που συνομίλησε το mononews, ολοκληρώθηκε το άνοιγμα των προσφορών και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο προσωρινός μειοδότης.
Πρόκειται για την εμβληματική παραχώρηση που αφορά στο κεντρικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) μήκους 150 χιλιομέτρων και είχε ως μονομάχους, τρία ισχυρά επιχειρηματικά σχήματα.
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την οικονομική προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.
Το έργο και τα διόδια
Το Χανιά-Ηράκλειο, που περιλαμβάνει και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά και στα βασικά χαρακτηριστικά του, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
– Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ (εάν ληφθεί υπόψη και η επέκταση Κίσσαμος-Χανιά) και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
– 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
– 26 σήραγγες
– 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
– 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Η διάρκειά του έχει υπολογιστεί στα 30 έτη και τα τέσσερα πρώτα αφορούν την κατασκευή του.
Επομένως, εφόσον η σύμβαση υπογραφεί εντός του 2024, τότε ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2028.
Διαβάστε επίσης:
Κατασκευαστές: Νέο καμπανάκι για τις καθυστερήσεις πληρωμών από το Δημόσιο
Δημόσια έργα: Αλλαγές στα κριτήρια συμμετοχής σε διαγωνισμούς ζητούν οι μικρομεσαίοι κατασκευαστές
Πράσινα λεωφορεία: Τον Μάρτιο ο νέος διαγωνισμός για 750 ηλεκτρικά λεωφορεία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χάρι Γουίνστον: Το διαμέρισμα του «Βασιλιά των Διαμαντιών» πωλήθηκε για 24,5 εκατομμύρια δολάρια
- Γραφείο Προϋπολογισμού Βουλής: Η πάταξη της φοροδιαφυγής φέρνει υπερπλεόνασμα το 2024 – Οι τρεις κίνδυνοι για την οικονομία
- Eυάγγελος Μυτιληναίος: Χρειαζόμαστε δραστικά μέτρα για τη μείωση του ενεργειακού κόστους
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης