ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Σε νέες αγορές μετοχών της ναυτιλιακής OceanPal της οικογένειας Παληού προχώρησε ο Γιώργος Οικονόμου ισχυροποιώντας περαιτέρω τη θέση του σε αυτήν, με φόντο την αντιπαράθεση των δύο πλευρών για τη σύνθεση του διοικητικού της συμβουλίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση στην SEC η Sphinx Investment Corp., συμφερόντων του εφοπλιστή, κατέχει συνολικά 828,999 μετοχές της OceanPal, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχή της σε αυτήν στο 11,1% από 10,1% που ήταν πριν.
Από τις 5 Ιανουαρίου 2024 έως και τις 19 Ιανουαρίου 2023, η Sphinx αγόρασε επιπλέον 74,286 κοινές μετοχές της εισηγμένης στην αγορά του Nasdaq ναυτιλιακής, έναντι 206.536 δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών και των εξόδων.
Πρόσφατα ο Γιώργος Οικονόμου, σύμφωνα με τα αρχεία του χρηματιστηρίου, ζήτησε τις παραιτήσεις 5 μελών από το ΔΣ της OceanPal, στην οποία επικεφαλής είναι η Σεμίραμις Παληού, και ταυτόχρονα πρότεινε την τοποθέτηση δύο δικών του στελεχών σε αυτό.
Η Παληού είναι μεταξύ των 5 μελών της εισηγμένης που επιδιώκει να απομακρύνει ο εφοπλιστής, μαζί με τους Στυλιανή Αλεξάνδρα Σουγιουλτζόγλου, Αλέξιο Χρυσοχοΐδη, Ελευθέριο Παπατρύφων και Γρηγόριο-Φίλιππο Ψάλτη.
Πρότεινε επίσης να τοποθετηθεί στο διοικητικό συμβούλιο της OceanPal ο Γιάννης Λιβέρης και ο Γεώργιος Κοκκώδης.
Ο κ. Κοκκώδης ήταν μέλος του ΔΣ μιας άλλης εισηγμένης ναυτιλιακής του κ. Οικονόμου, της DryShips, από τον Νοέμβριο του 2017 έως τον Οκτώβριο του 2019. Επίσης, ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ocean Rig -επίσης συμφερόντων του εφοπλιστή- από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως τον Νοέμβριο του 2017.
Η OceanPal ιδρύθηκε το 2021 ως spin-off της Diana Shipping, με στόλο τρία από τα παλαιότερα bulker της μητρικής. Μαζί με τα πλοία, η Diana Shipping είχε συνεισφέρει στην νέα εταιρεία και κεφάλαιο κίνησης ύψους 1 εκατ. δολαρίων.
Σήμερα διαθέτει πέντε πλοία, δύο capesize bulkers και τρία panamaxes.
Στο τέλος του περασμένου Αυγούστου εισήλθε και στον κλάδο των τάνκερ επενδύοντας στη νορβηγική εταιρεία, RFSea Infrastructure II, η οποία θα κατασκευάσει, στο ναυπηγείο Wuhu Shipyard Co. της Κίνας, δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών.
Η κόντρα με την οικογένεια Παληού
Η διαμάχη του εφοπλιστή με την οικογένεια Παληού ξεκίνησε πριν από περίπου πέντε μήνες, όταν έγινε γνωστό ότι “εισέβαλε” αρχικά στην Performance Shipping της Αλίκης Παληού – αδελφής της Σεμίραμις – με ποσοστό 9,5% και έθεσε θέμα για τη δομή διακυβέρνησης της.
Ακολούθησε ένας πόλεμος επιστολών ανάμεσα στις δύο πλευρές, με τον Οικονόμου να ασκεί δριμεία κριτική στην διοίκηση της εταιρείας (η Αλίκη Παληού είναι πρόεδρος και ο σύζυγος της Ανδρέας Μιχαλόπουλος CEO) για τις πρακτικές της και να ζητά την παραίτηση τεσσάρων μελών του Δ.Σ. και την τοποθέτηση σε αυτό του Γιάννη Λιβέρη.
Η επένδυση στις Seanergy και Genco
Τον Δεκέμβριο ο Γιώργος Οικονόμου απέκτησε συμμετοχή και στην Seanergy Maritime του Σταμάτη Τσαντάνη.
Το επενδυτικό όχημα του εφοπλιστή, η Sphinx, θυγατρική της Maryport Navigation, συγκέντρωσε 1,119,972 μετοχές της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής, που αντιστοιχούν σε μερίδιο 5,7% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Για την απόκτηση των μετοχών πλήρωσε συνολικά 6.286.161 δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των προμηθειών και των εξόδων.
Στις 29 Δεκεμβρίου 2023, ο ισχυρός πλοιοκτήτης, προχώρησε στην τελευταία μεγάλη επενδυτική του κίνηση. Μέσω της εταιρείας του GK Investor και των Sphinx Investment και Maryport Navigation, αγόρασε 2,313,572 μετοχές της ναυτιλιακής Genco Shipping & Trading, αμερικανικών συμφερόντων, εξασφαλίζοντας ποσοστό 5,4% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Έχτισε την θέση του στην εισηγμένη ναυτιλιακή με σταδιακές αγορές μετοχών που πραγματοποίησε από τις 15 Νοεμβρίου μέχρι και τις 27 Δεκεμβρίου 2023, σε τιμές από 13,97 δολάρια μέχρι 16,42 δολάρια. Η μετοχή της εταιρείας έκλεισε στη συνεδρίαση της Τρίτης στα 16,82 δολάρια.
Και σε αυτή την περίπτωση ο κ. Οικονόμου δεν αρκέστηκε στη μετοχική “παρέμβαση”. Πρότεινε, για την προσεχή γενική συνέλευση των μετόχων, δύο υποψηφίους για το διοικητικό συμβούλιο της Genco Shipping & Trading.
Την Randee Day, πρόεδρο και CEO της ναυτιλιακής συμβουλευτικής εταιρείας Day & Partners και μέλος του ΔΣ της Eagle Bulk – από το οποίο παραιτήθηκε προ ημερών– και της International Seaways. Και τον Robert M. Pons, πρόεδρο και CEO της Spartan Advisors, συμβουλευτικής εταιρείας που εξειδικεύεται στις τηλεπικοινωνίες και τον κλάδο τεχνολογίας, ο οποίος έχει υπηρετήσει κατά το παρελθόν στα διοικητικά συμβούλια 16 εισηγμένων εταιρειών.
Η Genco Shipping & Trading δραστηριοποιείται στο ξηρό φορτίο και διαθέτει στόλο με 46 φορτηγά πλοία, 19 capesize και 27 ultramax και supramax.
Διαβάστε ακόμη:
Η κρυφή πρόταση εξαγοράς της Eagle Bulk από ελληνική ναυτιλιακή
Επιλογή Γιώργου Οικονόμου: Η R. Day φεύγει από την Eagle Bulk για να ενισχύσει την Genco
Οι δέκα κυρίαρχες τάσεις στην παγκόσμια οικονομία – Tι επισήμαναν Φράγκου – Καλογηράτος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα