ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στη χθεσινή επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΣΕΔΕ) προς το υπουργείο, η καθυστέρηση των αναθετουσών αρχών στην έγκαιρη εξόφληση του εργολαβικού ανταλλάγματος, δημιουργεί σημαντικά λειτουργικά προβλήματα στις κατασκευαστικές και εργοληπτικές εταιρείες.
Το βασικότερο πρόβλημα αφορά το γεγονός ότι οι αργοπορημένες πληρωμές των εκτελεσθέντων εργασιών, υποχρεώνουν τις εν λόγω εταιρείες να προχωρούν σε ρυθμίσεις του ΦΠΑ, καθώς πρέπει πρώτα να πληρωθούν για να είναι σε θέση να το αποδώσουν. Με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται περαιτέρω οικονομικά χωρίς να ευθύνονται οι ίδιες, καθώς οι φορολογικές τους υποχρεώσεις τοκίζονται.
Εν ολίγοις όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή «Το ελληνικό κράτος, ενώ είναι το ίδιο υπερήμερο στις οικονομικές του υποχρεώσεις, απαιτεί από τους Πολίτες του να είναι φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμεροι με πρόσθετη επιβάρυνση. Όταν, δε, έρχεται η πολυπόθητη στιγμή της, έστω και μερικής εξόφλησης, των Αναδόχων, το Κράτος παρακρατεί αδιακρίτως το μεγαλύτερο μέρος τον ρυθμιζόμενων οφειλών τους χωρίς να εξετάζει εάν έχουν αποζημιωθεί για όλες τις δημόσιες συμβάσεις που εκτελούν».
Επισημαίνεται, δε, ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που δεν τηρεί τη σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2017/7/2011) για την έγκαιρη πληρωμή του Δημοσίου για την εκτέλεση δημοσίων έργων.
Καταλήγοντας η ΠΕΣΕΔΕ προτείνει τρεις λύσεις με την πρώτη να είναι η κατάργηση της υποχρέωσης τιμολόγησης, τη δεύτερη την αύξηση του χρονικού διαστήματος των άτοκων φορολογικών ρυθμίσεων που προκύπτουν λόγω υπερημερίας του Κράτους και την τρίτη να αφορά την παρακράτηση των ρυθμιζόμενων οφειλών μόνο για τις συμβάσεις, για τις οποίες εξοφλούνται οι ανάδοχοι.
Παράπονα και για τους όρους των διαγωνισμών για τα δημόσια έργα
Η παραπάνω διαμαρτυρία έρχεται μία ημέρα αργότερα από την επιστολή προς το υπουργείο υποδομών και μεταφορών σχετικά με τους όρους για το όριο του ανεκτέλεστου, οι οποίοι αποτελούν «κόφτη» για τις εταιρείες που έχουν πτυχία πρώτης έως και έκτης τάξης.
Όπως έγραψε χθες το mononews, το όριο που μπαίνει στο ανεκτέλεστο των συγκεκριμένων εταιρειών αποτελεί διάκριση εις βάρος τους, καθώς δεν ισχύει το ίδιο για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες που κατέχουν τα ανώτατα πτυχία της έβδομης τάξης αλλά και για εταιρείες του εξωτερικού.
Πρόκειται, όπως αναφερόταν στη σχετική επιστολή, για δύο ρυθμίσεις που εφαρμόζονται μόνο από το εθνικό μας δίκαιο και είναι αντίθετες με την ευρωπαϊκή οδηγία 2014/24/ΕΕ, ενώ κατά της τακτικής αυτής έχουν τοποθετηθεί τόσο η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) όσο η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Η κατάσταση αυτή δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς και προβλήματα στη δημοπράτηση έργων λόγω προσφυγών που γίνονται για καθαρά τυπικούς λόγους.
Διαβάστε επίσης:
Δημόσια έργα: Αλλαγές στα κριτήρια συμμετοχής σε διαγωνισμούς ζητούν οι μικρομεσαίοι κατασκευαστές
SOS κατασκευαστών για τις καθυστερήσεις πληρωμών – Αναμονές έως και 8 μήνες
Σε αργό θάνατο οδηγούνται οι μικρομεσαίες κατασκευαστικές και εργοληπτικές επιχειρήσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα