H έκδοση Crosstar του Jazz συνδυάζει τον πολυμορφικό χαρακτήρα με κάποια εξωτερικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, που προσδίδουν μια περιπετειώδη διάσταση. Αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 1cm σε σχέση με την απλή έκδοση του Jazz, μεγαλύτεροι θόλοι με ενισχυμένα προστατευτικά, επιπλέον προστατευτικά χρωμίου στον εμπρός και στον πίσω προφυλακτήρα όπως και στο πλάι του αυτοκινήτου κάτω από τις πόρτες, κομψές ενσωματωμένες ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 16’’ σε μαύρο χρώμα, led φώτα εμπρός και πίσω, είναι μερικά από τα στοιχεία που ενισχύουν τη δυναμική του.
Tο υβριδικό εξηλεκτρισμένο σύνολο διαθέτει ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1,5 lt VTEC κινητήρα που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Συνδυαστική ισχύς 122 PS και ροπή 253Nm όπου σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT), κινούν με ευκολία και χωρίς περιορισμούς είτε εντός είτε εκτός πόλεως στα ταξίδια.
Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει μπαταρία η οποία φορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης μέσω ανάκτησης ενέργειας. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλές τιμές (4,8 lt/100km κατά την διάρκεια της δοκιμής μας).
Μπαίνοντας στο εσωτερικό γίνεται αντιληπτό πως σχεδιάστηκε με έμφαση στην άνεση, την πρακτικότητα και τη συνδεσιμότητα, καθιστώντας το αυτοκίνητο επιλογή για όσους επιζητούν διαδραστική οδηγική εμπειρία. Η ευρύχωρη καμπίνα για όλους τους επιβάτες, όπως και οι πολλοί και βολικοί αποθηκευτικοί χώροι είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά του μοντέλου που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Μπροστινά καθίσματα για άνετα και ξεκούραστα ταξίδια ενώ τα “magic seats” πίσω καθίσματα προσφέρουν τρομερή ευελιξία σε περίπτωση που χρειαστεί να φορτωθεί κάποιο ογκώδες αντικείμενο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει πληροφορίες σχετικά με την απόδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης, την οικονομία καυσίμου και άλλες σημαντικές πληροφορίες τις οποίες διαχειρίζεται ο οδηγός από το τιμόνι. Εύχρηστη και σύγχρονη οθόνη 9’’ στο κέντρο της κονσόλας με ασύρματη συνδεσιμότητα του κινητού (Apple Car play και Android auto).
Ισορροπημένη και άνετη η οδήγηση σε διάφορες συνθήκες με μια πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης συγκριτικά με το Jazz στην έκδοση Advance Sport. Δεν κουράζει σε καμία περίπτωση εντός πόλης ενώ σε διαδρομή με στροφές υπάρχουν κλίσεις σε μικρό βαθμό. Σε ήπιες συνθήκες εκτός δρόμου, καθώς μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, προσφέρει άνεση και ευελιξία δίνοντας την δυνατότητα να κινηθεί και σε πιο κακοτράχαλο δρόμο αν χρειαστεί.
Η κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση και μεταβλητή σχέση μετάδοσης συντελεί, προσφέροντας ακριβή αίσθηση του τιμονιού χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε δύναμη στις επιτόπου μανούβρες. Τα ηλεκτρονικά συστήματα που παρέχει το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας «Honda SENSING» προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του, ενώ παράλληλα μειώνουν τις πιθανότητες σύγκρουσης με άλλο αυτοκίνητο ή πεζό ή κάποιο εμπόδιο γενικότερα. Με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες μεταφέρονται ξεκούραστοι ενώ σε αυτό προφανώς συνεπικουρεί και το χαμηλό επίπεδο θορύβου λόγω καλής ηχομόνωσης.
Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά από τα συστήματα ασφαλείας: σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, πληροφόρηση τυφλού σημείου, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.. Το Jazz Crosstar εντός πόλης κινείται κυρίως ηλεκτρικά με την βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, η απουσία του θορύβου του κινητήρα εσωτερικής καύσης προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης.
Το Crosstar αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς λειτουργεί ως χρυσή τομή ανάμεσα ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο και ένα SUV. Διαθέτει θέση οδήγησης με απρόσκοπτη θέα περιμετρικά, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ διατηρεί τις ιδανικές διαστάσεις μήκους 4,1 m για άνετη κίνηση εντός πόλεως και για εύκολο παρκάρισμα. Εσωτερικά εστιάζει στην άνεση, στην πρακτικότητα, την προηγμένη τεχνολογία και στην ποιότητα των υλικών, ικανό να φιλοξενήσει και μια οικογένεια με τις αποσκευές της. Στους ανταγωνιστές του συγκαταλέγεται το Yaris Cross και το νέο Hyundai Kona hybrid, όπου κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Jazz Crosstar 1.5 i–MMD 122ps hybrid
Κυβισμός: 1.498 cc
Ισχύς: 122 PS
Ροπή: 253 Nm
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4105/ 1725 / 1556 mm
Μεταξόνιο: 2520 mm
Χώρος αποσκευών: 304 lt , 1205 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1248 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 31.700 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καταφθάνουν στη Θεσσαλονίκη τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
- Hilton: Επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των resorts της με νέα ξενοδοχεία σε κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου
- Χρυσοχοΐδης: Δίνουμε μάχη καθημερινά για τα ζητήματα της κοινωνικής αστυνόμευσης
- Goldman Sachs: Περιθώριο ανόδου 5% ως τις 1.475 μονάδες το Χρηματιστήριο