ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Έντονες αντιδράσεις των εταιρειών προμήθειας που κατήγγειλαν τη Φυσικό Αέριο στη ΡΑΑΕΥ για παραβίαση του ανταγωνισμού, έφερε το λανσάρισμα του τιμολογίου σταθερής χρέωσης της «Φυσικό Αέριο», οκτάμηνης διάρκειας με χρέωση 12,3 λεπτά/κιλοβατώρα.
Με επιχείρημα ότι συνιστά παραβίαση του ανταγωνισμού το να συγκρίνεται η τιμή σε ένα τιμολόγιο 8μηνης διάρκειας με ένα τιμολόγιο 12μηνης διάρκειας και ότι μετά τη ρύθμιση της αγοράς τιμολογίων σε 4 χρωματικές κατηγορίες, δεν μπορεί να δημιουργείται ένα τιμολόγιο που δεν εντάσσεται σε καμία, η ΡΑΑΕΥ ετοιμάζεται να καλέσει τη διοίκηση της Φυσικό Αέριο ζητώντας να προσαρμόσει το νέο τιμολόγιο ώστε να μπορεί να ενταχθεί στα κίτρινα τιμολόγια.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, σύμφωνα με τη ΡΑΑΕΥ δεν μπορεί να θεωρηθεί σταθερής χρέωσης, αφού ως σταθερή χρέωσης ορίζονται τα τιμολόγια 12μηνης διάρκειας, οπότε θα πρέπει να ενταχθεί στα κυμαινόμενα.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει, σύμφωνα με πηγές της Ρυθμιστικής Αρχής, εκτός από την 8μηνη περίοδο σταθερής χρέωσης, να έχει και μια περίοδο κυμαινόμενης διάρκειας για την οποία να προσδιορίσει τους όρους και να θεωρείται τελικά κυμαινόμενο.
Θεόδωρος Σκυλακάκης: Δεν πρόκειται να το εμποδίσουμε
Ο υπουργός Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, απαντώντας σε ερωτήσεις το mononews.gr σχολιάζει, ότι «Το τιμολόγιο της Φυσικό Αέριο δεν μπορεί να ενταχθεί στα μπλε γιατί δεν είναι 12μηνης διάρκειας και στη διάρκεια του έτους αλλάζει. Ουσιαστικά είναι μικτό τιμολόγιο και δεν μπορεί να καταταχθεί σε μια από τις κατηγορίες που υπάρχουν, αλλά δεν πρόκειται να το εμποδίσουμε».
Ουσιαστικά το τιμολόγιο 8μηνης διάρκειας είναι μια επιλογή προσιτή για τις εταιρείες, που μπορούν να βρουν στην προθεσμιακή αγορά ποσότητες για 6 ή 8 μήνες σε χαμηλές τιμές και δίνει στον καταναλωτή το πλεονέκτημα της σταθερά χαμηλής τιμής για τη διάρκεια που συμφωνείται.
«Ένας καταναλωτής μπορεί να κλείσει ένα τιμολόγιο για 8 μήνες και καθώς οι τιμές πέφτουν μετά να κλείσει ένα ακόμη χαμηλότερο για τους επόμενους και έτσι να είναι και εξασφαλισμένος με σταθερές τιμές και να πληρώσει λιγότερα από ένα 12μηνο τιμολόγιο. Μπορούμε να προσφέρουμε χαμηλότερες τιμές για 6μηνο ή 8μηνο γιατί υπάρχει ορατότητα και οι τιμές στην προθεσμιακή είναι χαμηλότερες από ότι στο 12μηνο. Αλλά επιτρέπεται;», αναφέρει πηγή από την αγορά προμήθειας.
Μετά τη ρύθμιση με τις κατηγορίες τιμολογίων δεν είναι ξεκάθαρο αν το νέο πλαίσιο που θέσπισε η ΡΑΕΕΥ με τα τέσσερα χρώματα μπλε, κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί, «επιτρέπει» να προσφέρεται ένα τιμολόγιο που δεν μπορεί να… καταταχθεί σε μια από αυτές.
Η Φυσικό Αέριο επέλεξε να το τολμήσει και να προσφέρει ένα τιμολόγιο, που δεν είχε προβλέψει η ΡΑΑΕΥ, αλλά που είναι σύμφωνο με τον Κώδικα Προμήθειας.
Αν τελικά αποδειχθεί ότι μπορεί να το κάνει, θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες ανοίγοντας μια νέα κατηγορία… αυτή που δεν θα έχει χρώμα…
Φυσικό Αέριο: Η πρόταση μας φέρνει χαμηλές τιμές για τον καταναλωτή και αυξάνει τον ανταγωνισμό
Η διοίκηση της Φυσικό Αέριο, βασιζόμενη στον Κώδικα Προμήθειας τόλμησε ένα 8μηνο σταθερό τιμολόγιο δημιουργώντας νέα δεδομένα.
Μιλώντας στο mononews.gr, η διοίκηση της εταιρείας, εξήγησε πώς το 8μηνο τιμολόγιο εξυπηρετεί τον καταναλωτή, συμβάλλει στη μείωση των τιμών και κυρίως είναι απόλυτα σύμφωνο με τον Κώδικα Προμήθειας.
«Η ΡΑΑΕΥ μας ζητάει να χρησιμοποιούμε το χρωματικό κώδικα σύμφωνα με τους ορισμούς της ΡΑΑΕΥ. Για τη ΡΑΑΕΥ αν ένα προϊόν προσφέρει σταθερή χρέωση για λιγότερο από 12 μήνες, για 11 μήνες για παράδειγμα, δεν είναι μπλε. Στην πράξη όμως είναι ένα προϊόν που προσφέρει σταθερή χρέωση για 11 μήνες.
Οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται για το χρώμα ενός προϊόντος αλλά για τους όρους που προσφέρει και αν τους συμφέρει η εμπορική πρόταση. Το δικό μας προϊόν δεν μπορεί να ενταχθεί σε κανένα χρώμα, αφού δεν είναι μπλε γιατί δεν είναι 12μηνης διάρκειας, δεν είναι πράσινο, δεν είναι πορτοκαλί και δεν είναι κίτρινο γιατί δεν είναι κυμαινόμενο, όμως μπορεί να κυκλοφορεί γιατί είναι σύμφωνο με τον Κώδικα Προμήθειας.
Πληρεί όλες τις αρχές του Κώδικα Προμήθειας, διαφάνειας των όρων, διάρκειας συμφωνημένης με τον πελάτη και κατ’ελάχιστο για 6 μήνες έχει σταθερούς όρους. Αυτοί είναι οι Όροι του Κώδικα Προμήθειας και τους πληρούμε όλους. Το συγκεκριμένο τιμολόγιο συμμορφώνεται απόλυτα με τον Κώδικα Προμήθειας, που είναι η Βίβλος για τη λειτουργία της αγοράς και με βάση αυτόν μπορεί να προσφέρεται».
Σημειώνεται ότι το άρθρο 29 του Κώδικα Προμήθειας αναφέρει ότι «η διάρκεια της Σύμβασης Προμήθειας ορίζεται σε ένα έτος εκτός αν ο πελάτης συναινεί στη σύναψη Σύμβασης Προμήθειας για μικρότερο χρονικό διάστημα».
Σε σχέση με τις ενστάσεις της ΡΑΑΕΥ για το προϊόν, από την εταιρεία Φυσικό Αέριο τονίζεται:
«Δεν έχουμε λάβει ακόμη κλήση από τη ΡΑΑΕΥ. Αν κληθούμε η ΡΑΑΕΥ, θα θέσει τα θέματα που ζητά να αλλάξουν και εμείς είτε θα συμμορφωθούμε είτε αν διαφωνούμε και μας επιβληθεί κάποια ποινή θα προσφύγουμε στη δικαιοσύνη. Και επιπλέον υπάρχει το Ενωσιακό Δίκαιο που επιτρέπει, τηρώντας τους παραπάνω όρους διαφάνειας και σταθερότητας όρων, να προσφέρεται στην αγορά αλλά και εφόσον υπάρχει προαγορασμένη ποσότητα μπορεί να έχει ρήτρα αποχώρησης. Ρήτρα αποχώρησης μπορούν να έχουν τα σταθερά προϊόντα επειδή έχουν κόστη προθεσμιακών προϊόντων».
Εξηγώντας τους λόγους που η Φυσικό Αέριο επέλεξε 8μηνη διάρκεια, η διοίκηση της εταιρεία αναφέρει:
«Εμείς βρήκαμε ευκαιρίες σε προθεσμιακά προϊόντα και αγοράσαμε τις ποσότητες και γι αυτό μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε αυτή την τιμή σταθερά για 8 μήνες. Βάλαμε σαν όριο το τέλος Ιανουαρίου γιατί υπολογίσαμε ότι μέχρι τότε θα πουληθεί όλη η ποσότητα που προαγαράσαμε. Υπολογίσαμε ότι θα πουλήσουμε 12-15.000 συμβόλαια και μέχρι σήμερα Τρίτη, έχουμε πουλήσει το 1/4 από αυτή την ποσότητα. Αυτή η ποσότητα θα εξαντληθεί. Όμως καθώς οι τιμές είναι πτωτικές θα πέσουν οι τιμές στα προθεσμιακά και θα προσφέρουμε ακόμη καλύτερα προϊόντα στο μέλλον».
«Από 1/1 έχουμε επανέλθει στην κανονικότητα και έχει ανοίξει ο ανταγωνισμός, που βελτιώνει τις τιμές και τις υπηρεσίες και ο μόνος κερδισμένος είναι ο καταναλωτής. Για μας το σημαντικό είναι ότι μπορέσαμε να προσφέρουμε στον καταναλωτή ένα τιμολόγιο που σήμερα είναι η καλύτερη επιλογή και με αυτό κάνουμε καλό στον ανταγωνισμό και την αγορά. Και αν στόχος της ΡΑΕΕΥ είναι να εξασφαλίζει τις χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή, θα έπρεπε να χειροκροτεί προσπάθειες μείωσης των τιμών και βελτίωσης των όρων στους καταναλωτές» σημειώνεται από την εταιρεία.
Διαβάστε επίσης:
Σκυλακάκης: Το κόστος για το Κλίμα απαιτεί ευρωπαϊκή αλληλεγγύη
Σκυλακάκης: Η δυνατότητα αλλαγής τιμολογίου ρεύματος υπάρχει ανά πάσα στιγμή