array(0) {
}
        
    
Menu
0.17%
Τζίρος: 7.95 εκατ.

UniCredit: Αυξάνει σε 28% το ποσοστό της στην Commerzbank – Προχωρά το φιλόδοξο σχέδιο του Orcel

            
The Wiseman

H Mytilineos και τα 44 ευρώ, ο περίεργος διαγωνισμός με τις κάμερες, ο Κουρέτας του ΜΕΤΡΟ και το δημόσιο χρήμα, η arrogant κ. Καίτη στο εδώλιο και οι αλλαγές στην Allianz

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 10.01.2024
Ποιος CEO αποχωρεί, το mea cupla της Jefferies στην Alpha Bank, ο ισχυρός εφοπλιστής και η ΓΕΚ, γιατί πλήρωσε η ΑΒΑΞ 60.000 λίρες για ένα report, ποιο deal χρηματοδοτεί η Πειραιώς και ένα hot quiz
ΕΠΟΜΕΝΟ • 12.01.2024
Ο Παππάς, ο Κούστας και το εφοπλιστικό story, ποιος χάλασε τη νέα φιέστα της Γιάννας Αγγελοπούλου, επιβραβεύει τα στελέχη της η Alpha Bank και η συμβουλή του Στουρνάρα στην κόντρα JPMorgan – Kαρώνη

ΔΕΗ και Πειραιώς: Έχουν τις μεγάλες ειδήσεις

Αγαπητοί αναγνώστες, χθες οι μετοχές της CENER, CENER 0% 9,94 της Performance, ΠΕΡΦ 0,72% 6,97 της ΔΕΗ και της Σαράντης ΣΑΡ 0,52% 11,50 έκαναν πάλι νέο ρεκόρ.

Είναι γεγονός ότι ο Ιανουάριος θα είναι ο μήνας της ΔΕΗ, καθώς η μετοχή ήδη έχει κερδίσει 10,22% σε μόλις 7 συνεδριάσεις.

Μια άλλη μετοχή που σας έχω πει ότι πρωταγωνιστεί είναι η Πειραιώς, που από τις αρχές της χρόνιας έχει αποδώσει 7,75%.

Στάσσης και Μεγάλου έχουν μπροστά τους δυο μεγάλα γεγονότα.

Το αφεντικό της ΔΕΗ, ο έμπειρος και ικανός Γιώργος Στάσσης, στα μέσα του μήνα, στο Λονδίνο, θα παρουσιάσει στο Investor Day όλα τα νέα δεδομένα για τον όμιλο που διοικεί.

Μη ξεχνάμε ότι ο Στάσσης έχει την απόλυτη εμπιστοσύνη των δύο μετόχων του, που είναι το Ελληνικό Δημόσιο (34,12%) και το CVC (10%).

Επιπρόσθετα και το Hellikon παραμένει «πιστός» μέτοχος με ποσοστό 6,97%.

Ο ισχυρός τραπεζίτης Χρήστος Μεγάλου, το αργότερο έως τα τέλη Φεβρουαρίου, θα έχει παρουσιάσει τα μεγέθη της Πειραιώς και από εκεί και έπειτα είναι ανοικτός ο δρόμος για το placement πακέτου μετοχών της τράπεζας.

Το πακέτο εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 12 και 17%.

Δηλαδή πρακτικά το Δημόσιο θα διατηρήσει μεταξύ 10 και 15%.

Με πιο πιθανόν το 10%.

 

Το ράλι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η D-Day

Ο wiseman  από χθες σας είχε επισημάνει μια επιπλέον μετοχή.

Αυτή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ 0,80% 17,68

Χθες, έκανε μικρό ράλι και έκλεισε με κέρδη 2% στα 13,98 ευρώ, ενώ από τις αρχές της χρονιάς έχει κερδίσει 6,23%.

Ο όγκος συναλλαγών ήταν 248.000 τεμάχια.

Εσείς απλά κρατήστε μια ημερομηνία που θα την χαρακτήριζα «D Day».

Την 15η Ιανουαρίου.

Ή, για να μην είμαι τόσο απόλυτος, το πενθήμερο μεταξύ 15ης Ιανουαρίου και 20ης Ιανουαρίου.

 

Η Goldman Sachs, η Mytilineos, η Γερμανία και ο στόχος των 44 ευρώ

Φίλοι αναγνώστες, η Goldman Sachs πριν από μερικές ημέρες έβγαλε ένα report για τα μέταλλα και επικεντρώνεται κυρίως στην πρόσφατη άνοδο του αλουμινίου.

Συγκεκριμένα τονίζει ότι την έπιασε εξαπίνης η πρόσφατη άνοδος στα επίπεδα των $2.200/t.

Ο λόγος για την απρόσμενη άνοδο της τιμής του αλουμινίου κατά την Goldman Sachs είναι οι φήμες ότι οι ΗΠΑ μπορεί να βάλουν κυρώσεις στο ρωσικό αλουμίνιο.

Μετά την κίνηση της βρετανικής κυβέρνησης να βάλει κυρώσεις στο ρωσικό αλουμίνιο, η αγορά πιστεύει ότι θα ακολουθήσουν και οι ΗΠΑ.

Όμως, πιο σημαντικός λόγος για την πρόσφατη άνοδο της τιμής του αλουμινίου κατά την Goldman Sachs είναι ότι ανέβηκε η τιμή της αλουμίνας στην Κίνα.

Έτσι, η Goldman Sachs βλέπει να υπάρχει παγκόσμιο έλλειμα αλουμινίου για το 2024, της τάξης των 1,2 Mt από 634 Kt τo 2023.

Η Goldman Sachs εκτιμά ότι σε 3 μήνες η τιμή του αλουμινίου θα βρίσκεται στα $3.200/t, σε 6 μήνες στα $2.400/t και σε 12 μήνες στα $2.600/t.

Συγχρόνως, η Goldman Sachs, με προχθεσινό της note από το συνέδριο που έγινε στο Μαϊάμι για τις ενεργειακές εταιρείες, τονίζει ότι στην Ευρώπη βλέπει πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων στη Γερμανία και στη Γαλλία.

Συγχρόνως μας τονίζει ότι αυτή τη στιγμή οι τιμές στα modules είναι κάτω του κόστους λόγω του dumping που κάνουν οι Κινέζοι που αυτό σημαίνει ότι όσοι κατασκευαστές φωτοβολταϊκών πάρκων έχουν ρευστότητα και μπορούν να αγοράσουν σε πολύ χαμηλές τιμές.

Αυτή είναι τεράστια ευκαιρία, η οποία σύντομα θα πάψει να υπάρχει.

Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν, φίλοι αναγνώστες, αυτές οι εκτιμήσεις της Goldman Sachs για αλουμίνιο και για τα φωτοβολταϊκά πάνελ είναι εξαιρετικά νέα για τη Mytilineos.

Η Mytilineos, με πολύ χαμηλό κόστος ενέργειας και με την πρόβλεψη της Goldman Sachs για τις τιμές του αλουμινίου, θα συνεχίσει με την μονάδα αλουμινίου της να είναι μια μηχανή παραγωγής μετρητών.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Wiseman, οι κύριοι Μυτιληναίος και Νίκος Παπαπέτρου κοιτάνε πώς μπορεί η ΜΕΤΚΑ να μπει στην αγορά της Γερμανίας.

Ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος παίρνει τα μετρητά από το αλουμίνιο και τα διοχετεύει στο unit του κ. Παπαπέτρου, στην κατασκευή δηλαδή φωτοβολταϊκών πάρκων παγκοσμίως.

Το «χαρτί» είναι έτοιμο να περάσει την κορυφή των 38,30€ με στόχο τα 44€.

Η Goldman Sachs δίνει την ορατότητα που χρειάζεται η επενδυτική κοινότητα για να ωθήσει τη Mytilineos σε υψηλότερη αποτίμηση.

 

Η Morgan Stanley και η Aegean

Από την άλλη πλευρά, η Morgan Stanley, με report της που βγήκε στις 8 Ιανουαρίου για τις αμερικάνικες αεροπορικές, τονίζει ότι αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι διαχειριστές κεφαλαίων είναι «underweight» στον κλάδο.

Επειδή όμως πιστεύει ότι το Brent θα παίζει γύρω στα $80/bl όλο το 2024 και βλέπει το 2025 οι τιμές του Brent να πηγαίνουν προς τα $70/bl, αυτό σημαίνει ότι η τιμή του jet fuel θα μπορεί κάλλιστα να είναι στα $2,5/gal.

Με αυτή την παραδοχή προτιμάει τις αμερικάνικες αεροπορικές με εξωστρέφεια, οι οποίες έχουν premium προϊόν και έτσι έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Για να καταλάβετε, για την Southwest Airlines δίνει τιμή στόχο τα $40 με βάση το μοντέλο προεξόφλησης ταμειακών ροών, χρησιμοποιώντας για WACC 7% και για perpetual growth rate 2%.

Στην τιμή στόχο των $40 με βάση τα κέρδη του 2024, η Southwest Airlines θα παίζει με ένα P/E 2024 = 19.

Αυτό όμως που ενδιαφέρει πάρα πολύ την επενδυτική κοινότητα είναι το report που έβγαλε η Morgan Stanley προχθές για την Ryanair.

Η Morgan Stanley αυξάνει την τιμή στόχο για την Ryanair από 25€ σε 26€ έχοντας σύσταση «overweight» και έχοντάς την σαν «top pick».

Το μεγάλο μυστικό του report είναι ότι λόγω των προβλημάτων και της Airbus, αλλά και της Boeing, δεν θα υπάρχουν αεροπλάνα, με αποτέλεσμα να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα τιμών οι τιμές των εισιτηρίων.

Έτσι, για το 2024, η Morgan Stanley εκτιμά ότι η Ryanair θα έχει έναν κύκλο εργασιών της τάξης των 13,29 δισ. ευρώ, EBITDA της τάξης των 3,208 δισ. ευρώ και καθαρό ταμείο +1,291 δισ. ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι στην τιμή στόχο των 26€ παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 8,83.

Σήμερα, στα 18,35€ η Ryanair παίζει με ένα EV/EBITDA 2024e = 6,12 και με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 1,9%.

Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν φίλοι αναγνώστες, η Morgan Stanley με βάση τα report της για την Southwest Airlines και για την Ryanair, μας δείχνει τον δρόμο για την αποτίμηση της Aegean.

Πριν μερικές ημέρες, ο αναλυτής της Εθνικής μας έδειξε ότι η Aegean θα έχει το υψηλότερο EBITDA από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές.

Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτό είναι τεράστιο επίτευγμα της διοίκησης της Aegean.

Η Ryanair παίζει τώρα με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 6,2 γιατί έχει διαχρονικά το υψηλότερο περιθώριο EBITDA και EBIT από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές.

Επειδή φίλοι αναγνώστες η Aegean θα έχει το υψηλότερο περιθώριο EBITDA από όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές σύμφωνα με κορυφαίο διαχειριστή από το City του Λονδίνου, δικαιούται και ΠΡΕΠΕΙ να παίζει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 6,5.

Αυτό σημαίνει, μια τιμή στόχος στα 22,85€.

Για να σας φρεσκάρουμε τη μνήμη, η Ryanair στα 18,35€ παίζει με ένα EV/EBITDA 2024e = 6,2 και θα έχει μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 1,9%.

Ενώ η Aegean στα 11,82€ που έκλεισε χθες, παίζει με μια προσδοκώμενη μερισματική απόδοση της τάξης του 4,2%.

Όπως αντιλαμβάνεστε, είναι θέμα χρόνου και μόνο, η ξένη επενδυτική κοινότητα να αντιληφθεί πόσο βαθιά υποτιμημένη είναι η Aegean.

Στα 11,82€, τα χαρτιά της Aegean αλλάζουν χέρια με ένα προβλεπόμενο EV/EBITDA 2024e = 3,825.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι θέμα χρόνου και μόνο η Aegean να παίξει με ένα προσδοκώμενο EV/EBITDA 2024e = 6,5.

Δηλαδή, η τιμή στόχος να είναι στα 22,85€.

Απλώς θέλει υπομονή και επιμονή.

Η Goldman Sachs δίνει την καύσιμη ύλη για περαιτέρω άνοδο της τιμής της Mytilineos και η Morgan Stanley αναδεικνύει πόσο βαθιά υποτιμημένη είναι η μετοχή της Aegean.

 

Στο εδώλιο πάλι: Τα χαμόγελα της κ. Καίτης με τα κλεμμένα

Μπορεί ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος με τη σύζυγό του, Καίτη, και τον γιο τους, Τζώρτζη, να έκαναν γιορτές χωρίς πολλές δικαστικές σκοτούρες, όμως η ώρα να ξανακαθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου ήλθε.

Έτσι, χθες, η οικογένεια Κουτσολιούτσου πήγε στο δικαστήριο αφού η δίκη ξεκίνησε μετά την περιπέτεια με τις απανωτές αποχές των δικηγόρων.

Όμως, φαίνεται ότι τώρα τίποτε δεν μπορεί να σταματήσει τη διαδικασία κι επιτέλους κάποια στιγμή θα έχουμε πρωτόδικη απόφαση.

Το mononews ήταν εκεί για να παρακολουθήσει τη δίκη και να σας μεταφέρει το κλίμα και όσα έγιναν την πρώτη ημέρα σε εκτενές ρεπορτάζ.

Πάντως, οι Κουτσολιούτσοι μια χαρά άνετοι ήταν.

Χαμογελαστοί, ήσυχοι, άκουγαν τον μάρτυρα που κατέθετε, δεν αντέδρασαν όταν τους «χρέωσε» τις τεράστιες οικονομικές ατασθαλίες στους ισολογισμούς της Folli Follie.

Μόνο ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος θέλησε κάποια στιγμή να πάρει τον λόγο και να κάνει ερώτηση, αλλά το δικαστήριο τον έκοψε λέγοντάς τους ότι μπορεί να επανέλθει αν δεν καλυφθεί από τις απαντήσεις του μάρτυρα.

Η κυρία Καίτη, η άλλοτε σιδηρά κυρία της αλυσίδας, η οποία κάποτε περπατούσε με τη σιγουριά των «κλεμμένων εκατομμυρίων» και σχεδόν δεν μιλούσε σε κανένα, επέλεξε να καθίσει πιο πίσω από τους άλλους, ενώ ο «πατριάρχης» Δημήτρης Κουτσολιούτσος, ο οποίος χαίρει άκρας υγείας, μοιράστηκε το εδώλιο με τον γιο του.

Τίποτε βέβαια δεν θύμιζε τα «πάρτι» της χλιδής που έκαναν οι Κουτσολιούτσοι με τα λεφτά των άλλων…

Η στήλη θα το παρακολουθεί και θα σας ενημερώνει για όλες τις δικαστικές εξελίξεις.

  

Επιμένει «ελληνικά» ο Ισραηλινός Meni Weitzman

«Επιμένει ελληνικά» ο Ισραηλινός μεγαλοεπενδυτής της Brown Hotels, Meni Weitzman, καθώς επανήλθε στη διοίκηση της κυπριακής EASTMED REAL ESTATE ως Διευθύνων Σύμβουλος.

Η εταιρεία είχε καταχωρηθεί στο ΓΕΜΗ από τον Οκτώβριο του 2020 και το μετοχικό της κεφάλαιο είχε ανέλθει στα 250.000 ευρώ, ενώ είχε προέλθει από την κυπριακή WHG REAL ESTATE LIMITED.

Η εταιρεία, της οποίας ηγείται ο  Meni Weitzman, είχε τεθεί σε αναστολή καταχώρησης από τον περασμένο Ιούλιο, αλλά έγινε άρση της τον Σεπτέμβριο του 2023 και καταγράφει για τη χρήση του 2021 ζημιές 85 χιλιάδων ευρώ.

Όσον αφορά τον Meni Weitzman, o οποίος είναι και το μοναδικό μέλος του ΔΣ της EASTMED, είναι ο μεγαλοεπενδυτής της Brown Hotels, η οποία είχε προχωρήσει σε ένα μπαράζ επενδύσεων σε ξενοδοχειακές μονάδες στη χώρας μας.

Μάλιστα, η εταιρεία είχε στο χαρτοφυλάκιό της 11 ακίνητα με ξενοδοχεία στην Ομόνοια, τη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη και το Λουτράκι, το οποίο είχαν χαρακτηρίσει ως Μύκονο της Κορινθίας.

Ωστόσο, όπως είχε γράψει στις αρχές του περασμένου έτους το mononews, οι επενδυτές της Brown Hotels, δηλαδή ο Meni Weitzman αλλά και οι γιοι του Nir και Tamir, αποφάσισαν να αποεπενδύσουν από τη χώρα μας, καθώς υπήρξε ρήξη μεταξύ των μετόχων της αλυσίδας των ξενοδοχείων με έδρα το Τελ Αβίβ, εξέλιξη η οποία όμως δεν προχώρησε.

 

Υπουργείο ΠΡΟΠΟ: Διαγωνισμός για τις κάμερες

Ήταν Οκτώβριος του 2022, όταν το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εξέδωσε διαγωνισμό, ο οποίος αφορούσε έργο για την προμήθεια καμερών για τη λήψη και καταγραφή ήχου και εικόνας.

Κάμερες τις οποίες θα έφεραν πάνω τους οι αστυνομικοί για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων.

Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε τότε είχε προϋπολογισμό 9 εκατ. ευρώ και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είχε καλέσει την Vodafone να εκδηλώσει προσφορά για να πάρει το έργο.

Ο διαγωνισμός αυτός δεν προχώρησε ποτέ.

Ωστόσο, όπως μαθαίνω, πριν από περίπου 20 ημέρες και συγκεκριμένα στις 23/12/2023, το υπουργείο προκήρυξε εκ νέου τον διαγωνισμό με ορισμένες… διαφοροποιήσεις.

Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός από 9 εκατ. ευρώ, εκτοξεύτηκε στα 13,5 εκατ. ευρώ, ενώ η αναθέτουσα αρχή διατηρεί δικαίωμα παράτασης 3 ετών για συντήρηση, ύψους 4,05 εκατ. ευρώ.

Γι’ αυτόν τον διαγωνισμό μαθαίνω ότι ενδιαφέρονται πολλά «λαμόγια» και μη.

Γι’ αυτό, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, προσοχή!

 

Αllianz: Γιατί οι Γερμανοί αντικατέστησαν τον Γεωργακόπουλο – Επιβεβαίωση  του Wiseman

Σας ενημέρωσα, χθες, για τη φημολογούμενη αποχώρηση του Χρήστου Γεωργακόπουλου από την Αllianz.

Ο εξελίξεις μας επιβεβαίωσαν, διότι έγινε γνωστή όχι μόνον η αποχώρηση του, αλλά και ότι αναλαμβάνει νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ο Βασίλης Χρηστίδης, έμπειρο στέλεχος του ασφαλιστικού κλάδου, που προέρχεται μέσα από τον γερμανικό όμιλο.

Γιατί όμως αποφάσισαν τώρα οι Γερμανοί της Allianz να προχωρήσουν σε αυτή τη κίνηση-έκπληξη, έναν μόλις χρόνο μετά από τότε που ανέλαβε επισήμως ο κ. Γεωργακόπουλος;

Oι πληροφορίες που συνέλλεξα αναφέρουν για τεταμένο κλίμα στο εσωτερικό της εταιρείας, με αφορμή τα bonus.

Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη στο εξωτερικό όταν ο μέτοχος πουλάει την ΕΤΑΙΡΕΙΑ του είναι κάτι σαν άτυπος θεσμός (εάν θέλει φυσικά) να μοιράζει bonus στους στενούς του συνεργάτες.

Όπως μαθαίνω, ο κ. Γεωργακόπουλος δεν μοίρασε σε όλους του συνεργάτες του bonus μετά το πολύκροτο deal με την Allianz, παρά μόνο στους δύο έμπιστους συνεργάτες του, Νίκο Χαλκιόπουλο (Chief Insurance Officer) και Στέφανο Βερζοβίτη (Chief Operations Officer). Μιλάμε για bonus αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και για τους δυο μαζί.

Η απόφαση αυτή έφερε μεγάλη οργή και αντιδράσεις στα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, καθώς θεωρούν τους εαυτούς τους αδικημένους.

Όπως μου λένε, αυτή η τεταμένη κατάσταση που επικρατεί έφτασε στα αυτιά των Γερμανών, γεγονός που μεταξύ άλλων τους οδήγησε να πάρουν αποφάσεις και να επισπεύσουν τις διαδικασίες.

Βέβαια, η ηλικία του αποχωρήσαντος CEO από μόνη της θα μπορούσε να δικαιολογήσει την απόφαση για αντικατάσταση του, καθώς ο ευσταλής Χρήστος Γεωργακόπουλος διανύει πλέον το 82ο έτος της ηλικίας του.

Μάλιστα, ο ίδιος φέρεται να λέει σε ανθρώπους του κοντινού του περιβάλλοντος ότι, «μετά από τόσα χρόνια στον κλάδο, πλέον έχει κουραστεί».

Να σας θυμίσω, ότι  το 2022 η Allianz εξαγόρασε την Ευρωπαϊκή Πίστη έναντι 207 εκατ. ευρώ, με τον κ. Γεωργακόπουλο να λαμβάνει περί τα 56 εκατ. ευρώ.

 

Νίκος Κουρέτας: O manager που διαχειρίζεται σωστά το κρατικό χρήμα

Χθες σας ενημέρωσα ότι η θητεία του Νίκου Κουρέτα ως Διευθύνοντος Συμβούλου στην Ελληνικό Μετρό λήγει στα τέλη του έτους.

Χωρίς να προδικάζω τις εξελίξεις, εξ όσων πληροφορούμαι, στην κυβέρνηση και στο Μέγαρο Μαξίμου, είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα όσα έχει πράξει μέχρις στιγμής.

Ο λόγος, σύμφωνα με τα όσα είναι σε θέση να γνωρίζει ο Wiseman, είναι το γεγονός ότι διαχειρίζεται σωστά το δημόσιο χρήμα και τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Μάλιστα, αρκετοί είναι αυτοί που τον χαρακτηρίζουν ως άτεγκτο τον ισχυρό άνδρα, καθώς δεν φαίνεται να κάμπτεται από συνήθεις πιέσεις που ασκούνται από ποικιλώνυμα επιχειρηματικά και πολιτικά κέντρα.

Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη, ο Νίκος Κουρέτας, ανέλαβε επικεφαλής της τότε Αττικό Μετρό Α.Ε.

Τον Αύγουστο του 2019 στο πλευρό του είχε τον Νίκο Ταχιάο, ο οποίος από το περασμένο καλοκαίρι έχει οριστεί ως υφυπουργός Υποδομών.

Τόσο μαζί με το Νίκο Ταχιάο όσο και μόνος του, ο επικεφαλής της Ελληνικό Μετρό δε χαρίζει ούτε ευρώ στους κατασκευαστές που ζητούν διαρκώς αποζημιώσεις λόγω καθυστερήσεων.

Εκτός, όμως, από το «κόψιμο» των αποζημιώσεων, ο Νίκος Κουρέτας, όπως θα έχετε ήδη διαβάσει στη στήλη, εξετάζει σχολαστικά και τις πληρωμές των εργολάβων για έργα που αφορούν τα μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το διαρκές «τσεκούρωμα» που πέφτει στην ΕΡΕΤΒΟ, η οποία έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.

Βέβαια, όταν μιλάμε για τη Γραμμή 4 δε μπορούμε να παραβλέψουμε και τη σημαντική μείωση του ποσού που είχε ζητήσει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom, η οποία κατασκευάζει τη Γραμμή 4.

Οι τακτικοί αναγνώστες του Wiseman, θα θυμάστε ότι η κοινοπραξία είχε ζητήσει πριν από μερικές εβδομάδες να πληρωθεί το ποσό των  9,3 εκατ. ευρώ για τα έργα στη Γραμμή 4.

Ωστόσο, ο Νίκος Κουρέτας, αφού εξέτασε σχολαστικά την πορεία των εργασιών, είχε δώσει το «πράσινο φως» για την πληρωμή μόλις 5,1 εκατ. ευρώ, μειώνοντας το αίτημα των κατασκευαστών κατά 45%.

 

Σταϊκούρας: Οι μπίζνες των υπηρεσιακών με τους «φάρους»…

Δεν έφταναν τα μύρια προβλήματα που είχε ο Χρήστος Σταϊκούρας στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προστέθηκε άνευ λόγου (ή μήπως υπάρχει σοβαρός λόγος;) και το θέμα με τα… τριγωνάκια που χρησιμοποιούμε όταν ακινητοποιηθεί ένα όχημα, για να προειδοποιήσουμε τους άλλους εποχούμενους και να αποφύγουμε πιθανές συγκρούσεις.

Στα καλά καθούμενα λοιπόν, και ενώ όλοι τραγουδούσαν «τρίγωνα-κάλαντα» τις άγιες ημέρες των εορτών, κάποιος υπηρεσιακός εισηγήθηκε να καταργηθούν τα τριγωνάκια και να αντικατασταθούν υποχρεωτικά από «φάρους» που θα τοποθετούνται στην οροφή των οχημάτων «για καλύτερη ορατότητα», όπως είπε ο υπηρεσιακός.

Προσέξτε τώρα: υποχρεωτικοί φάροι για όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα με ελληνικές πινακίδες, δηλαδή πάνω-κάτω 7.500.000 φάροι!

Άνευ προηγουμένου μπίζνα για όποιον έχει ήδη προμηθευτεί μεγάλες ποσότητες από το συγκεκριμένο υλικό.

Το γεγονός ότι θα μπερδεύουμε τα Ι.Χ. με περιπολικά και νοσοκομειακά δεν απασχολεί τον περισπούδαστο υπηρεσιακό, προφανώς.

Ο κάθε φάρος κοστίζει σήμερα από 20 έως 400 ευρώ και φυσικά μία πιθανή υποχρεωτική ρύθμιση θα εκτόξευε τις τιμές κατακόρυφα.

Ενώ λοιπόν όλοι οι λογικοί άνθρωποι περίμεναν… γέλια ακράτητα και απόρριψη της εισήγησης μετά πολλών επαίνων, ορισμένοι εκεί στο Υπουργείο θυμήθηκαν ότι έχουν σημειωθεί περιστατικά στην άσφαλτο λόγω τοποθέτησης τριγώνου, όχι στην Ελλάδα αλλά στην Ισπανία!

Μάλιστα, λένε ότι οι Ισπανοί θα καθιερώσουν τον προειδοποιητικό φάρο προδιαγραφών V16, ο οποίος θα τοποθετείται στην οροφή των ισπανικών οχημάτων από το 2026.

Άρα πρέπει να το κάνουμε και στην Ελλάδα και μάλιστα γρηγορότερα από τους Ισπανούς, πρόσθεσαν οι «φωστήρες» του υπουργείου.

 

…και σε ποιους «τα χώνει» ο υπουργός

Όλα αυτά έγιναν αντιληπτά από τον κ. Σταϊκούρα και το θέμα (σ.σ. το παιχνιδάκι με πολλά κέρδη δηλαδή, διότι περί αυτού πρόκειται) τελείωσε.

Για το σκηνικό, άνθρωποι περί τον Σταϊκούρα κατονομάζουν δύο πρόσωπα: ο ένας είναι πλέον εκτός πολιτικής εδώ και χρόνια και θα σας τον αποκαλύψω.

Είναι ο Στέφανος Μάνος, που τελευταία ξεσπαθώνει εναντίον Σταϊκούρα για πολλούς λόγους.

Το κάνει μάλιστα με νεανικό σφρίγος, παρόλο που 90αρίζει φέτος.

Φαίνεται πως από κάπου αντλεί δυνάμεις, βιολογικές και… άλλες, ζωή να έχει ο άνθρωπος.

Ο άλλος είναι εντός πολιτικής, ενεργός, γνώστης και δραστήριος.

Δεν θα τον κατονομάσω ευθέως για να μην ρίξω λάδι στη φωτιά και τους δω να συμπλέκονται με τον Υπουργό, μεταφορικά ή κυριολεκτικά.

Δεν θέλει όμως πολλή σκέψη για να καταλάβετε ποιος είναι, ως ευφυείς και καλά πληροφορημένοι αναγνώστες του wiseman και του mononews.gr που είστε…

 

Μανουσάκης – Κιντλ: Μία συνάντηση με νόημα

Συνάντηση και μακρά συνομιλία με τον νέο Γερμανό Πρέσβη στη χώρα μας, Αντρέας Κιντλ, είχε το «αφεντικό» του ΑΔΜΗΕ, ο πολυκύμαντος «φίλος» της στήλης κ. Μάνος Μανουσάκης.

Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ηλεκτρική διασύνδεση με καλώδιο Ελλάδας – Γερμανίας που έχει πομποδώς ονομαστεί Green Aegean, δηλαδή «Πράσινο Αιγαίο».

Θυμίζω πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Βερολίνο κατά τη συνάντησή του με τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς, τον περασμένο Νοέμβριο, είχε θέσει το θέμα με τον πιο έντονο τρόπο, αναφερόμενος στη σημασία του ως «βήμα πλήρους απεξάρτησης από τη ρωσική ενέργεια και βήμα πράσινης ανάπτυξης μέσω ΑΠΕ».

Ο κ. Σoλτς τότε απέφυγε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο, γεγονός που είχε εκληφθεί ως έμμεση πλην σαφής απόρριψη της πρότασης.

Ο wiseman σας πληροφορεί ευσεβάστως πως το κλίμα άλλαξε άρδην, με… υπερ-Ατλαντική παρέμβαση, αφού οι Αμερικανοί επιθυμούν διακαώς το νέο κάθετο διάδρομο Ελλάδας-Γερμανίας.

Υπάρχει συνεπώς η αισιοδοξία ότι το  2024, με την παρότρυνση της Ουάσινγκτον, θα πουν το μεγάλο «ναι» οι Γερμανοί και θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός του έργου.

Η συνάντηση  Αντρέας Κιντλ – Μανουσάκη ακριβώς αυτό το νόημα είχε.

Λίαν προσεχώς περισσότερα…

 

Αποποίηση ΕυθύνηςΤο περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

UniCredit: Αυξάνει σε 28% το ποσοστό της στην Commerzbank – Προχωρά το φιλόδοξο σχέδιο του Orcel
Βουλή: Κατατέθηκαν οι ρυθμίσεις για τις τράπεζες – Αναλυτικά οι τροπολογίες – Και παρατάσεις στον ΕΝΦΙΑ
Propeller Club: Τιμήθηκαν, Γιώργος Τσούνης και Μαρίνα Χατζημανώλη – Τα συγκινητικά λόγια του Κωστή Φραγκούλη
«Καλό ταξίδι Αητέ»: Το αντίο της Αγγελικής Νικολούλη στον Κώστα Χαρδαβέλλα
Το ντέρμπι ΑΕΚ-ΠΑΟΚ με τις καλύτερες αποδόσεις από το Πάμε Στοίχημα
Τέσσερα νεότευκτα πλοία του ομίλου Τσάκου με την Κυπριακή σημαία – Επιτυχία της Μαρίνας Χατζημανώλη που αύξησε τον στόλο της Κύπρου κατά 170 πλοία!
Halkidon Shipping (Οικογένεια Χαγιαλίδη): Πούλησε πλοίο με σημαντικό κέρδος
Moody’s: Υποβάθμισε επτά γαλλικές τράπεζες, μεταξύ των οποίων BNP Paribas και Credit Agricole
«Καλάθι του Αϊ Βασίλη»: Από σήμερα έως και τις 8 Ιανουαρίου 2025 – Ποιες κατηγορίες παιχνιδιών …χωράει
Σπριντ της Cosmos Sport με 200 εκατ. τζίρο και 100 καταστήματα