ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πρόκειται για τον έναν από τους δύο διαγωνισμούς που είχε επικρατήσει το κοινό μπλοκ των δύο εισηγμένων και αφορά στη συντήρηση του ανατολικού άξονα του αυτοκινητόδρομου.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα των ευρωπαϊκών δημοσίων συμβάσεων τα δύο σχήματα επικράτησαν με έκπτωση 2,91% και ο τίτλος του έργου που αναλαμβάνουν είναι «Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στον Ανατολικό Τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025)».
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. τον περασμένο Αύγουστο και ο ανάδοχος είχε επιλεγεί εντός του Νοεμβρίου.
Την ίδια περίοδο είχε τρέξει και ο διαγωνισμός για τη συντήρηση και τη λειτουργία του Δυτικού Άξονα με τη συνολική αξία των έργων που αναλαμβάνουν οι εισηγμένες να ανέρχεται στα 160 εκατ. ευρώ. Για το έργο αυτό αξίας 87,8 εκατ. ευρώ η ίδια κοινοπραξία είχε δώσει έκπτωση 3,14% κλειδώνοντας τη σύμβαση στα 85,2 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί στα δύο έτη από την ημερομηνία υπογραφής των σχετικών συμβάσεων και η χρηματοδότηση των έργων προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στα του έργου η κοινοπραξία καλείται να αναλάβει την τεχνική αστυνόμευση, στην λειτουργία, στις εργασίες στοιχειώδους ή/και προληπτικής συντήρησης καθώς και εργασίες αναβάθμισης – βελτίωσης όλων των έργων Πολιτικού Μηχανικού και Η-Μ εγκαταστάσεων του Αυτοκινητοδρόμου και των καθέτων αξόνων του – ανοικτής οδοποιίας και σηράγγων.
Εκτός, όμως, από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την Intrakat, έργα στον εν λόγω οδικό άξονα έχει αναλάβει και η Ελλάκτωρ με τη συνολική τους αξία να ξεπερνά τα 146 εκατ. ευρώ.
Αυτά αφορούν τη λειτουργία των διοδίων (κοινοπραξία με την ΕΤΕΘ του Ομίλου ΑΒΑΞ), τη σήραγγα Κλεισούρας, την παράκαμψη Προβατώνα και το τμήμα Μελίβοια- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.
Η σύμβαση παραχώρησης του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis έχει δώσει από τον Αύγουστο του 2021 την καλύτερη προσφορά (σ.σ. 1,496 δισ. ευρώ) για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που αφορούσε στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, και όταν υπογραφεί η σχετική σύμβαση θα αναλάβει και τα παραπάνω έργα.
Η κοινοπραξία θα αναλάβει με την υπογραφή της σύμβασης, η οποία έχει τοποθετηθεί πλέον στο α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τη συντήρηση και τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων αξόνων της για τα επόμενα 35 έτη.
Μάλιστα κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis θα πραγματοποιήσει έργα αξίας άνω του το μισό δισ. ευρώ. Αυτά θα αφορούν την ανακαίνιση των σηράγγων, την εκ νέου ασφαλτόστρωση και η επισκευή των γεφυρών. Επιπλέον, προβλέπεται η και η κατασκευή 4 ΣΕΑ σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού που ανέρχεται στα 900 χλμ.
Ωστόσο, για να ξεκινήσει η παραχώρηση υπάρχουν δύο σημαντικές εκκρεμότητες. Η πρώτη είναι η υπογραφή της κοινής υπουργικής απόφασης για την αύξηση της τιμής των διοδίων από τα 0,03 ευρώ στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο η οποία αποτελεί το πρώτο μέρος της αύξησης με τελική τιμή τα 0,05/χιλιόμετρο. Προαπαιτούμενο, επίσης, είναι να πιστοποιηθούν οι δεκάδες σήραγγες της δυτική πλευράς της Εγνατίας Οδού.
Διαβάστε επίσης:
Πράσινα λεωφορεία: Τι θα γίνει με τους άγονους διαγωνισμούς – Γιατί κόπηκε η Πετρόπουλος
ΤΑΙΠΕΔ: Πότε κλείνουν τα deals με την ΓΕΚ Τέρνα – Πώς θα γεμίσουν τα ταμεία με 7,8 δισ.
Τα 4 μεγάλα έργα που θα λύσουν το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αττικής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργικό Συμβούλιο: Ο προϋπολογισμός 2025 στην ατζέντα της σημερινής συνεδρίασης
- Συνετρίβη εμπορευματικό αεροσκάφος της DHL κοντά στο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Λιθουανίας
- Καιρός: Ηλιοφάνεια με χαμηλές θερμοκρασίες
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά