ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με αφορμή σχετική συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Ένωσης πλοιοκτητών Δανίας με τα Ναυτεργατικά Σωματεία της χώρας την οποία ανακοίνωσε ο Δανός Υπουργός Εξωτερικών, Lars Løkke Rasmussen, επισημαίνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών, Αντώνης Νταλακογιώργος, πληροφορούμαστε ότι η σχετική διαπραγμάτευση και συμφωνία έγινε μετά τα διαδοχικά χτυπήματα που δέχθηκαν στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, πλοία του Ναυτιλιακού δανέζικου κολοσσού της MAERSK.
Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, τονίζει στη συνέχεια ότι η συμφωνία προβλέπει αποζημιώσεις των Ναυτεργατών που εργάζονται σε πλοία σημαίας Δανίας και διέρχονται την θαλάσσια περιοχή η οποία χαρακτηρίζεται υψηλού κινδύνου και προσθέτει:
«Η κυβέρνηση της Δανίας γνωστοποίησε της πρόθεση της να αποστείλει στην περιοχή πολεμική φρεγάτα ώστε να εξασφαλίζεται «ο ασφαλής διάπλους αυτής».
Υπενθυμίζεται ότι η Δανία είχε στείλει και το Νοέμβρη του 2021 την φρεγάτα «Esbern Snare» με αφορμή τις πειρατικές επιθέσεις στην περιοχή της Σομαλίας.
Συνολικά έως τώρα έχουν δεχθεί επίθεση 19 εμπορικά πλοία στην Ερυθρά και σε περιοχές του Ινδικού Ωκεανού.
Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για θαλάσσιο διάδρομο θανάσιμου κινδύνου για τα πληρώματα που είναι ναυτολογημένα σε πλοία που διέρχονται από αυτήν την περιοχή.
Ενδεικτικό στοιχείο της επικινδυνότητας είναι το γεγονός ότι ο μισός παγκόσμιος εμπορικός στόλος έχει επανασχεδιάσει τα δρομολόγια του επιλέγοντας την διέλευση από το ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας (Νότια Αφρική).
Στην χώρα μας πέρα από τις διαδοχικές καταγγελίες και αναφορές της ΠΕΝΕΝ ουδείς έως τώρα έχει ασχοληθεί με το σοβαρό αυτό πρόβλημα την στιγμή κατά την οποία δεκάδες ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία ταξιδεύουν στην επικίνδυνη περιοχή.
Το ΥΕΝ έχει περιοριστεί σε μια εγκύκλιο προς τις Ναυτιλιακές εταιρίες για τον αυξημένο κίνδυνο των πλοίων που πλέουν στην περιοχή και μάλλον έτσι θεωρεί ότι έχει ξεμπερδέψει με τις ευθύνες του.
Δηλώνουμε από την αρχή ότι δεν είμαστε εκείνοι που θα προτείνουμε και θα «κοστολογήσουμε» τον κίνδυνο που υφίσταται ο κάθε Ναυτεργάτης στο πλοίο που διέρχεται την περιοχή.
Το βασικό και κεντρικό αίτημα – διεκδίκηση από μέρους μας είναι το απόλυτο δικαίωμα των Ναυτεργατών πριν το πλοίο διέλθει την επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή να τους δίνεται το δικαίωμα της παλιννόστησης με δαπάνες των Ναυτιλιακών εταιρειών.
Παράλληλα πρέπει να προσδιοριστεί με ακρίβεια η θαλάσσια περιοχή επικινδυνότητας και να καταγραφεί σε ειδική σύμβαση που θα συναφθεί μεταξύ εφοπλιστών – Ναυτεργατών.
Για όσους από τα πληρώματα επιθυμούν να παραμείνουν στα πλοία όταν αυτά διέρχονται από την επικίνδυνη ζώνη θα πρέπει να καθορίζονται πλήρως τα δικαιώματα τους.
Οι παραπάνω θέσεις μας για ειδική ΣΣΕ αφορούν και τα πλοία που διέρχονται την Μαύρη Θάλασσα και οι Ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν τους ίδιους μεγάλους και σοβαρούς κινδύνους».
Διαβάστε επίσης:
Maersk: Διακόπτει τελικά τις διελεύσεις μέσω Ερυθράς θάλασσας
Η γερμανική Hapag-Lloyd θα συνεχίσει να αποφεύγει το Σουέζ για άλλη μια εβδομάδα
Costamare (Κωστής Κωνσταντακόπουλος): Καταβολή μερισμάτων στις 7 Φεβρουαρίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- INTERCARS: Περισσότεροι από 1.500 μηχανικοί εκπαιδεύτηκαν δωρεάν το 2024 στο IC Truck Show της εταιρείας
- Αλλαγή επαγγέλματος: 7+1 συμβουλές για τη μετάβαση και την επιτυχία του νέου σας εγχειρήματος
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα στηρίζει την ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας – Η συνάντηση με τον Σέρβο ΥΠΕΞ
- FutuReady 2024: Η «Γενιά Ζ» επαναπροσδιορίζει το μέλλον με τη στήριξη της Παπαστράτος