Τέτοιες μέρες μετρώ και αναλογίζομαι τα αυτοκίνητα που οδήγησα μέσα στη χρονιά (93) και αναπολώ αυτά που με συγκίνησαν.

Θέλω να ξεκαθαρίσω πως δεν πρόκειται για πρόταση αγοράς καθώς δεν απευθύνομαι σ’ εσάς αγαπητοί αναγνώστες, αλλά αναφέρω το προσωπικό μου γούστο. Δεν έχει επίσης σχέση με την βαθμολογία μου για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023», εκεί έβαλα άριστα στο ηλεκτρικό Jeep Avenger χάρη στην αποδοτικότητά του. Το Avenger παραμένει και στις προσωπικές μου επιλογές.

1

Τα 5 αυτοκίνητα που ξεχώρισα το 2023 αφορούν οχήματα που θα μπορούσα να συμβιώσω μαζί τους. Εδώ μπορείτε να δείτε τα αυτοκίνητα που ξεχώρισα 2022, 20212020 αλλά και το 2019.

Στην πεντάδα του 2023 βρίσκεται 2 εξηλεκτρισμένα οχήματα και 3 βενζινοκίνητα. Μη σας κάνει εντύπωση που δεν υπάρχει κάποια επιλογή με κινητήρα πετρελαίου. Έχει πάψει να εξελίσσεται, καταργείται σιγά σιγά ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε ο ατμοσφαιρικός βεζνινοκινητήρας και ο λόγος είναι απλός: Μέσος όρος εκπομπών ρύπων. Αναφέρω τα αυτοκίνητα με αλφαβητική σειρά:

Alfa Romeo Giulia σε δρόμους της Μάνης
Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Έζησα μαζί της έντονα τον Αύγουστο στη Μάνη. Δεν κρύβω ότι έχω κόλλημα με την Ιταλίδα. Μου αρέσει οπτικά, μου αρέσει οδηγικά, μου ταιριάζει ως ιδιοσυγκρασία. Αισθάνομαι ότι κάποιος με κολακεύει και με κανακεύει όταν την οδηγώ.

Έγραφα τον Αύγουστο: …να ‘μαι λοιπόν ολοΐδρωτος και αγκρισμένος, αξημέρωτα στη Βάθεια να προσπαθώ να μαζέψω τους παλμούς και τις σκέψεις μου. «Απλά ένα ηλεκτρικό σήμα είναι» επαναλαμβάνω σκεπτόμενος τις αλλαγές σχέσεων: «Μα τότε πως γίνεται τόσο ομαλά, τόσο αβίαστα, χωρίς διακοπή ισχύος;» αναρωτιέμαι. Το σετάρισμα, διαφορικών, κιβωτίου, κινητήρα μοιάζει να έχει γίνει από κάποιον που ξέρει και απευθύνεται σε ομοϊδεάτες, δε θα με εξέπληττε αν έχει παίξει ρόλο και ο Iceman σ’ αυτό. Εντάξει είναι τετρακίνητη, έχει φαρδιά μετατρόχια, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αμορτισέρ μεταβαλλόμενης σκληρότητας αλλά δεν αρκούν αυτά. Είναι η κατανομή βάρους και η ακαμψία που κάνουν τη διαφορά.

 

Ford Ranger Raptor στα βουνά
Ford Ranger Raptor

Ford Ranger Raptor

Ένας οδοστρωτήρας με έγκριση Τύπου για να κυκλοφορεί ελεύθερα στο δρόμο. Ένα μοναδικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο για όσους παρακολουθούν WRC και «ακολουθούν» στα όνειρα τους τα υβριδικά Puma. Το φορτώσαμε ξύλα, πήγαμε για τσάι στο βουνό ζήσαμε μαζί του απαιτητικά.

Έγραψα γι’ αυτό: …το Raptor ανέβηκε και κατέβηκε αυτό τον πολύ δύσβατο χωματόδρομο με απίστευτη ευκολία. Δεν κόλλησε ούτε στα βαθιά νεροφαγώματα, ούτε στις τεράστιες πέτρες, ούτε στις απότομες στροφές 180 μοιρών: «Δεν το πιστεύω ότι μπορεί να περάσει από δω όχημα» είπε φωναχτά, αυτό που σκεφτόμουν, ο πατέρας μου. Το Raptor πέρασε πιο εύκολα απ’ ότι επιβιβάζεσαι και αποβιβάζεσαι ένεκα του ύψους του. Αλληλένδετα είναι αυτά, αν ήταν πιο χαμηλό, δε θα πέρναγε τόσο εύκολα! Εν κατακλείδι πρόκειται για ένα όχημα ικανό εντός/εκτός δρόμου αλλά και σε αγροτικές δουλειές. Ταυτόχρονα χάρη στο ηλεκτρικό κάλυμμα, την μαγική ανάρτηση της FOX και το ξεχωριστό στυλ είναι μοναδικό στην κατηγορία του. Ναι ξεχωρίζει, ναι θα το αγόραζα. Όχι δεν μπορείς να κυκλοφορείς μ’ αυτό στην Αθήνα, πάρτε ένα Fiesta, γι’ αυτή τη δουλειά!

Jeep Avenger
Jeep Avenger

Jeep Avenger

To πρώτο ηλεκτρικό Jeep στην ιστορία της ιστορικής μάρκας, είναι εξαιρετικά αποδοτικό. Με προκλητικά χαμηλή κατανάλωση και σημαντική ευκολία οδήγησης ξεχωρίζει ως ηλεκτρικό όχημα 2ης γενιάς.

Έδωσα άριστα στη βαθμολογία του ΑτΧ για την Ελλάδα και το δικαιολόγησα γράφοντας: … Έβαλα 20 στο Avenger για την αποδοτικότητά του: 14kwh/100km με αναγωγή θερμοδυναμικού ισοδύναμου 1.5lt/100km. Στα χέρια μου το Avenger εντός πόλης έβγαλε 385km πριν το επαναφορτίσω. Αν έχετε πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος τότε με κόστος 17 λεπτά/kwh (μπλε τιμολόγιο) διανύεται 100km με 2.4 ευρώ. Δυο ακόμη υπέρ του Avenger είναι η ακαμψία του πλαισίου πάνω στο οποίο έχει σεταριστεί μια εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση και η ευκολία οδήγησης. Σ΄ αυτό παίζει ρόλο και η ρύθμιση του ηλεκτροκινητήρα με έμφαση στην αβίαστη επιτάχυνση και όχι στον εντυπωσιασμό. Σήμερα δεν μετρά η απόδοση, αλλά η αποδοτικότητα γι’ αυτό έβαλα άριστα στο Avenger.

Mazda MX5
Mazda MX5

Mazda MX5

Ένας φίλος ήρθε απόψε από τα παλιά να μου θυμίσει που ανήκουμε, από που προερχόμαστε και γιατί διαφέρουμε. Το MX5 είναι αναμφισβήτητα ο τελευταίος των Μοϊκανών, ένα λαμπρό δείγμα μιας σχολής οδήγησης που πεθαίνει: Χειροκίνητο κιβώτιο, πίσω κίνηση, διθέσιο με σπορτίφ συμπεριφορά, τόσο κόντρα στο ρεύμα που νομίζεις ότι παρασύρθηκες.

Έγραφα στην δοκιμή του:Δεν κουράζει παρόλα αυτά. Με το χαμηλό του βάρος μόλις 1053 kg, είναι κατανεμημένο για να το οδηγείς και όχι να σε οδηγεί όπως τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου πολλές φορές το κομμάτι της απόλαυσης είναι δυσεύρετο. To MX-5 δεν αποτελεί απλώς μέσο μετακίνησης. Η εξαιρετική κατανομή βάρους, η ακρίβεια του τιμονιού, η άψογη ισορροπία του, ο ισχυρός κινητήρας, η βελτίωση στην ηχομόνωση της μαλακής ανοιγόμενης οροφής και τα απαραίτητα σύγχρονα «καλούδια» είναι χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν τους λάτρεις της οδήγησης να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία οδηγώντας ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που αναδεικνύει την μαεστρία της Mazda.

Ο Τάκης Πουρναράκης και το Peugeot 408 στα βουνά της Αρκαδίας
Peugeot 408

Peugeot 408

Το μεγάλο Peugeot μου άρεσε πριν ακόμη το δω από κοντά ή το οδηγήσω. Μου άρεσε σαν ιδέα. Κουπέ, μεγάλες διαστάσεις, άπλετοι χώροι, υπερυψωμένο και όμορφο. Ταξίδεψα μαζί του και η άνεση της ανάρτησης σου δίνει μια τελείως διαφορετική εμπειρία.

Έγραφα σχετικά: …στον αυτοκινητόδρομο η πολύ καλή αεροδυναμική, η άριστη ηχομόνωση και η ανάρτηση σε σπρώχνουν στην παρανομία. Αντισταθήκαμε με πόνο ψυχής. Στους επαρχιακούς δρόμους το 408 είναι απόλαυση και σε ρυθμό βόλτας και σε ρυθμό οικογενειακό και σε ρυθμό σβέλτο. Σα δεκαθλητής ένα πράγμα. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση δεν ανεβαίνει με τίποτα πάνω από 5lt/100km. Πρέπει να τονίσω όμως πως το φόρτιζα επιμελώς τα βράδια και χρησιμοποιούσα το πρόγραμμα Hybrid. Επιλέγοντας Sport μπορείς να πραγματοποιήσεις αστραπιαία προσπεράσματα. Ότι πρέπει για τον οικογενειάρχη που έχει ως πρώτο μέλημα την ενεργητική ασφάλεια. Η υβριδική μηχανή είναι αρκούντως ισχυρή και η συναρμογή της με το κιβώτιο, αρμονική, περνά απαρατήρητη. Η απόκριση στο γκάζι μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα το τι πρόγραμμα έχεις επιλέξει. Στο Hybrid μέχρι το μέσο της διαδρομής του πεντάλ, η επιτάχυνση είναι ήπια, ορθά, καθώς ο προσανατολισμός της κατασκευής είναι στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πράγμα που το πετυχαίνει!

Διαβάστε επίσης

Πόσα like άμα κόψω το κεφάλι μου;

Να τι φταίει για τα τροχαία…

To ελαστικό της χρονιάς!