ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ουσιαστικά θα πρόκειται για την τελευταία πράξη στο κρατικό πρόγραμμα στήριξης της αεροπορικής την περίοδο της πανδημίας που είχε σαν αποτέλεσμα να πληγεί ο κλάδος στην Ελλάδα και διεθνώς.
Η Aegean είχε λάβει κρατική βοήθεια 120 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως, δεν είχαν δοθεί στο πλαίσιο κάποιας ανακεφαλαιοποίησης, όπως συνέβη με την γερμανική Lufthansa, αλλά ως μία άμεση επιχορήγηση για να καλυφθούν οι ζημιές που προκλήθηκαν από τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Σημειωτέον, ότι αυτού του είδους οι επιχορηγήσεις επιτρέπονταν από τον προσωρινό κανονισμό για τις κρατικές ενισχύσεις της περιόδου της πανδημίας και μάλιστα εγκρίθηκαν και για άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Alitalia.
Η Aegean λοιπόν, για να λάβει την επιχορήγηση έπρεπε να αναλάβει δύο υποχρεώσεις, α) την αύξηση κεφαλαίου κατά 160 εκατ. ευρώ και, β) την έκδοση warrants, που θα έδιναν στο Δημόσιο την υποχρέωση να αποκτήσει 10,36 εκατ. μετοχές της Aegean ή 10,3% του μετοχικού κεφαλαίου, στην τιμή των 3,2 ευρώ, όσο δηλαδή ήταν και η τιμή ανά μετοχή της αύξησης κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο η Aegean απέφυγε την κρατικοποίηση ή έστω την είσοδο του κράτους απευθείας στο μετοχικό της κεφάλαιο.
Με βάση την ανακοίνωση της Aegean, στις 6 Νοεμβρίου, «εταιρεία, σύμφωνα με το άρθρο 30 του Ν. 4772/2021 καθώς και σύμφωνα με τους όρους των Τίτλων Κτήσης, εντός εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία λήψης της δήλωσης πρόθεσης (3/11/2023), έχει το δικαίωμα να απαντήσει αν προτίθεται να ασκήσει το δικαίωμά της να αποκτήσει τους Τίτλους Κτήσης Μετοχών του Δημοσίου, καταβάλλοντας την αξία τους.
Η αξία τους ορίζεται ως η διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών τιμής της μετοχής της κατά τις εξήντα (60) ημέρες διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας γνωστοποίησης της δήλωσης πρόθεσης και της τιμής άσκησης. Η μέση σταθμισμένη τιμή των 60 ημερών διαπραγμάτευσης προ της 3/11/2023 υπολογίζεται σε περίπου 11,43 ευρώ ανά μετοχή. Συνεπώς, εφόσον η Εταιρεία επιλέξει να αγοράσει τους Τίτλους Κτήσης θα πρέπει να καταβάλει στην Ελληνική Δημοκρατία τη διαφορά, ήτοι 8,23 ευρώ ανά Τίτλο Κτήσης, ήτοι 85,4 εκ. ευρώ για το σύνολο των 10.369.217 Τίτλων Κτήσης».
Αξίζει να σημειωθεί ότι γύρω στις 3 το μεσημέρι η μετοχή της Aegean διαπραγματευόταν στον Χρηματιστήριο στα επίπεδα των 11,18 ευρώ.
O πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, ανέφερε στην γενική συνέλευση της 14ης Δεκεμβρίου ότι «Στόχος είναι να αποφύγουμε την αραίωση των υφιστάμενων μετόχων, να προστατεύσουμε το ποσοστό των μετόχων και να μη μειωθεί κατά 10%, και να διατηρήσουμε την εταιρεία αμιγώς ιδιωτική».
Επίσης, «με την πορεία της εταιρείας η τιμή της μετοχής έχει ανέβει σημαντικά γι’ αυτό και το Δημόσιο επέλεξε να ασκήσει τώρα το δικαίωμά του».
Μάλιστα τόνισε ότι το κράτος «στήριξε την εταιρεία, η οποία φέτος έχει επενδύσει 350 εκατ. ευρώ στις υποδομές της χώρας, πέρα από τη συμβολή της στην απασχόληση και στις υπηρεσίες που παρέχει».
Το ποσό που θα κληθεί να καταβάλει η εταιρεία στο ελληνικό Δημόσιο είναι 85.389.669,82 ευρώ, δεδομένου ότι κάθε τίτλος κτήσης αντιστοιχεί σε 8,23 ευρώ, σε συνέχεια της συμφωνίας για τη χρηματοδότηση της AEGEAN με 120 εκατ. ευρώ λόγω των απωλειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Διαβάστε επίσης:
NBG Securities για Aegean Airlines: Πιο επιφυλακτική για το 2024, αλλά παραμένει θετική
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Κέρδη άνω του 6% για το WTI στην εβδομάδα
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν
- Ισραήλ: Το 79% των Ισραηλινών υποστηρίζει την κρατική εξεταστική επιτροπή για τις 7 Οκτωβρίου