ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Hapag-Lloyd AG δήλωσε ότι θα κρατήσει τα πλοία του μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα παρά την έναρξη των δραστηριοτήτων της Επιχείρησης Prosperity Guardian υπό τις ΗΠΑ για την προστασία της βασικής εμπορικής οδού από τις επιθέσεις των ανταρτών της Υεμένης.
Η εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε πως θα συνεχίσει να επαναδρομολογεί τα πλοία της μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων μιλίων.
Η απόφαση της Hapag-Lloyd είχε έρθει μετά από ένα κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία – από τους αντάρτες της Υεμένης, Χούθι, σε αντίποινα για τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας – σε μια διαδρομή από την οποία περνά περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Οι επιθέσεις έγιναν κατά κάθε είδους πλοίου, από πετρελαιοφόρα μέχρι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ωθώντας τους πλοιοκτήτες να αποφύγουν τη διαδρομή. Κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και επιπλέον κόστος, που θα μπορούσε τελικά να πλήξει τους καταναλωτές.
Τα συμβόλαια spot για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 26% τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες και «είναι πιθανό να παραμείνουν σε αυξημένη κατάσταση» όσο συνεχίζουν να εκτρέπονται τα ταξίδια, σύμφωνα με σημείωμα έρευνας του Bloomberg Intelligence την Τετάρτη. Οι τιμές του πετρελαίου έχουν αυξηθεί από την ημέρα που εντάθηκαν οι επιθέσεις, αν και οι έμποροι εξακολουθούν να μην ποντάρουν σε μεγάλες διαταραχές.
Η Επιχείρηση Prosperity Guardian, υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα με στόχο τον περιορισμό της απειλής για το παγκόσμιο εμπόριο. Οι αντάρτες της Υεμένης λένε ότι ενεργούν προς υποστήριξη των Παλαιστινίων και αρχικά στόχευαν πλοία με ισραηλινούς δεσμούς. Αλλά οι Αμερικανοί αξιωματούχοι – και οι σύμμαχοί τους στην περιοχή – είναι επιφυλακτικοί για μια πιθανή κλιμάκωση.
Υπάρχουν ελάχιστα σημάδια αποτροπής των επιθέσεων τις τελευταίες ημέρες και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το MSC United VIII, χτυπήθηκε την Τρίτη.
Για ορισμένες εταιρείες, η Επιχείρηση παρείχε συνθήκες για επαναφορά των δραστηριοτήτων τους στην Ερυθρά Θάλασσα. Η AP Moller-Maersk A/S, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσε την Τετάρτη ότι ετοιμάζεται να ξαναρχίσει τις διελεύσεις μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, και θα αποκλίνει από την συγκεκριμένη πολιτική μόνο «κατά περίπτωση».
Ωστόσο, «ο συνολικός κίνδυνος στην περιοχή δεν έχει εξαλειφθεί εντελώς», δήλωσε ο εκπρόσωπος Adhish Alawani σε σχόλια που εστάλησαν μέσω email. Η Maersk «δεν θα διστάσει να επανεκτιμήσει την κατάσταση και να ξεκινήσει ξανά σχέδια εκτροπής εάν το κρίνουμε απαραίτητο για την ασφάλεια των ναυτικών μας».
Μια ακόμη εταιρεία, η CMA CGM, δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι επεξεργάζεται σχέδια για σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που στέλνει μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Ορισμένα σκάφη εξετάζουν το ενδεχόμενο διέλευσης από την Ερυθρά Θάλασσα τη νύχτα για να αποφύγουν επιθέσεις με drone. Οι συμβουλές που δόθηκαν στη ναυτιλία κατά την έναρξη της Επιχείρησης Prosperity Guardian ανέφεραν ότι τα drones ήταν γενικά ενεργά κατά τη διάρκεια της ημέρας και μπορεί να είναι πιο δύσκολο για θαλάσσιες επιθέσεις να χτυπήσουν πλοία τη νύχτα.
Διαβάστε επίσης
Maersk: Προγραμματίζει τον διάπλου δεκάδων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ
Υεμένη: Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC United VIII δέχτηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα
Ερυθρά Θάλασσα: Μετά την Maersk και η Hapag-Lloyd αναστέλλει τις διελεύσεις πλοίων λόγω των Χούθι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις