ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι οι «Γκρικς» προέβλεψαν έγκαιρα και έχουν υπογράψει συμφωνίες με τα ναυπηγεία της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας για την κατασκευή πλοίων που στα περισσότερα από αυτά τους έχουν δεσμεύσει τις εσχάρες τους για τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια.
Μάλιστα, ακούγεται στην Ακτή Μιαούλη ότι ο όμιλος της Μαρίας Αγγελικούση, ο όμιλος του καπετάν Παναγιώτη και Νίκου Τσάκου, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Γιώργος Οικονόμου έχουν κλείσει από ένα ναυπηγείο μόνο για τις δικές τους ναυπηγήσεις για τα επόμενα χρόνια!
Επισημαίνεται ότι συνήθως οι συμφωνίες για την ναυπήγηση πλοίων, προβλέπουν και τη δυνατότητα επέκτασης του αριθμού των πλοίων στο διπλάσιο της αρχικής. Αυτό σημαίνει, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν το περιθώριο να “πουλήσουν” θέσεις ναυπήγησης σε άλλους εφοπλιστές με σημαντικό κέρδος.
Σε μια έρευνα που δημοσιοποίησε τον περασμένο Οκτώβριο, η Naftiliaki Greek Shipping Review με στοιχεία από τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusive Shipbrokers, αποκάλυψε ότι ναυπηγούνται για λογαριασμό των Ελλήνων εφοπλιστών 359 πλοία, που σημαίνει ότι οι παραγγελίες είναι αυξημένες, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα κατά 53%.
Από τότε, όμως, οι Έλληνες εφοπλιστές, συνεχίζουν να παραγγέλνουν πλοία.
Οι επιβεβαιωμένες παραγγελίες από τις 51 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αφορούν χωρητικότητα 26,42 εκατ. dwt, 122 δεξαμενοπλοίων, 80 φορτηγών πλοίων, 48 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, 15 πλοία μεταφοράς υγραερίου, 44 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 8 πλοία διαφόρων κατηγοριών πλοίων.
Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι οι Κινέζοι έρχονται πρώτοι στις παραγγελίες με 554 πλοία και ακολουθούν οι Ιάπωνες με 496 πλοία.
Από την επεξεργασία όλων των στοιχείων προκύπτουν τα εξής:
Οι εταιρείες Maran Gas και η Maran Tankers της Μαρίας Αγγελικούση έχουν παραγγείλει 21 πλοία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα.
Η Maran Gas ναυπηγεί 13 πλοία LNG, 11 πλοία χωρητικότητας 93.800 dwt και 2 πλοία χωρητικότητας 87.000 dwt που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν από την κορεατική Daewoo το 2024 έως το 2026 και τη Samsung το τρίτο τρίμηνο του 2024.
Η αξία του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 230 εκατομμύρια δολάρια. Η Maran Tankers έχει υπογράψει συμβόλαιο με την κινεζική New Times Shipbuilding για την κατασκευή οκτώ δεξαμενοπλοίων, suezmax χωρητικότητας 155.000 dwt με προγραμματισμένη παράδοση το 2026 και το 2027.
Η Deltamarin, της Μελίνας Τραυλού, υπέγραψε συμφωνία με την Fujian Mawei Shipbuilding Ltd. που περιλαμβάνει σχεδιασμό και κατασκευή της νέας σειράς Neptune Lines 4200 CEU Pure Car & Truck Carriers (PCTCs).
Επίσης, η Neptune Lines, της Μελίνας Τραυλού, και η Deltamarin ανέπτυξαν από κοινού μια νέα γενιά, μελλοντικά ασφαλών PCTC, που βασίζονται στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δίνοντας έμφαση στα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά παράλληλα με τις λειτουργικές επιδόσεις και την ασφάλεια.
Τα νέα εξαιρετικά αποδοτικά πλοία, με την ονομασία Genesis Project, θα κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει διάφορα χαρακτηριστικά για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος αποθήκευσης ενέργειας, υψηλής τάσης ρεύματος ξηράς και ετοιμότητα για ένα σύστημα ηλιακής ενέργειας. Τα πλοία θα κατασκευαστούν από το ναυπηγείο Fujian Mawei Shipbuilding Ltd.
Οι εταιρείες, Dynacom, Dynagas και Sea Traders του Γιώργου Προκοπίου, ναυπηγούν 30 πλοία που η μεταφορική τους ικανότητα υπερβαίνει τα 3 εκατομμύρια dwt. Η συνολική αξία του επενδυτικού προγράμματος προσεγγίζει τα 4,5 δισ. δολάρια.
Τελευταία, ο Γιώργος Προκοπίου, υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή 10 ακόμα bulk carriers τύπου kamsarmax, επένδυση η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους στα 370 εκατ. δολάρια.
Η παραγγελία αυτή, ακολούθησε την μεγάλη παραγγελία που προέβη προηγουμένως για την κατασκευή 16 δεξαμενοπλοίων, δώδεκα πλοίων, συν 4 option, τύπου LR2.
Η συμφωνία αξίας άνω του 1 δισ. δολαρίων για τα 16 πλοία χωρητικότητας 115.000 dwt το καθένα, θα εκτελεστεί από την κινεζική γιάρδα Dalian Shipbuilding Industry και η παράδοσή τους θα γίνει σταδιακά από το δεύτερο εξάμηνο του 2025, μέχρι το τέλος του 2026.
Επίσης, η Dynagas, συμφώνησε με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση τριών πλοίων, χωρητικότητας 200.000 κ.μ. του καθένα.
Το κόστος των πλοίων ανέρχεται στα 261 εκατ. δολάρια το ένα, με την συνολική συμφωνία να υπερβαίνει τα 800 εκατ. δολάρια. Ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου ναυπηγεί συνολικά 14 LNG carriers.
Οι εταιρείες του Γιώργου Οικονόμου, TMS Dry και TMS Cardiff Gas ναυπηγούν 22 πλοία με χωρητικότητα που προσεγγίζει τα 2,7 εκατομμύρια dwt.
Η TMS Tankers, έχει συμφωνήσει με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry για την κατασκευή τεσσάρων suezmaxes, χωρητικότητας 157.000 dwt έκαστο, με δικαίωμα-option για δύο ακόμη.
Το κόστος ναυπήγησης ενός suezmax σήμερα είναι περίπου στα 85 εκατ. δολάρια. Με αυτό το συμβόλαιο, η TMS Tankers στρέφεται σε ναυπηγήσεις suezmaxes για πρώτη φορά φέτος, μετά τη συμφωνία στη λήξη του 2022 με το New Times Shipbuilding της Κίνας για τέσσερα πλοία του ίδιου τύπου.
Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών του ομίλου Οικονόμου περιλαμβάνει 41 πλοία, εφόσον προστεθούν και οι options για τα τελευταία suezmaxes-, εκ των οποίων 17 είναι bulk carriers, άλλα τόσα είναι tankers και 7 LNG carriers. Ο οίκος VesselsValue υπολόγισε στα 3,18 δισ. δολάρια την αξία του orderbook του ομίλου.
Κατά το τρέχον έτος ο όμιλος έχει επενδύσει πάνω από 1,4 δισ. δολάρια για συνολικά 23 νεότευκτα πλοία. Η μεγάλη πλειονότητα των ναυπηγήσεων αφορά συμβόλαια με ναυπηγεία της Κίνας, ενώ τα βαπόρια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα.
Η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη ναυπηγεί συνολικά 28 πλοία, που η χωρητικότητα τους είναι γύρω στα 2 εκατομμύρια dwt σε ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας.
Η Evalend έχει το πιο διαφοροποιημένο βιβλίο παραγγελιών με δύο suezmax, τέσσερα panamax και έξι δεξαμενόπλοια handysize, τέσσερα bulkers 40.000 dwt, εννέα πλοία μεταφοράς υγραερίου από 26.286 dwt έως 58.263 dwt και δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου 174.000 dwt.
Τα κινεζικά και κορεατικά ναυπηγεία πρόκειται να παραδώσουν τα πλοία από τώρα έως το τέλος του 2027.
Η Navios Shipmanagement, της Αγγελικής Φράγκου, έχει συμβόλαια για τη ναυπήγηση 22 πλοίων, από τα οποία είναι 12 δεξαμενόπλοια, έξι aframaxes και έξι 52.000 τόνων στην Κορέα και 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οκτώ χωρητικότητας 63.000 dwt και δύο χωρητικότητας 82.000 dwt στην Κίνα με παράδοση των πλοίων από τώρα έως το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Η Century Bulk Carriers, του Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή, ναυπηγεί τέσσερα μεσαίου μεγέθους πλοία, τύπου ultramax, χωρητικότητας 64.000 dwt, σε ναυπηγείο της Κίνας. Πρόκειται για υπερσύγχρονα πλοία, εξοπλισμένα με γερανούς, γεγονός που θα τους επιτρέπει την προσέγγιση όλων των λιμένων χωρίς περιορισμούς.
Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2026. Αυτή είναι η δεύτερη παραγγελία της ελληνικής εταιρείας στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Είχε προηγηθεί τον περασμένο Μάρτιο η συμφωνία με κινεζική γιάρδα για δύο ultramaxes και παράδοση εντός του 2025.
Η Angelakos Hellas, της οικογένειας Αγγελάκου παρήγγειλε τρία kamsarmaxes, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian Cosco KHI Ship Engineering. Το κόστος για κάθε πλοίο ανέρχεται στα 39 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για το 2026.
Η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, παρήγγειλε ένα ακόμη kamsarmax και διευρύνει το ναυπηγικό της πρόγραμμα στα εννέα πλοία.
H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με ιαπωνικό ναυπηγείο για την κατασκευή πλοίου, χωρητικότητας 82.000 dwt, το οποίο θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Το νεότευκτο είναι σχεδιασμένο για να καλύπτει όλες τις τελευταίες πράσινες απαιτήσεις, διαθέτοντας, όπως και τα αδελφά αυτού του τύπου, προηγμένα ενεργειακά χαρακτηριστικά, που οδηγούν σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η Safe Bulkers έχει επιπλέον ένα orderbook οκτώ πλοίων, δύο εκ των οποίων διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου μεθανόλης. Ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 46 πλοία, εκ των οποίων 11 είναι panamaxes, 9 kamsarmaxes, 18 post-panamaxes και 8 capesize πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 10,5 ετών.
Η Tsakos Energy Navigation παρέλαβε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο τα δύο πρώτα νεότευκτα πλοία, ενώ τα υπόλοιπα δύο, τύπου aframax δεξαμενόπλοια με LNG κινητήρες αναμένεται να τα παραλάβει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Επισημαίνεται ότι και τα τέσσερα πλοία ενεγράφησαν στο ελληνικό νηολόγιο.
Συνολικά η εταιρεία έχει έναν στόλο από 68 δεξαμενόπλοια όλων των τύπων, καθώς και τρία LNG carriers. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου φτάνει τα 8,4 εκατ. dwt.
H ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Yangzijiang για την κατασκευή δύο product tankers, χωρητικότητας 50.000 dwt, έναντι 43.5 εκατομμυρίων δολαρίων για κάθε πλοίο.
Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το πρώτο τρίμηνο του 2026. Συνολικά ναυπηγεί 12 πλοία, χωρίς τις επεκτάσεις της συμφωνίας για κατασκευή και άλλων πλοίων.
Σε συμφωνία για την ναυπήγηση δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων, τύπου LR2 ice class, μεταφορικής ικανότητας 114.000 dwt το καθένα, υπέγραψε η Aegean Shipping Management του Γιώργου Δ. Μελισσανίδη με την COSCO SHIPPING Heavy Industry Yangzhou.
Με την τελευταία προσθήκη, η Aegean θα έχει κατασκευάσει 14 πλοία σε κλίνες της COSCO. Όπως μάλιστα τόνισε ο Swem Sun, Managing Director of Commercial Headquarters της COSCO, η τελευταία αυτή παραγγελία φέρνει την Aegean Shipping Management του Γιώργου Μελισσανίδη, στην πρώτη θέση της λίστας με τους top πελάτες του κινεζικού ομίλου στην Ευρώπη, όσον αφορά τον αριθμό πλοίων.
Συμπεριλαμβανομένων των δύο LR ice class, που πρώτη φορά κατασκευάζει η Aegean, θα έχει κατασκευάσει στις γιάρδες της COSCO οκτώ δεξαμενόπλοια και έξι bulk carriers.
Η Aegean Shipping Management διαθέτει έναν στόλο από 15 σύγχρονα δεξαμενόπλοια και bulk carriers, ενώ με την προσθήκη των δύο υπό ναυπήγηση LR2, θα φτάσει τα 17 πλοία.
Ο στόλος της εταιρείας, που αποτελείται από εννέα δεξαμενόπλοια και έξι bulk carriers, είναι από τους πλέον σύγχρονους σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο μέσος όρος ηλικίας του εν ενεργεία στόλου φτάνει τα 3,8 έτη, ενώ η συνολική του χωρητικότητα τα 1,32 εκατ. dwt.
Η Atlas Maritime, συμφερόντων Λέοντα Πατίτσα, συμφώνησε τη ναυπήγηση δύο ακόμη tankers στη Νότια Κορέα. Ειδικότερα, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο για δύο suezmaxes, χωρητικότητας περίπου 157.000 dwt έκαστο, με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan.
Τα δύο πλοία αναμένεται να ονομαστούν Tromso Star και Arctic Star, κατά την παράδοσή τους. κόστος ναυπήγησης ενός suezmax στη Νότια Κορέα διαμορφώνεται σήμερα μεταξύ 84 και 85 εκατ. δολαρίων.
Η νέα παραγγελία αυξάνει το orderbook της Atlas Maritime σε 14 πλέον πλοία, εκ των οποίων 10 είναι δεξαμενόπλοια: έξι suezmaxes + τέσσερα LR2 tankers και τέσσερα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων. Η εταιρεία θα παραλάβει τα νεότευκτα από τον Νοέμβριο του 2024 έως και το 2026.
Η Naftomar της οικογένειας Ζέιν θα επενδύσει 500 εκατ. δολάρια για την κατασκευή τεσσάρων μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hanwha Ocean.
Το κάθε πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει 93.000 κυβικά μέτρα αμμωνίας, που σημαίνει πως θα είναι τα μεγαλύτερα ammonia carriers στον κόσμο. Τα τέσσερα βαπόρια θα παραδοθούν στην εταιρεία έως το πρώτο εξάμηνο του 2027.
H Naftomar, συμφερόντων της οικογένειας Zein του Λιβάνου, εδρεύει στη Βούλα από το 1991. Διαχειρίζεται κυρίως ένα στόλο από LPG carriers, ενώ τους τελευταίους μήνες έκανε επενδυτικό άνοιγμα και στα product tankers.
Mε τέσσερα νεότευκτα bulkers ενισχύει τον στόλο της η Eastern Mediterranean Maritime Limited, του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου.
Η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Nantong Xiangyu Shipbuilding & Offshore Engineering για την κατασκευή τεσσάρων φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 63.500 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2026.
Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε λιγότερο από 34 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Η εταιρεία διαχειρίζεται 78 πλοία χωρητικότητας άνω των 7,2 εκατ. dwt. Ο στόλος της αποτελείται από 41 bulk carriers, 27 δεξαμενόπλοια και 10 containerships.
Νωρίτερα, εφέτος, η εταιρεία παρέλαβε δύο νεότευκτα τάνκερ τύπου aframax χωρητικότητας 115,000 dwt έκαστο, τα οποία ναυπηγήθηκαν στη Νότιο Κορέα, στο ναυπηγείο DH Shipbuilding.
Η εισηγμένη στο Nasdaq Performance Shipping, της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, επεκτείνει τον στόλο της με υπογραφή νέων συμβολαίων με την China Shipbuilding Trading και τη θυγατρική της CSSC Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για την κατασκευή δύο επιπλέον πλοίων LNG-ready LR2 aframax και μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Τα χωρητικότητας 114.000 dwt πλοία, κοστίζουν περίπου 64,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και αναμένεται να παραδοθούν τον Ιανουάριο και τον Απρίλιο του 2026.
Η Performance κατέχει και διαχειρίζεται επτά δεξαμενόπλοια aframax, με τρία νέα LR2 να τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια. Τον Μάρτιο, η εταιρεία με έδρα την Αθήνα υπέγραψε συμβόλαιο με την SWS για μια παρόμοια νέα κατασκευή που αναμένεται να παραδοθεί γύρω στον Οκτώβριο του 2025 με τιμή 62,6 εκατ. δολαρίων.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Arcadia Shipmanagement , των αδερφών Γιώργου και Παναγιώτη Αγγελόπουλων ναυπηγεί δύο suezmax newbuilds στη Νότια Κορέα. Η εταιρεία δεξαμενόπλοιων με έδρα την Αθήνα έχει συνάψει συμβόλαιο με την Dalian Shipbuilding στην Κίνα για την κατασκευή δύο aframax με 63 εκατομμύρια δολάρια.
Η συμφωνία περιλαμβάνει δύο πλοία, χωρητικότητας 115.000 dwt που πρόκειται να παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2026 και συνοδεύεται από επιλογές για δύο επιπλέον μονάδες. Η εταιρεία διαθέτει έξι suezmaxes και τέσσερα aframaxes στον στόλο της.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG, του Τζον Χατζηπατέρα, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της ναυλομεσιτικής εταιρείας Allied, έδωσε παραγγελία στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα διαθέτει μεταφορική ικανότητα 93.000 κ.μ.
Το κόστος ναυπήγησης του πλοίου ανέρχεται σε 125 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή του εκτιμάται θα γίνει το 2026. Σημειώνεται ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μηχανή διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και αμμωνίας, σύμφωνα με την ενημέρωση της Allied.
Με τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια ενισχύει τον στόλο της η ναυτιλιακή Sea Pioneer Shipping του Βασίλη Μπακολίτσα, σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας. Η εταιρεία κατασκευάζει δύο τάνκερ MR αρχικά και με option για δύο ακόμη στο ναυπηγείο K Shipbuilding.
Η ναυτιλιακή διαθέτει ήδη έξι δεξαμενόπλοια της ίδια κατηγορίας, τα οποία έχουν κατασκευαστεί στο Guangzhou Shipyard International και στο Dae Sun Shipbuilding. Μάλιστα, τα δύο τελευταία είναι καινούργια, καθώς τα παρέλαβε τον Οκτώβριο του 2022 και τον Ιανουάριο του 2023.
Τον περασμένο Φεβρουάριο υπέγραψε σύμβαση με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding για την κατασκευή τριών bulkers χωρητικότητας 81,800 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.
Ήταν η πρώτη παραγγελία bulker της εταιρείας από το 2015. Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 38 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Η Sea Pioneer διαθέτει στόλο με επτά bulkers και έξι τάνκερ, εκτός από αυτά που έχει υπό κατασκευή.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Lavinia, συμφερόντων του Πάνου Λασκαρίδη προσθέτει στον στόλο της έξι νεότευκτα bulk carriers, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 82.000 dwt στο ναυπηγείο Qingdao Yangfan και δύο ίδιας χωρητικότητας, στο ναυπηγείο COSCO Yangzhou.
Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026.
H ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk, συμφερόντων του Πέτρου Παππά έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Qingdao Yangfan για την κατασκευή δύο Kamsarmax bulk carriers, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2026.
Να σημειωθεί ότι η τιμή τους δεν έχει γίνει γνωστή, ωστόσο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το κόστος κατασκευής ενός συμβατικού Kamsarmax σε κινεζικό ναυπηγείο κυμαίνεται γύρω στα 35 εκατομμύρια δολάρια.
Η Atlas Maritime, του Λέοντα Πατίτσα, πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της ακόμη δύο δεξαμενόπλοια. Η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο DH Shipbuilding για δύο ακόμη πλοία, συνολικής χωρητικότητας 158.000 dwt, μετά την αρχική συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων μονάδων εξοπλισμένων με scrubber.
Τα πρώτα τέσσερα πλοία κοστίζουν περίπου 84 εκατομμύρια δολάρια και σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η παράδοση θα γίνει σταδιακά τη διετία 2025 και το 2026.
Η Atlas Maritime είχε παραγγείλει πλοία aframaxes στο ίδιο ναυπηγείο. Το ναυπηγείο Shipbuilding, πρώην Daehan Shipbuilding, ναυπηγεί τέσσερις ακόμη μονάδες LR2, χωρητικότητας 115.000 dwt, με δέσμευση για παράδοση στην εταιρεία του Λέοντα Πατίτσα, μεταξύ 2024 και 2025.
Η εταιρεία ναυπηγεί επίσης πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων στο ναυπηγείο Yantai Raffles.
Με τρία νεότευκτα bulkers θα ενισχύσει τον στόλο της και η ναυτιλιακή Alassia New Ships Management, συμφερόντων του Νίκου Β. Χατζηιωάννου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από δέκα χρόνια, κλείνοντας συμφωνία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima για την κατασκευή ενός Kamsarmax bulk carrier, χωρητικότητας 82,000 dwt, το οποίο θα παραλάβει το 2025 και δύο bulk carriers, χωρητικότητας 64.000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2024.
Η Diana Shipping, της Σεμίραμις Παληού, υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή δύο kamsarmaxes διπλού καυσίμου μεθανόλης, χωρητικότητας 81,200 dwt, με το κινεζικό ναυπηγείο Tsuneishi Zhoushan.
To κόστος τους θα ανέλθει στα 46 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και η παράδοση τους, θα γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028.
Η Meadway Shipping & Trading, συμφερόντων του Κώστα Δελαπόρτα, υπέγραψε τον Σεπτέμβριο συμβόλαιο ναυπήγησης ενός bulk carrier, εξίσου με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima, αυξάνοντας το βιβλίο των παραγγελιών της στα εννέα φορτηγά πλοία. Να σημειωθεί ότι το bulker χωρητικότητας 42.300 dwt, θα παραδοθεί στην εταιρεία το 2026.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Navios Maritime Partners, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου ενισχύει τον στόλο της με τέσσερα νεότευκτα tankers, χωρητικότητας 115,000 dwt.
Να σημειωθεί ότι η παραγγελία δόθηκε στο κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong και το κόστος θα ανέλθει σε 64.6 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το πρώτο εξάμηνο του 2026 και το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Επίσης, τον Σεπτέμβριο παράγγειλε σε ιαπωνικό ναυπηγείο δύο MR2s, χωρητικότητας 50.000 dwt, με τιμή 41.5 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο.
Η Erasmus Shipinvest Group, που είναι εγκατεστημένη στη Βουλιαγμένη, αλλά είναι κινεζικών συμφερόντων, παράγγειλε δύο gas carriers, χωρητικότητας 7.500 cbm, από το ιαπωνικό ναυπηγείο Kyokuyo Shipyard. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025.
Η Capital New Energy Carriers, είναι η νέα συγχωνευμένη εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη, που ήδη διαθέτει επτά σύγχρονα πλοία μεταφοράς LNG. Η εταιρεία προτίθεται να πουλήσει 15 πλοία κοντέινερ αξίας 650 εκατ. δολαρίων και να επενδύει 3,13 δισ. δολάρια στο LNG.
Η μεγάλη αναδιάρθρωση του στόλου της Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει ξεκινήσει και ήδη μεθοδευμένα υλοποιείται το σχέδιο που έχει εκπονηθεί.
Ήδη, η εταιρεία γνωστοποίησε την ολοκλήρωση, που συμφωνήθηκε και υπογράφηκε στις 13 Νοεμβρίου με τις εταιρείες Capital Maritime & Trading Corp. και Capital GP L.L.C., η οποία προβλέπει την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Capital Maritime με συνολικό τίμημα 3,13 δισ. δολαρίων.
Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Gas,συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη προχώρησε στην παραγγελία των δύο πρώτων παγκοσμίως πολύ μεγάλων νεότευκτων πλοίων αμμωνίας, χωρητικότητας 88,000 cbm, τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.
Το κόστος τους θα ανέλθει στα 116 εκατομμύρια δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Η Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού, υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Wuchang, για την κατασκευή τεσσάρων tankers, συνολικής χωρητικότητας 18.500 dwt.
Το κόστος τους θα ανέλθει στα 30 εκατομμύρια δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν το 2026.
Διαβάστε επίσης:
Deal 40 εκατ. ευρώ Πέτρου Παππά – Ιωάννη Μαρτίνου για 5 βίλες στη «μικρή Μύκονο»
Drewry: Αυξήθηκαν 9% οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα