ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θα γίνει με τράπεζες και METLEN, ο εκνευρισμός του ΜΜ, η economy του Σταϊκούρα, η Ημέρα Καριέρας της Κεραμέως, ο Χατζημηνάς και τα μηνύματα, ένα επιχειρηματικό quiz και 3 hot εφοπλιστικά καλέσματα
Η μεγάλη αναδιάρθρωση του στόλου της Capital Product Partners L.P. του Βαγγέλη Μαρινάκη έχει ξεκινήσει και ήδη μεθοδευμένα υλοποιείται το σχέδιο που έχει εκπονηθεί.
Ήδη, η εταιρεία γνωστοποίησε την ολοκλήρωση της συμφωνίας που υπογράφηκε στις 13 Νοεμβρίου με τις εταιρείες Capital Maritime & Trading Corp. και Capital GP L.L.C., η οποία προβλέπει την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Capital Maritime με συνολικό τίμημα 3,13 δισ. δολαρίων.
Επισημαίνεται ότι με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η CPLP υλοποίησε 11 συμφωνίες αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% των μετοχών κάθε πλοιοκτήτριας εταιρείας των πλοίων.
Αναλυτικά, η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία ολοκλήρωσε την απόκτηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του LNG/C Amore Mio I, όπως επίσης και την εξαγορά του 100% των μετοχών των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων LNG/Cs Alkaios I, Antaios I, Athlos και Archon.
Η Capital Product Partners L.P. αναμένει ακόμη την εξαγορά καθεμιάς από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες των πλοίων LNG/Cs Axios II, Assos, Apostolos, Aktoras, Archimidis και Agamemnon μετά της ολοκλήρωσης της κατασκευής και παράδοσης κάθε πλοίου από το ναυπηγείο.
Υπενθυμίζεται ότι κάθε πλοίο διαθέτει μεταφορική ικανότητα 174.000 κ.μ. και κατασκευάστηκε ή ναυπηγείται στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries Co., LTD και Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ταυτόχρονα, όπως έχει προαναγγείλει, σχεδιάζει την πώληση 15 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Βέβαια, θα επιλεγεί η χρονική εκείνη στιγμή που η εταιρεία θα αποκομίσει τα περισσότερα οικονομικά οφέλη.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο VesselsValue, τα δεκαπέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν συνολική αγοραία αξία 626 εκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, εκτιμάται ότι μπορούν να πουληθούν άνω των 650 εκατ. δολαρίων, ίσως και να προσεγγίσουν τα 700 εκατ. δολάρια.
Οι μονάδες είναι post-panamax που κατασκευάστηκαν το 2013 και νέο-panamaxes που ναυπηγήθηκαν το 2022 και το 2023
Η CPLP δήλωσε στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου ότι οι προοπτικές για το υπόλοιπο του 2023 και του 2024 δείχνουν ότι «οι αγορές ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων είναι πιθανό να συνεχίσουν να υφίστανται πιέσεις λόγω της μείωσης της ζήτησης και της αυξημένης προσφοράς πλοίων».
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν με ετήσιο ρυθμό 71% για την περίοδο, στα 17 εκατ. δολάρια. Η πτώση αντανακλούσε κυρίως τα εφάπαξ κέρδη 47,3 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε κλείσει η εταιρεία από την πώληση δύο boxships την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και ότι δεν επαναλήφθηκε φέτος.
Υπογραμμίζεται ότι η εταιρεία θα μετονομαστεί σε Capital New Energy Carriers και διαθέτει ήδη επτά σύγχρονα πλοία μεταφοράς LNG.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Τζέρι Καλογηράτος δήλωσε ότι η συμφωνία ήταν «ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα για τη μετατροπή της συνεργασίας σε έναν από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες, τελευταίας γενιάς πλοίων LNG, μεταξύ των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στις ΗΠΑ».
«Μαζί με τα άλλα βήματα που έχουμε σχεδιάσει, όπως η μετατροπή της εταιρικής σχέσης σε εταιρεία, ελπίζουμε με την πάροδο του χρόνου να προσελκύσουμε πρόσθετο ενδιαφέρον επενδυτών», πρόσθεσε.
Διαβάστε επίσης:
ΟΛΘ: Τέσσερα σχήματα υπέβαλαν ενδιαφέρον για τον προβλήτα 6
Ο όμιλος Γκριμάλντι συνεχίζει τα ψώνια λιμενικών τερματικών σταθμών