ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Από εξωφρενικά ακριβά πολυτελή προϊόντα μέχρι ευφάνταστα δώρα εμπειρίας, οι δισεκατομμυριούχοι αναζητούν τρόπους να εντυπωσιάσουν κατά τη διάρκεια των εορτών, χωρίς φυσικά να υπολογίζουν το κόστος.
Λίγες μέρες πριν από τα περσινά Χριστούγεννα, η Nicole Pollard Bayme, η ιδρύτρια της εταιρείας πολυτελών ειδών Lalaluxe, έλαβε μία τηλεφωνική παραγγελία από έναν πελάτη.
Ήθελε μία σπάνια τσάντα Himalayan Birkin για εορταστικό δώρο. Πρόκειται για την ακριβότερη τσάντα της Hermes, από δέρμα κροκόδειλου, στολισμένη με διαμάντια. Η τιμή της ανέρχεται στις 750.000 δολάρια.
Η Pollard Bayme στράφηκε στο διεθνές δίκτυο αντιπροσώπων της Birkin για βοήθεια. Προμηθεύτηκε την τσάντα, την έστειλε αεροπορικώς στον πελάτη και το πολύτιμο δώρο βρισκόταν κάτω από το δέντρο το πρωί των Χριστουγέννων.
«Για αυτόν που έχει τα πάντα, γιατί να μην έχει και μία τσάντα με διαμάντια;» Η Pollard Bayme με έδρα το Λος Άντζελες, παρέχει υπηρεσίες που ξεκινούν από 600 δολάρια την ώρα, συν ένα ποσοστό της τιμής αγοράς του εμπορεύματος, όπως επισήμανε η ίδια στο Business Insider.
Το να επιλέξεις εορταστικά δώρα είναι δύσκολο. Πόσο μάλλον για τους ανθρώπους που πραγματικά τα έχουν όλα.
Στους δισεκατομμυριούχους και τους εκατομμυριούχους αρέσει να δίνουν και να λαμβάνουν δώρα, όπως σε όλους μας, ακόμη και αν αυτά κοστίζουν πολύ περισσότερο, και πιθανώς είναι πιο δύσκολο να τα βρουν στην αγορά.
«Θέλουν απλώς να βρουν το καλύτερο από τα καλύτερα», είπε στο BI η Elisabeth Brown, επικεφαλής εξυπηρέτησης πελατών στην εταιρεία Knightsbridge, με έδρα τη Νέα Υόρκη.
«Δεν υπάρχει πραγματικά προϋπολογισμός – θέλουν απλώς αυτό που θέλουν και απαιτούν να το πραγματοποιήσουν».
Τα συγκριτικά στοιχεία αποτυπώνουν ξεκάθαρα τα λεγόμενα της. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, οι Αμερικανοί γενικά σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 1.652 δολάρια. Αυτό είναι περίπου το 0,2% της τιμής αυτού της τσάντας Himalayan Birkin.
Από αμπελώνες μέχρι μαθήματα με σεφ που έχει αστέρι Michelin
Μαζί με τη Chanel και τη Rolex, η Hermès είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μάρκες για τα μεγάλα πορτοφόλια.
Οι τσάντες Birkins θεωρούνται συλλεκτικές και διατίθενται σε σπάνια μοντέλα. Είναι επίσης μία συνηθισμένη επιλογή για τους υπερβολικά πλούσιους.
Ο Winston Chesterfield, ιδρυτής της Barton, μιας λονδρέζικης συμβουλευτικής εταιρείας που επικεντρώνεται στους πλούσιους, γνωρίζει μια συλλέκτρια της Hermès, της οποίας ο σύζυγος της αγοράζει μία νέα τσάντα του γαλλικού οίκου σε άλλο χρώμα κάθε χρόνο.
Η Pollard Bayme της Lalaluxe, αναφέρει ότι κάποιοι επιλέγουν δώρα που μπορούν να γίνουν προσωπικά, όπως μία βαλίτσα Goyard με μονόγραμμα, που κοστίζει πάνω από 10.000 δολάρια ή κάτι προσαρμοσμένο στα χόμπι κάποιου.
Για παράδειγμα, μια οικογένεια που αγαπά την πεζοπορία μπορεί να προσφέρει η μία στην άλλη τον καλύτερο εξοπλισμό από brands όπως η Moncler και η Loro Piana, επισήμανε ο Chesterfield.
Ή ένας αμπελώνας στην Τοσκάνη για έναν οινόφιλο. Η Knightsbridge Circle βοήθησε στη αγορά μιας τοποθεσίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων ως χριστουγεννιάτικο δώρο, με ένα αρχοντικό όπου διέμενε κάποτε ο Ναπολέων, καθώς δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής μελιού και ελαιολάδου.
Η ευκαιρία να γνωρίσετε και να μάθετε από τους καλύτερους – είτε πρόκειται για μαθήματα στην κονσόλα από έναν διάσημο DJ είτε για μάθημα μαγειρικής με έναν βραβευμένο με αστέρι Michelin σεφ – είναι ένα άλλο δημοφιλές δώρο που μπορεί να συναντήσει στην κοινωνία των μεγιστάνων, σύμφωνα με τον Chesterfield.
Δώρα εμπειρίας για billionaires
«Για όλους, και φυσικά για τους πλούσιους, ο χρόνος αποτελεί το πιο πολύτιμο αγαθό», επισημαίνει στο Business Insider η Brown της Knightsbridge Circle.
Μερικές φορές η τιμή του χρόνου είναι μετρήσιμη. Μια ώρα σε ιδιωτικό αεροπλάνο από τη Vistajet, για παράδειγμα, ξεκινά από 11.000 δολάρια.
Ένας πελάτης του Chesterfield, ο οποίος δεν ήθελε να αγοράσει τζετ, πλήρωσε περίπου μισό εκατομμύριο δολάρια για να δώσει στην κόρη του ώρες πτήσης, αφού είχε συνηθίσει να πετά με ιδιωτικό αεροπλάνο κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Κατά γενική ομολογία, όσοι μίλησαν στο BI υποστηρίζουν ότι οι πλούσιοι στρέφονται περισσότερο στα δώρα εμπειρίας και απομακρύνονται από τα αντικείμενα.
«Οι άνθρωποι φαίνεται να είναι λίγο κουρασμένοι από αυτό που θα αποκαλούσατε μεγάλη πολυτέλεια», είπε ο Chesterfield.
Μια πλούσια γυναίκα, είπε, στον σύζυγό της ότι δεν θέλει άλλα κοσμήματα αφού πέρασε μήνες κλεισμένη μέσα αγοράζοντας πολυτελή προϊόντα, κατά την περίοδο της πανδημίας.
Μια οικογένεια με την οποία συνεργάζεται ο Chesterfield νοίκιασε ένα ιδιωτικό νησί στην Καραϊβική για δύο εβδομάδες, και είπε ότι τα καταφύγια για γιόγκα και οι διακοπές ευεξίας – από ένα ταξίδι στο Rishikesh, τη γενέτειρα της γιόγκα, έως μια ποδηλατική εκδρομή πατέρα-γιου στη Μαγιόρκα – αυξάνονται σε δημοφιλία.
Μερικοί από τους πελάτες της Brown νοικιάζουν ιδιωτικές βίλες στην Αφρική, όπως το καταφύγιο άγριας ζωής Ol Jogi στην Κένυα ή το νησί Saanane στην Τανζανία, που μπορεί να κοστίζουν έως και 40.000 δολάρια τη βραδιά.
Αγώνας για τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη
Οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή αντανακλώνται στους τύπους ταξιδιωτικών εμπειριών που προσφέρουν οι πλούσιοι.
«Βιάζονται να δουν πράγματα πριν εξαφανιστούν», είπε η Pollard Bayme. Αντί για ένα superyacht στο St. Barths, ναυλώνουν ένα superyacht αποστολής για να δουν τους παγετώνες στην Ανταρκτική ή την Παταγονία, για παράδειγμα, ή πηγαίνουν στην Αυστραλία για να δουν το Μέγα Κοραλλιογενές Φράγμα.
Υπάρχουν όμως και εκείνοι που ανησυχούν περισσότερο για το αποτύπωμα άνθρακα και εγκαταλείπουν εντελώς τα μεγάλα δώρα.
«Παρατηρήσαμε ότι φέτος οι άνθρωποι είναι πολύ λιγότερο επιτηδευμένοι και πιο συγκρατημένοι», είπε ο Chesterfield.
Κάνε το όπως ο Warren Buffett
Ο μάντης της Ομάχα, συνήθιζε να δίνει σε κάθε μέλος της οικογένειάς του 10.000 δολάρια σε μετρητά — αλλά αφού έμαθε ότι το ξόδευαν, άλλαξε τακτική.
Δίνει τώρα μετοχές σε κάποιους και σοκολάτες σε ορισμένους άλλους.
Ο Μπιλ Γκέιτς προτείνει βιβλία για να απολαύσετε τις διακοπές.
Μια οικογένεια που γνωρίζει ο Chesterfield διοργανώνει Secret Santa με όριο δαπανών μόλις 10 δολάρια.
«Εκτιμούν ότι το νόημα είναι να περνούν χρόνο ο ένας με τον άλλον», είπε. «Έχουν γίνει λιγότερο υλιστές».
Διαβάστε ακόμη:
Αυτό είναι το νέο «καταφύγιο» των δισεκατομμυριούχων – Τα πλεονεκτήματα και οι διευκολύνσεις
Γουόρεν Μπάφετ: Δωρίζει ξανά μετοχές για το Thanksgiving – «Η Berkshire ήρθε για να μείνει!»