ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Με δύο μεγάλες μάχες για οδικά έργα αξίας άνω των 500 εκατ. Ευρώ κλείνει το 2023, καθώς χθες δημοπρατήθηκαν οι οδικοί άξονες Ιωάννινα-Κακαβιά και Λαμία-Καρπενήσι. Πρόκειται για δύο έργα που προσέλκυσαν τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, αλλά και ανερχόμενες εταιρείες όπως οι ΕΚΤΕΡ, ΙΝΤΕΡΚΑΤ και Δομική Κρήτης.
Σημειώνεται ότι και τα δύο έργα έχουν περάσει από σαράντα κύματα, καθώς έχουν ακυρωθεί και επαναδημοπρατηθεί δύο φορές λόγω προσφυγών της κοινοπραξίας εταιριών ΕΚΤΕΡ-Δομική Κρήτης-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.
Ωστόσο, όπως φαίνεται και από τις χθεσινές εξελίξεις δε χάθηκε χρόνος και σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους θα γνωρίζουμε αναδόχους, ενώ δεν αποκλείεται να έχουν υπογραφεί και οι σχετικές συμβάσεις.
Μία ακόμα παράμετρος που αναδείχθηκε από το διαγωνισμό για το Ιωάννινα-Κακαβιά σύμφωνα με πηγές της αγοράς είναι το γεγονός ότι επιστρέψαμε στις εποχές των διψήφιων εκπτώσεων.
Αυτο συμβαίνει, καθώς, όπως έγραψε πρώτο το mononews, ο Όμιλος ΑΒΑΞ επικράτησε στον εν λόγω διαγωνισμό με έκπτωση 17,5% ενώ τη χαμηλότερη έκπτωση (10,31%) έδωσε το σχήμα ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ-Εργοδυναμική Βοιωτίας-ΕΡΓΟΚΑΤ.
Ιωάννινα-Κακαβιά: Μειοδότης ο ΑΒΑΞ για τον άξονα των 310 εκατ. ευρώ
Το εν λόγω έργο κοστολογήθηκε στα 310 εκατ. Ευρώ με ΦΠΑ και με την προσφορά που έδωσε ο ΑΒΑΞ, το κόστος του διαμορφώνεται στα 255 εκατ. Ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την εισηγμένη στη κούρσα της διεκδίκησης συμμετείχαν και τα κάτωθι τέσσερα σχήματα, τα οποία έδωσαν τις αντίστοιχες εκπτώσεις:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΤΕΡΝΑ Α.Ε): 16,5%
- Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ: 15,04%
- Intrakat-Mytilineos (METKA): 11,08%
- ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ-Εργοδυναμική Βοιωτίας-ΕΡΓΟΚΑΤ: 10,31%
Στα του έργου πρόκειται για ένα οδικό τμήμα το οποίο θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό και προβλέπεται η κατασκευή δύο αξόνων (Ιωάννινα – Καλπάκι, συνολικού μήκους 46,4 χλμ και Καλπάκι-Κακαβιά 23,1 χλμ) και θα έχει ολοκληρωθεί εντός 54 μηνών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Επομένως, εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές σχετικά με την προσφορά του Ομίλου ΑΒΑΞ, τότε δεν αποκλείεται η σχετική σύμβαση να έχει υπογραφεί εντός του Α’ Τριμήνου του 2024.
Αυτό σημαίνει ότι ο νέος οδικός άξονας θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2029 και θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.
Λαμία-Καρπενήσι: Οι έξι μνηστήρες για το έργο των 200 εκατ. ευρώ
Σε αντίθεση με το Ιωάννινα-Κακαβιά το Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. Ευρώ θα γνωρίζουμε εντός του 2024 τον μειοδότη, καθώς ο διαγωνισμός περιλαμβάνει και στάδιο προεπιλογής των σχημάτων που θα υποβάλουν προσφορές.
Για το συγκεκριμένο έργο, όπως έγραψε πρώτο το mononews, τα σχήματα που θα περάσουν από το «κόσκινο» του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, είναι τα εξής:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΤΕΡΝΑ Α.Ε)
- Mytilineos (METKA)-ΑΚΤΩΡ
- ΑΒΑΞ
- Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ
- ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.-ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε.-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
- TRACE-ΤΕΚΑΛ Α.Ε.-ΕΛΙΚΑ ΑΤΕΕ
Αναλυτικότερα το υπο δημοπράτηση έργο αφορά το τμήμα Παλαιοκώμη-Τύμφρηστος. Η αξία του έχει οριστεί στα 200 εκατ. Ευρώ και το έργο αφορά στην κατασκευή ενός άξονα μήκους 30 χλμ.
Όσον αφορά τη διάρκεια της κατασκευής, αυτή έχει οριστεί και εδώ στους 54 μήνες. Επομένως, δεν αποκλείεται να παραδοθεί την ίδια χρονιά με το Ιωάννινα-Κακαβιά.
Διαβάστε επίσης
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτοί είναι οι έξι μνηστήρες για το οδικό έργο Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις
- Κόκκινα δάνεια 70,8 δισ. ευρώ διαχειρίζονται οι «servicers»
- Eurostat πληθωρισμός: Στο 3% στην Ελλάδα τον Νοέμβριο – Στο 2,2% στην Ευρωζώνη