Ο Όμιλος ΑΒΑΞ έδωσε σύμφωνα με πληροφορίες την καλύτερη προσφορά για το οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά αξίας 310 εκατ. ευρώ, το οποίο δημοπρατήθηκε μαζί με το Λαμία-Καρπενήσι, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Πιο συγκεκριμένα, τη μεγαλύτερη έκπτωση που ανέρχεται στο 17,5% του αρχικού προϋπολογισμού του έργου, την έδωσε ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ο οποίος δοκίμασε τις ίδιες δυνάμεις του. Απέναντι του είχε τέσσερα ισχυρά σχήματα, τα οποία ήταν τα εξής και έδωσαν τις κάτωθι εκπτώσεις:

1

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΤΕΡΝΑ Α.Ε): 16,5%
  • Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ: 15,04%
  • Intrakat-Mytilineos (METKA): 11,08%
  • ΟΔΟΣ ΑΤΕ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ-Εργοδυναμική Βοιωτίας-ΕΡΓΟΚΑΤ: 10,31%

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω έργο μαζί με το Λαμία-Καρπενήσι είχαν ακυρωθεί και δημοπρατηθεί εκ νέου δύο φορές, καθώς η κοινοπραξία Δομική Κρήτης-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ είχε προσφύγει δύο φορές στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία υποχρέωσε το υπουργείο να αλλάξει τους όρους των διαγωνισμών.

Το έργο 

Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.

Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Διαβάστε επίσης

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτοί είναι οι έξι μνηστήρες για το οδικό έργο Λαμία-Καρπενήσι αξίας 200 εκατ. ευρώ

Σταϊκούρας: Άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές για τον ΒΟΑΚ – Ποιοι διαγωνισμοί προχωρούν