Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της απογραφής, που πραγματοποίησε η Ελληνική Στατική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), διαπιστώθηκε ότι επί συνόλου 1.519 πλοίων 100 ΚΟΧ και άνω που περιλαμβάνονταν στο μητρώο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) , απογράφηκαν 1.131 πλοία, εκ των οποίων 1.044 ήταν ελληνικά και 87 ελληνόκτητα υπό ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.

Παρατηρείται αύξηση της απασχόλησης ναυτικών από τον Σεπτέμβριο του 2022 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020, όμως είναι λιγότεροι σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2018.

1

Όμως, υπάρχει ένα στοιχείο που γεννά ερωτηματικά. Αυτό είναι ότι ενώ, η ΕΛΣΤΑΤ, με άλλη ανακοίνωση της αναφέρει ότι τα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο τον Σεπτέμβριο του 2022 ανέρχονται σε 1.826, στην ανακοίνωση της απογραφής τονίζει ότι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ είναι 1.519 πλοία, ενώ απογράφηκαν μόνο 1.044.

Επίσης, ενώ υπάρχουν τον Σεπτέμβριο του 2022, πάντα σύμφωνα με τις δύο ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ, 371 φορτηγά, 437 δεξαμενόπλοια, 750 επιβατηγά και 268 διάφορα βοηθητικά πλοία, απογράφηκαν 168 φορτηγά, 335 δεξαμενόπλοια, 402 επιβατηγά και 139 διάφορα βοηθητικά πλοία.

Το σημαντικότερο είναι ότι δεν εξηγεί η ΕΛΣΤΑΤ, γιατί υπάρχουν αυτές οι διαφορές των εγγεγγραμμένων πλοίων και των απογραφέντων, δεδομένου ότι η απογραφή είναι υποχρεωτική για όλα τα πλοία.

Κατά τα άλλα:

Από τα 1.044 ελληνικά πλοία 944 ήταν εν ενεργεία και 100 σε αργία ή παροπλισμό. Από τα 87 ελληνόκτητα πλοία, συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, τα 67 ήταν εν ενεργεία και 20 σε αργία ή παροπλισμό.

Στο σύνολο των 1.131 πλοίων που απογράφηκαν την ημέρα της απογραφής απασχολούνταν 18.370 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί.

Αναλυτικότερα, στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν απασχολούνταν 17.253 ναυτικοί, από τους οποίους το 60,9% ήταν Έλληνες και το 39,1% ξένης εθνικότητας.

Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ απασχολούνταν 1.117 ναυτικοί, εκ των οποίων το 78,4% ήταν Έλληνες και το 21,6% ξένης εθνικότητας.

Από τη σύγκριση των στοιχείων της απογραφής του έτους 2022 με τα αντίστοιχα στοιχεία της προηγούμενης απογραφής του έτους 2020 παρατηρείται ότι το σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα ελληνικά πλοία που απογράφηκαν (1.044 πλοία) αυξήθηκε κατά 10,1%, ενώ στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ (87 πλοία) το σύνολο των Ελλήνων και ξένων ναυτικών αυξήθηκε κατά 27,8%.

Παρατηρείται αύξηση 12,7% των Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και αύξηση 14,5%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία. Αντίστοιχα, παρατηρείται αύξηση 6,3% των ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και 121,1%, αυτών που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.

Η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των πλοίων δείχνει ότι 3.329 Έλληνες και ξένοι ναυτικοί (18,1%) υπηρετούσαν σε φορτηγά πλοία, 7.983 (43,5%) σε δεξαμενόπλοια, 6.322 (34,4%) σε επιβατηγά και τουριστικά και 736 (4,0%) σε λοιπά πλοία.

Από τα στοιχεία της απογραφής έτους 2022 παρατηρείται ότι, από το σύνολο των 17.253 Ελλήνων και ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,8% (5.655 άτομα), το κατώτερο προσωπικό το 58,6% (10.108 άτομα), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 8,5% (1.463 άτομα) και το 0,2% (27 άτομα) δεν είχε ναυτική ειδικότητα.

Αντίστοιχα, από το σύνολο των 1.117 Ελλήνων και ξένων ναυτικών στα συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ελληνόκτητα πλοία το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 30,7% (343 ναυτικοί), το κατώτερο προσωπικό το 63,8% (713 ναυτικοί), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 3,2% (36 ναυτικοί) και χωρίς ναυτική ειδικότητα ήταν το 2,2% (25 ναυτικοί).

Αναλυτικά, τους πίνακες μπορείτε να τους διαβάσετε ΕΔΩ.

Διαβάστε επίσης:

Ανδρέας Μιχαλόπουλος (Performance Shipping): Ναυπηγούμε τρία πλοία αξίας 191 εκατ. δολαρίων

Ναυτιλιακή Λέσχη: Λαμπερά πρόσωπα στο χριστουγεννιάτικο πάρτι – Φωτορεπορτάζ

Σταϊκούρας: 50 εκατ. ευρώ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την αποκατάσταση σχολείων σε Θεσσαλία και Στ. Ελλάδα