array(0) {
}
        
    
Menu
0.94%
Τζίρος: 74.73 εκατ.

Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο

Media

Στο μικροσκόπιο του ΕΣΡ και οι ψυχαγωγικές εκπομπές για την Πολιτική Πολυφωνία 

Comments
Νέα οδηγία με κανόνες πολιτικής πολυφωνίας έστειλε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) προς τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ (τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς). Η οδηγία έχει άμεση ισχύ.

Η οδηγία αφορά στην προβολή των κομμάτων κατά τις μη προεκλογικές περιόδους. Σκοπός της Οδηγίας είναι η συλλογή στοιχείων από τους παρόχους αφενός, για τη σύνταξη της ετήσιας αναφοράς πολιτικής πολυφωνίας και αφετέρου, για την διενέργεια του κατά περίπτωση ελέγχου τήρησης της πολιτικής πολυφωνίας.

Οι κανόνες συντάχθηκαν με γνώμονα όλες τις έως τώρα αποφάσεις του ΣτΕ έπειτα από προσφυγές των ραδιοτηλεοπτικών μέσων σε κυρώσεις τις οποίες είχε επιβάλει το ΕΣΡ για παραβιάσεις των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας σε ζητήματα πολιτικής πολυφωνίας του προηγούμενου (μεγάλου) διαστήματος.

Η νέα επικαιροποιημένη οδηγία «παρακολουθεί» τις εξελίξεις στο ραδιοτηλεοπτικό πεδίο και στο εξής στο μικροσκόπιο του ΕΣΡ για τήρηση των κανόνων πολιτικής πολυφωνίας θα «μπαίνουν»  οι ψυχαγωγικές και ποικίλης ύλης εκπομπές- και εκείνες που συνδυάζουν ψυχαγωγία και ενημέρωση, ή αλλιώς infotainment- στον βαθμό που έχουν ενημερωτικό και πολιτικό περιεχόμενο.

Η επικαιροποιημένη Οδηγία του ΕΣΡ περιλαμβάνει τις ειδησεογραφικές εκπομπές (τα δελτία ειδήσεων), καθώς και τις εκπομπές πολιτικού (και ευρύτερα ενημερωτικού) περιεχομένου, δηλαδή τις εκπομπές πολιτικού και κοινωνικού διαλόγου και προβληματισμού. 

Θα ελέγχονται επίσης ακόμα και εκπομπές στις οποίες μπορεί να μην εκπροσωπούνται κόμματα. Αλλά να γίνεται συζήτηση από δημοσιογράφους επί πολιτικών θεμάτων και στις περιπτώσεις εκείνες κατά τις οποίες οι δημοσιογράφοι παρουσιάζουν θέσεις πολιτικών κομμάτων.

Η Οδηγία αφορά στην τήρηση των κανόνων σε μη προεκλογικές περιόδους και καλύπτει τις εξής τυπολογίες προγραμμάτων:

  • Όλα τα δελτία ειδήσεων και όλες τις ενημερωτικές και πολιτικές εκπομπές, καθώς και τις ψυχαγωγικές και ποικίλης ύλης εκπομπές στον βαθμό που έχουν ενημερωτικό και πολιτικό περιεχόμενο,
  • Όλα τα δελτία ειδήσεων,
  • Μόνο στα κεντρικά δελτία ειδήσεων

Τηλεοπτικοί και Ραδιοφωνικοί σταθμοί είναι υποχρεωμένοι να αποστέλλουν  σε χωριστά φύλλα αρχείου excel « αναλυτικά στοιχεία για τον χρόνο προβολής των πολιτικών κομμάτων και των στελεχών τους σε όλες τις ειδησεογραφικές, ενημερωτικές και πολιτικές εκπομπές, καθώς και τις ψυχαγωγικές και ποικίλης ύλης εκπομπές στον βαθμό που έχουν ενημερωτικό και πολιτικό περιεχόμενο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο επισυναπτόμενο αρχείο, καθώς και συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν το σύνολο του χρόνου προβολής των κομμάτων και των πολιτικών στελεχών τους».

Η διαδικασία αυτή ειδικά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας ορίζεται ότι θα γίνεται σε μηνιαία βάση. Δηλαδή τα κανάλια, όπως και τώρα, θα πρέπει να στέλνουν δεδομένα κάθε μήνα. Τα άλλα μέσα θα στέλνουν στοιχεία στο ΕΣΡ όταν τους ζητηθεί (είτε κατόπιν καταγγελίας ή με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου).

Οι νέοι κανόνες αφορούν και τους παρόχους οπτικοακουστικού περιεχομένου ενημερωτικού χαρακτήρα που μεταδίδουν το πρόγραμμά τους διαδικτυακά, «εφόσον το ΕΣΡ έχει αρμοδιότητα ελέγχου αυτών».

Επίσης η ανεξάρτητη διοικητική αρχή, κατά περίπτωση και εφόσον κρίνεται σκόπιμο, «θα εντοπίζει με τη χρήση κάθε πρόσφορου μέσου εάν, πέρα από τα γεγονότα που ο πάροχος έκρινε ως άξια μετάδοσης, υπήρχαν και άλλα τέτοια γεγονότα, τα οποία παραλείφθηκαν να μεταδοθούν από αυτόν».

Διαβάστε επίσης: 

Survivor: Το πρώτο trailer και πότε είναι η πρεμιέρα

Το Ναυάγιο: Ο Πέτρος διαλύεται

Χριστούγεννα στο Σπίτι με το MEGA

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα
Γεωργαντζής (Quest): Με τα λεφτά της GLS ολοκληρώνεται το deal για Μπενρουμπή
Θεόδωρος Σκυλακάκης: Κράτος είμαστε, έχουμε πολλές επιλογές φορολόγησης- Εκτός αν απορροφήσουν τις αυξήσεις
Καύσιμα στη Fitch αναζητά η αγορά – Ποια θα είναι η «ετυμηγορία» του διεθνούς οίκου
Πλειστηριασμοί: Στο σφυρί τα εμπορικά σήματα «4 Τροχοί» και το πρακτορείο διανομής Τύπου «Ευρώπη»
Αντάνι: Ο μεγιστάνας που κάθε σκάνδαλο του κοστίζει δεκάδες δισεκατομμύρια – Οι διασυνδέσεις με τον Μόντι και ο ρόλος του Τραμπ
Τουρισμός: Ποιοι μοιράζονται τα 237 εκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης