ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το εγχείρημα με την ονομασία “Worldwide Hospitals”, μετατρέπει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συναρμολογούμενα πλωτά νοσοκομεία, τα όποια μπορούν να αναπτυχθούν γρήγορα και να σταθμεύσουν σε παράκτιες περιοχές που έχουν ανάγκη, όπως στην ανατολική Μεσόγειο, για να βοηθήσουν με την ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα.
Το Worldwide Hospitals είναι το πρώτο κερδοσκοπικό έργο του είδους του, σύμφωνα με τον επιχειρηματία, ενώ η πρόκληση θα είναι η απόσβεση της αρχικής επένδυσης και στην συνέχεια να γίνουν κερδοφόρες οι ιατρικές εργασίες.
Τα δύο πρώτα από τα επτά πλοία θα αναπτυχθούν αφιλοκερδώς στα ανοιχτά της Σιέρα Λεόνε και του Καμερούν στις αρχές του επόμενου έτους, μια κίνηση δημοσιότητας που αποσκοπεί να ανοίξει το δρόμο για συμβάσεις με κυβερνήσεις ή οργανισμούς όπως τα Ηνωμένα Έθνη.
Τα πλοία είναι εξοπλισμένα με μονάδες που μοιάζουν με εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρουν ιατρικό εξοπλισμό επιλεγμένο για να ταιριάζει καλύτερα στην τελευταία έκτακτη ανάγκη.
Μπορούν να λειτουργήσουν στη θάλασσα, αλλά η κύρια χρήση τους θα είναι στην ξηρά, όπου τα στοιχεία μπορούν να ενωθούν για να σχηματίσουν νοσοκομεία στο πεδίο.
«Είναι σαν Lego»
«Είναι σαν Lego», εξήγησε ο Marseille σε συνέντευξή της στο Βερολίνο. «Υπάρχει πραγματικά τεράστια ανάγκη παγκοσμίως», συμπλήρωσε.
Αυτή είναι η πρώτη σημαντική κίνηση του εκατομμυριούχου μετά την πώληση ενός βασικού τμήματος της εταιρείας του γηροκομείου MK-Kliniken AG το 2017.
Αφού συγκέντρωσε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, χρηματοδότησε την ανάπτυξη των μονάδων, απέκτησε δύο εργοστάσια και τα πλοία.
Η εταιρεία, που εδρεύει στην Ελβετία, αναμένει να οργανωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, ενώ προς το παρόν, ο Marseille δηλώνει ότι κανένας πελάτης δεν έχει υπογράψει σύμβαση.
Με την UBS ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο, ο 67χρονος επιχειρηματίας ξεκινά έναν πρώτο γύρο χρηματοδότησης 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Το ταμείο που δημιουργήθηκε για το έργο, το οποίο διαχειρίζεται η European Capital Partners με έδρα το Λουξεμβούργο, απαιτεί ελάχιστη επένδυση 1 εκατομμυρίου ευρώ.
Παράλληλα, προσφέρει μέρισμα έως και 7% ξεκινώντας από τον τρίτο χρόνο, ανάλογα με τη πρόοδο των επιχειρήσεων.
Πιθανότατα να υπάρξουν άλλοι έξι παρόμοιοι γύροι χρηματοδότησης, σημειώνει ο Marseille, ενώ διατείνεται ότι θα εξετάσει και μια αρχική δημόσια προσφορά στα επόμενα πέντε έως επτά χρόνια.
Μετά την εκκίνηση των δύο πρώτων πλοίων στις αρχές του επόμενου έτους, ένα άλλο ζεύγος θα ανεφοδιαστεί, έτσι ώστε να είναι έτοιμο για χρήση ήδη από το 2025.
Σύμφωνα με τον Marseille, εκείνο το έτος, η εταιρεία του αναμένεται να αποφέρει έσοδα περίπου 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο στόχος είναι να διαμορφωθούν 7 πλοία, διότι όπως σημειώνει, «με επτά πλοία-νοσοκομεία, αποκτάς τον έλεγχο της παγκόσμιας αγοράς».
Διαβάστε ακόμη:
MSC: Σταματά να χρησιμοποιεί τη διώρυγα του Σουέζ η μεγαλύτερη εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ερυθρά Θάλασσα: Μετά την Maersk και η Hapag-Lloyd αναστέλλει τις διελεύσεις πλοίων λόγω των Χούθι
Συμμαχία 10 χωρών για την αντιμετώπιση των επιθέσεων των Χούθι δημιουργούν οι ΗΠΑ