O χρόνος για τη διακοπή λειτουργίας της InstaShop στην Ελλάδα μετρά αντίστροφα. Στις 31 Δεκεμβρίου οι υπηρεσίες της πλατφόρμας quick commerce σταματούν επισήμως, σύμφωνα με την ενημερωτική επιστολή που έστειλε στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και την οποία δημοσίευσε το mononews.

O ξαφνικός θάνατος της εταιρείας, που θα διατηρήσει, όπως διευκρίνισε το tech hub το οποίο βρίσκεται στην Ελλάδα και αποτελεί κρίσιμο κομμάτι για τις δραστηριότητες της εταιρείας, στον αραβικό κόσμο απ’ όπου και ξεκίνησε το 2015, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για την αγορά του quick commerce.

Μέσα σε διάστημα δύο χρόνων η αγορά στην αγορά έχουν καταγραφεί άλλα τρία -λιγότερο ηχηρά- λουκέτα και δύο εξαγορές.

Η περίπτωση της Pop Market

Τον περασμένο Οκτώβριο διέκοψε- και αυτή αιφνιδίως- τη δραστηριότητά της η Pop Market. H εταιρεία που ιδρύθηκε το 2021 από τους Τάκη Μαλαβέτα και Nick Telecki πρώην στελέχους της Delivery Hero λανσάρισε το μοντέλο της γρήγορης και εύκολης ηλεκτρονικής παραγγελίας οποιουδήποτε προϊόντος και οποιαδήποτε ώρα. Οι πελάτες του είχαν τη δυνατότητα να παραγγέλνουν προϊόντα σούπερ μάρκετ, σνακ, φρέσκα, είδη για το σπίτι & άλλα πολλά και να τα παραλαμβάνουν μέσα σε 15 λεπτά από τη στιγμή της παραγγελίας τους.

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, η start up είχε καταφέρει  να ανοίξει πέντε  dark stores στην Αττική και να απασχολεί πάνω από 50 υπαλλήλους. Επίσης είχε προσελκύσει το σημαντικό ενδιαφέρον των επενδυτών με τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης να βάζει στα ταμεία της 3,5 εκατ. δολάρια και άλλα 5 εκατ. δολάρια στον δεύτερο  ενώ είχε ενταχθεί στο δίκτυο της Endeavor.

Παρουσία «εξπρές» για Rabbit και Rocket

Λίγους μήνες πριν το λουκέτο στην Pop Market άλλη μια εταιρεία που δραστηριοποιήθηκε στον χώρο του fast delivery διέκοψε τη λειτουργία της. Η Rabbit, έναν περίπου χρόνο από όταν ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην αγορά υποσχόμενη παραδόσεις σε μόλις 20 λεπτά διέκοψε τη λειτουργία της έχοντας δημιουργήσει τέσσερα dark stores στην Αττική. Μικρής διάρκειας ήταν και η παρουσία της Rocket, η οποία διέκοψε τη δραστηριότητά της ενώ λίγο διάστημα πριν είχε προαναγγείλει προσλήψεις και νέες συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Στην περίοδο των τελευταίων δύο ετών άλλες δύο εταιρείες, που δραστηριοποιήθηκαν στον κλάδο και εξαγοράστηκαν από μεγαλύτερους παίκτες.

Πρόκειται για την εταιρεία Ferto των Μιχάλη Σφικτού, Αλέξανδρου Θεοδωρίδη και Ekin B. Ozturk , που εξαγόραστηκε από την Pop market του Τάκη Μαλαβέτα. Η Ferto ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 αναπτύσσοντας μια πλατφόρμα μέσω της οποίας ο καταναλωτής παραγγέλνει προϊόντα από τα συνεργαζόμενα καταστήματα τα οποία φτάνουν στο σπίτι του από διανομείς της εταιρείας μέσα σε 20 λεπτά.

H δεύτερη εταιρεία που εξαγοράστηκε από την efood στο πλαίσιο της μεγάλης εξαγοράς των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη είναι η delivery.gr του Νίκου Ιωάννου.

Στην αγορά του quick delivery, ένας κλάδος που άνθησε και στην εγχώρια αγορά και παγκοσμίως την περίοδο της πανδημίας, η διακοπή δραστηριότητας της InstaShop είναι η πιο ηχηρή περίπτωση  με δεδομένο ότι πρόκειται για μια εταιρεία- θυγατρική της γερμανικής Delivery Hero.

Παράλληλα πρόκειται για την εταιρεία, έχει καταφέρει να βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της λίστας των Greek Startups Exits. Η  InstaShop ιδρύθηκε το 2015 στο Ντουμπάι από τον Γιάννη Τσιώρη και την Ιωάννα Αγγελιδάκη. Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας τους, η εταιρεία αναπτύχθηκε με γρήγορους ρυθμούς και έγινε ένα από τα πιο γνωστά και αξιόπιστα ονόματα στον τομέα της online παραγγελίας τροφίμων και παράδοσης στη Μέση Ανατολή.

Το 2020, η InstaShop εξαγοράστηκε από την Delivery Hero, παγκόσμια ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο του online delivery, έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων.

Από τη στιγμή της εξαγοράς, το InstaShop συνέχισε να λειτουργεί ως αυτόνομη οντότητα, υπό την ηγεσία του Γιάννη Τσιώρη, ο οποίος πρόσφατα αποχώρησε την εταιρεία και τη θέση ανέλαβε ο  Nikola Cabarkapa.

Η εταιρεία στην Ελλάδα  απασχολούσε στο τέλος του 2022 107 άτομα έναντι 66 το 2021 ενώ σε επίπεδο συνεργασιών είχε μεγάλο μέρος του λιανεμπορίου τροφίμων, όπως  τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος κά.

Πέρα από τον χώρο των σούπερ μάρκετ, στον τομέα του Quick delivery η εταιρεία συνεργάζεται με αλυσίδες όπως η Κωτσόβολος, η Pet City, φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών, αξεσουάρ κ.α.

Σύμφωνα με τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα  ο κύκλος εργασιών της το 2022 ανήλθε σε 3,18 εκατ. ευρώ  από 1,54 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ εμφάνισε ζημιές  3,56 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Τι είδε στα νερά «Σέλι» και «Διός» και επένδυσε με Ταμβακάκη και Καραμούζη

Delivery Hero: Ξαφνικός «θάνατος» για το InstaShop στην Ελλάδα

Νέος CEO στην InstaShop ο Nikola Cabarkapa