• Business

    Marks & Spencer Μαρινόπουλος: Στα αυξημένα κόστη χάθηκε η άνοδος του τζίρου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Stuart Machin, διευθύνων σύμβουλος Marks & Spencer

    Stuart Machin, διευθύνων σύμβουλος Marks & Spencer


    Αυξημένες  κατά 14,9% ήταν οι πωλήσεις της Marks & Spenser Μαρινόπουλος Ελλάδος ΑΒΕΤΕ στην οικονομική χρήση που έληξε στις 30 Μαρτίου 2023.

    Ωστόσο δέχτηκε ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία της με το αποτέλεσμα στην τελική γραμμή του ισολογισμού να διαμορφώνεται στις 200.000 ευρώ έναντι 5,3 εκατ. ευρώ.

    Η εταιρεία Marks & Spencer Μαρινόπουλος Ελλάδος Α.Β.Ε.Τ.Ε. ελέγχεται από τον όμιλο Marks & Spencer PLC που κατέχει το 80% των μετοχών της έμμεσα μέσω της Marks and Spencer B.V, ενώ το υπόλοιπο 20% κατέχει η Marinopoulos Holding Sarl, διεύρυνε το δίκτυο της κατά δύο καταστήματα το 2022 ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο καταστράφηκε ολοσχερώς από τις πλημμύρες στη Θεσσαλία το κατάστημα της Λάρισας.

    Αύξηση στο κόστος των προϊόντων

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες ο κύκλος εργασιών έφτασε στα 66,2 εκατ. ευρώ από 57,6 εκ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 33,5 εκ. ευρώ από 32,4 εκ. ευρώ την προηγούμενη χρήση σημειώνοντας αύξηση 3,4%. Η αύξηση του μικτού κέρδους συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση οφείλεται στην άνοδο του κύκλου εργασιών, παρόλα αυτά περιορίζεται λόγω της σημαντικής αύξησης του κόστους των προϊόντων και ως ποσοστό επί των πωλήσεων ανέρχεται σε 51% έναντι 56% την προηγούμενη χρήση.

    Τα κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας υποχώρησαν κατά 47,6% και διαμορφώθηκαν στα 4,9 εκ. ευρώ.

    Γιατί «εξαϋλώθηκαν» τα καθαρά κέρδη

    Όπως εξηγεί η διοίκηση, στο ενημερωτικό σημείωμα που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις, η σημαντική μείωση των κερδών συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση οφείλεται κυρίως στην αύξηση του ενεργειακού και κόστους μεταφορών (περίπου 1,3 εκ. ευρώ), προβλέψεις κατάπτωσης εγγυήσεων για εκμίσθωση καταστημάτων (1 εκ. ευρώ) και στο όφελος των αποτελεσμάτων που είχε η εταιρεία κατά το προηγούμενο έτος από τις σημαντικές εκπτώσεις ενοικίων και απελευθέρωση προβλέψεων σχετιζόμενες με την πανδημία Covid-19 (περίπου 2.7 εκ. ευρώ).

    Τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα (έξοδα) διαμορφώθηκαν στα 3,3 εκ. ευρώ έναντι 3,3 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 0,8%.

    Τέλος, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν για την τρέχουσα χρήση 200.000 ευρώ  έναντι 5,3 εκατ. ευρώ την περσινή περίοδο.

    Αυξήθηκε ο αριθμός των εργαζομένων

    Το προσωπικό της Εταιρείας ανερχόταν την 31.3.2023 σε 580 άτομα, έναντι 540 την 31.3.2022. Το σύνολο του Ενεργητικού για τη χρήση διαμορφώθηκε στα 52,7 εκ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου ποσού των 47,3 εκ. ευρώ για τη προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας αύξηση 11,5%.  Η καθαρή θέση έχει θετικό πρόσημο και διαμορφώθηκε στα 7,2 εκ. ευρώ, έναντι 7,1 εκ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

    Το σύνολο των υποχρεώσεων στο τέλος της χρήσης διαμορφώθηκε στα 45,5 εκ. ευρώ έναντι 40,1 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 13,3%.

    Εντός της χρήσης  η εταιρεία προχώρησε στο άνοιγμα δύο νέων καταστημάτων, το πρώτο στην πόλη της Καλαμάτας τον Ιούνιο του 2022 και το δεύτερο στο εμπορικό πάρκο Top Parks στον Πειραιά τον Δεκέμβριο του 2022 διαθέτοντας ένα δίκτυο 27 καταστημάτων αν συνυπολογιστεί η διακοπή λειτουργίας του Marks & Spencer της Λάρισας.

    Ολοσχερής καταστροφή στο κατάστημα της Λάρισας

    Από τις πλημύρες χάθηκαν εμπορεύματα αξίας 184 χιλ. Ευρώ και πάγια περιουσιακά στοιχεία  αναπόσβεστης αξίας 11 χιλ. ευρώ με την εταιρεία να έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την αποζημίωση βάσει ασφαλιστικών συμβολαίων.

    Για τη φετινή χρήση η εταιρεία εκτιμά ότι θα υπάρξει  θετική εξέλιξη με κύριους παράγοντες την αποκλιμάκωση του ενεργειακού και προϊοντικού κόστους. Ταυτόχρονα, η Διοίκηση εξετάζει συνεχώς τις προοπτικές ανάπτυξης μέσω στοχευμένων προσθηκών στο δίκτυο των καταστημάτων της και επενδύσεων σε εναλλακτικά κανάλια πώλησης.

    Διαβάστε επίσης

    Αρ. Παντελιάδης: Ψεύτικες ελπίδες ότι οι τιμές θα επιστρέψουν στα προ κρίσης επίπεδα

    Delivery Hero: Ξαφνικός «θάνατος» για το InstaShop στην Ελλάδα

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι προσφορές κράτησαν στον… αφρό τη μπίρα



    ΣΧΟΛΙΑ