ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για τις ιδιωτικές επενδύσεις ανέφερε ότι υπάρχει έλλειμμα και σχολίασε ότι αυτές κινούνται μεταξύ του 10% με 14%, ενώ πρόσθεσε ότι αποτελούν το βασικότερο για τη μακροχρόνια ανάπτυξη στο μέλλον.
Σχετικά με τις εγγυητικές επιστολές, οι οποίες είναι απαραίτητες για τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς για τα μεγάλα έργα στη χώρα μας, ο κ. Αδαμόπουλος σχολίασε ότι υπάρχει κορεσμός. Αυτό συμβαίνει καθώς οι τέσσερις συστημικές τράπεζες έχουν ίδια κεφάλαια 6 δισ. ευρώ και μόνο το 15% από το ποσό αυτό μπορεί να διατεθεί για την έκδοση εγγυητικών επιστολών. Γεγονός και το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα οι ελληνικές τράπεζες να κορεστούν καθώς με το Ταμείο Ανάκαμψης θα πρέπει καλύψουν μέσω εγγυητικών έργα αξίας 40 δισ. ευρώ.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος ανέφερε ότι η πιο άμεση λύση είναι η έκδοση εγγυητικών επιστολών από ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν και οι ξένες τράπεζες, οι οποίες ύστερα από τη ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας θα επιστρέψουν σταδιακά στη χώρα μας. Όσον αφορά το κόστος δανεισμού, τόνισε ότι αυτό μειώνεται και ότι στην επόμενη διετία θα υπάρξει μείωσή του.
Η επόμενη ημέρα με την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ- 1 δισ. ευρώ σε ενέργεια και ΑΠΕ
Για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat ανέφερε ότι με αυτό τον τρόπο η εισηγμένη αποκτά σημαντική εμπειρία, έργα και προσωπικό στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αναλυτικότερα δήλωση ότι η Intrakat θα διαθέτει 3000 άτομα στο προσωπικό και 350 έργα που ανέρχονται σε ανεκτέλεστο 5 δισ. ευρώ. Σε αυτά πρωταγωνιστούν το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο, αλλά και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Εκτός όμως από τα μεγάλα δημόσια έργα η Intrakt θα επικεντρώσει στα ΣΔΙΤ, τις παραχωρήσεις, τα ακίνητα και την ενέργεια. Μάλιστα, όσον αφορά την ενέργεια η Intrakat δρομολογεί επενδύσεις 1 δισ. ευρώ με στόχο να αναπτύξει πάρκα ισχύος 2,8 GW, τα οποία θα αποδίδουν στα EBITDA της κατά τη διάρκεια της λειτουργία τους τουλάχιστον 240 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε, ότι η Intrakat έχει εξασφαλίσει χωρητικότητα 100 MW σε έργα αποθήκευσης μέσω του διαγωνισμού της ΡΑΕ, αλλά είναι απαραίτητο να θεσπιστεί το πλαίσιο για την τεχνολογία αυτή.
Για το υψηλό ανεκτέλεστο δημοσίων έργων πρόσθεσε, ότι αυτό δείχνει τη δίψα της χώρας για μεγάλα έργα και ότι αυτό μπορεί να λειτουργήσει θετικά για τις εταιρείες που μπορούν να υλοποιήσουν έγκαιρα τα έργα.
Διαβάστε επίσης
Εξάρχου από Λονδίνο: Τα σχέδια για τον 5ο πυλώνα του τραπεζικού συστήματος
Αναστάσιος Αρανίτης: Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024