ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στον… αέρα βρίσκεται από σήμερα ο νέος Ψηφιακός Βοηθός του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με όπλο την τεχνητή νοημοσύνη, το νέο chatbot του υπουργείου, δίνει την δυνατότητα στον πολίτη που θέλει να μάθει για οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημόσιου, να στείλει μήνυμα και το chatbot να απαντήσει.
Η Ελλαδα έγινε η πρώτη χώρα, η οποία εισάγει την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (Generative AI) στο Δημόσιο και στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
«Το “mAIgov.gr” θα έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για τον Έλληνα πολίτη και την ελληνική Δημόσια Διοίκηση. Το στοίχημα είναι πώς το εργαλείο του gov.gr θα γίνει ακόμη πιο επιτυχημένο. Ο δρόμος ήταν μακρύς. Το “mAIgov.gr” ήρθε για να δώσει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στο gov.gr» ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, κάνοντας τα «αποκαλυπτήριά του ψηφιακού βοηθού του gov.gr, την πρώτη προσπάθεια του ελληνικού Δημοσίου να μπει στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
«Σήμερα γίνεται ένα πρώτο, αλλά πολύ σημαντικό βήμα, για την επόμενη γενιά επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Ο ψηφιακός βοηθός «mAΙgov» είναι μια καινοτόμα εφαρμογή, που δείχνει στην πράξη πώς οι τεχνολογίες αιχμής, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Είμαστε χαρούμενοι που ο Όμιλος ΟΤΕ έχει την ευκαιρία να συμβάλλει σε ένα ακόμη μεγάλο έργο που επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα» σχολίασε ο Γρηγόρης Χριστόπουλος, Chief Commercial Officer Business Segment ΟΤΕ. Να σημειωθεί ότι ο ΟΤΕ έχει αναλάβει την υποδομή και την υποστήριξή της όπως και το τεχνικό help desk.
«Η χώρα αλλάζει σελίδα και περνάει στην εποχή της Τεχνητής νοημοσύνης. Η κυβέρνηση αγκαλιάζει τη νέα τεχνολογία. Είμαστε συν-πλοηγός σε αυτή την προσπάθεια» τόνισε από την πλευρά της η CEΟ της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας, Γιάννα Ανδρονοπούλου (σσ. ο ψηφιακός βοηθός «πατά» στο OpenAI της Microsoft).
Πώς θα λειτουργεί
Με την είσοδο της ΑΙ στο gov.gr ο πολίτης ή η επιχείρηση δεν θα χρειάζεται να ψάχνει στις 1.600 υπηρεσίες του gov και στις 3.000 διαδικασίες του «Μίτος».
Θα αρκεί μια γραπτή ερώτηση -ακόμα και μια εκφώνηση- και η εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης θα αναζητά και θα δίνει αναλυτική και βήμα προς βήμα καθοδήγηση ως προς το τι πρέπει να κάνουμε για την υπηρεσία που ψάχνουμε.
Πρακτικά θα λειτουργεί ως ένας υπερ-υπάλληλος, ο οποίος θα αναζητά όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και θα καθοδηγεί τον πολίτη, δίνοντας συνδυαστικές απαντήσεις σε απλά, αλλά και πιο σύνθετα ερωτήματα.
Το σύστημα θα μπορεί να υποστηρίζει 250 χρήστες το λεπτό, ταυτόχρονα, τα δεδομένα θα είναι όλα ανωνυμοποιημένα, ενώ η ΒΕΤΑ έκδοση θα είναι στον αέρα μέχρι να τεσταριστεί το σύστημα και να συγκεντρωθεί η απαραίτητη εμπειρία.
Διαβάστε επίσης:
Κτηματολόγιο: 11 αλλαγές για τη μείωση της γραφειοκρατίας
Οικονόμου-Βρούτσης: Φάκελο με 200 ονόματα για οπαδική βία κατέθεσαν στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25