ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Οι αξίες στα νεότερα Capesize και Panamax συνεχίζουν να αυξάνονται λόγω των υψηλών τιμών για πλοία όπως το Aquavita Sol/Sea. Σε άλλες κατηγορίες πλοίων παραμένουν σταθερές. Η απότομη αύξηση των ναύλων λέγεται ότι προκαλεί στάση αναμονής στις πωλήσεις καθώς οι πλοιοκτήτες να διαμορφωθεί η δυναμική της second hand αγοράς.
-Tα Panamax BC Aquavita Sky και Aquavita Sea (81,500 DWT, κατασκευής 2020, Jiangsu Hantong) πουλήθηκαν στη συνολική τιμή των 61 εκατ. δολαρίων σε Κινέζους αγοραστές. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία τους εκτιμάται στα 57,3 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax BC NPS Mosa (53,600 DWT, κατασκευής 2007, Iwagi Zosen) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Νότιο Κορέα στην τιμή των 11,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,11 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC Navios Lyra (34,700 DWT, κατασκευής 2012, SPP) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή έναντι 13,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα ίδια επίπεδα.
Tankers
Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν αμετάβλητες την περασμένη εβδομάδα, ενώ μικρή μείωση παρουσίασαν μόνο αυτές των παλαιότερης κατασκευής VLCC.
-To VLCC Harad (303,000 DWT, κατασκευής 2001, Samsung) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 35,07 εκατ. δολάρια.
-Τα MR2 (Chem/Product) Dee4 Mahogany & Dee4 Ilex (50,300 DWT, κατασκευής 2022, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στην GNMTC στην συνολική τιμή των 108 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 99,74 εκατ. δολάρια.
-Τα MR2 (Chem/Product) King Gregory & Lady Malou (49,800 & 51,500 DWT, κατασκευής 2012 & 2013, Hyundai Mipo) άλλαξαν χέρια στην στην τιμή των 68 εκατ. δολαρίων και τα δύο μαζί, με την αξία τους να υπολογίζεται στα 68,08 εκατ. δολάρια.
-Το Small Clean (Chem/Product) Loi Hope (9,000 DWT, κατασκευής 2008, Kwang Sung) πουλήθηκε έναντι 8,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,25 εκατ. δολάρια.
Containers
Οι αξίες των ULCV και των νεότερων Panamax ενισχύθηκαν κατά 0,9% και 1,7% αντίστοιχα. Στα μοντέρνα Feedermax ηλικίας πέντε ετών σημείωσαν άνοδο 7,5% με βάση τις τελευταίες πωλήσεις. Ενώ στα κατασκευασμένα προ 10ετίας Post Panamax, Panamax, Sub Panamax και Handys υποχώρησαν κατά μέσο όρο 0,8%.
-Το Panamax Northern Decency (4,173 TEU, κατασκευής 2003, Hyundai HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 12,65 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,03 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,12% και έκλεισε στις 288,52 μονάδες.
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο κατά 0,57% και έκλεισε στις 500,07 μονάδες.
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,05% και διαμορφώθηκε στις 7.541,77 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,05% στις 1.024,19 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue, που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Ιδρύει την Capital Offshore και αγοράζει επτά πλοία της Standard Supply
Βραβεύτηκε η Μελίνα Τραυλού από την Wista Hellas