Εξαρτήματα «μαϊμού» ανακάλυψε η Ryanair σε δύο κινητήρες αεροσκαφών της, καθιστώντας την, την τελευταία περίπτωση μεγάλης αεροπορικής εταιρείας που εμπλέκεται με εξαρτήματα αεροσκαφών με πλαστά έγγραφα πιστοποίησης.

Τα ύποπτα εξαρτήματα ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων ελέγχων συντήρησης στο Τέξας και τη Βραζιλία τους τελευταίους μήνες και έκτοτε αφαιρέθηκαν από τους κινητήρες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary.

1

Την ίδια στιγμή, οι ρυθμιστικές αρχές της αεροπορίας κατηγόρησαν μια σκιώδη εταιρεία του Λονδίνου που ονομάζεται AOG Technics, ότι προμηθεύει χιλιάδες εξαρτήματα κινητήρων με πλαστά έγγραφα πιστοποίησης για μοντέλα Airbus και Boeing, συμπεριλαμβανομένων των 737 παλαιότερης γενιάς που χρησιμοποιούνται από τη Ryanair.

Η Delta Air Lines, η American Airlines Group και η Southwest Airlines, είναι μεταξύ των αερομεταφορέων που βρήκαν ύποπτα ανταλλακτικά, ανέφερε το Bloomberg.

Σύμφωνα με τον  O’ Leary, η AOG προμήθευσε τα ανταλλακτικά που κατά λάθος κατέληξαν στον στόλο της Ryanair.

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία δεν είχε ποτέ συναλλαγές απευθείας με την AOG, καθώς έλαβε τα εξαρτήματα για δύο κινητήρες μέσω τρίτων, ενώ ο αερομεταφορέας παραμένει «σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστος» συνολικά από το σκάνδαλο, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Η Ryanair έχει  στην κατοχή της μόνο Boeing και περίπου 1.500 κινητήρες, σημείωσε ο O’Leary.

Ωστόσο, ο ιδρυτής της AOG, Jose Zamora Yrala, δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής το θέμα.

Ο πιο “δημοφιλής” κινητήρας

Ο κινητήρας CFM56 που επηρεάστηκε από το σκάνδαλο, είναι ο πιο δημοφιλής στους παγκόσμιους στόλους αεροσκαφών.

Η παραγωγή του γίνεται από μια κοινοπραξία της Safran SA και της General Electric που ονομάζεται CFM International Inc.

Η CFM τον Οκτώβριο είχε ανακοινώσει ότι είχε βρει 126 κινητήρες με ύποπτα ανταλλακτικά που πωλήθηκαν από την AOG, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων τοποθετημένων σε συνεργεία συντήρησης της CFM.

Οι αεροπορικές εταιρείες κλήθηκαν να ελέγξουν τα αποθέματά τους σε ανταλλακτικά κινητήρων, αφού το Bloomberg ανέφερε για πρώτη φορά το θέμα νωρίτερα μέσα στο έτος.

Τα εξαρτήματα που βρέθηκαν έχουν σταλεί στις ομάδες που ηγούνται της έρευνας για την AOG, ενώ οι κινητήρες παραμένουν αδρανείς.

«Πρέπει να υπάρξει αυστηρότερος έλεγχος», σημείωσε ο O’Leary.

«Μου φαίνεται αδιανόητο δεδομένου του επιπέδου της γραφειοκρατίας που υπάρχει ήδη», επεσήμανε σχολιάζοντας το θέμα.

Διαβάστε επίσης: 

Brookfield: Συνέστησε fund «μαμούθ» $28 δισ. για έργα υποδομών

Unicredit: Χορήγησε δάνεια ύψους 600 εκατ. ευρώ στην προβληματική Signa

Μεγάλη εξαγορά από τη Lavipharm: Παίρνει τα Lonarid και Lonalgal